Zowat alle disciplines
komen samen in dit team -
onder meer IT, marketing,
bancaire diensten,
jongeren, studenten
Doel: inspelen op de markt
die steeds massaler roept
om mobiele diensten,
zeker ook van Rabobank,
die daarin al jaren voorop
loopt. Extra doel: jongeren,
immers opgegroeid met
mobieltjes, bereiken.
teamwork
Chrisjan de Weerd, Senior manager
Products, Services Innovation Rabo
Mobiel
Wat is het doel van het team?
Rob van den Aker: "Op de foto staat een
deel van twee teams: managementteam
Gertjan Rösken, Business Development Naomi Bisschop, Directeur Rabo
Manager Mobiel, Corporate Clients Mobiel en lid Stuurgroep Mobiel
Rabo Mobiel en programmateam Mobiel. Zijn er voordelen van het werken met
Daarnaast is er nog een ICT-team en verschillende disciplines?
daaromheen zijn nog vele collega's en Naomi Bisschop: "Groot voordeel is dat
afdelingen, zoals Bedrijven, Private Banking, we ieder sterk gefocust zijn en toch nauw
actief betrokken - productmanagers, samenwerken. Rabo Mobiel weet veel van
formulemanagers, marketing de telecomwereld en kan en moet snel
intelligencemarketeers, een stuurgroep en inspelen op de markt. Anderzijds moeten de
natuurlijk lokale banken. bancaire diensten veilig en stabiel worden
Het programmateam ontwikkelt de ontwikkeld en biedt Rabobank Nederland
mobiele bancaire diensten op het gebied marketingcampagnes via reguliere en social
van Bankieren, Betalen en Contact en doet media. Corporate Clients in samenwerking
de marketing en business development. met lokale banken interesseert bedrijven
Rabo Mobiel jaagt het gebruik van deze voor mobiel betalen."
diensten aan door de klant een compleet Wat hebben jullie reeds bereikt?
pakket aan te bieden van mobiele telefoon, Marijke Brouwers: "Rabobank is al sinds
abonnement en mobiel bankieren 1999 actief op mobiel en biedt sinds 2003
betalen, ondersteund met een goed mobielbankieren. Vorig jaar voorzagen
gewaardeerde helpdesk en uitgebreide wij de omslag van innovatie naar massaal
internetsite." gebruik. We hebben de Rabo Bankieren