opinie binnen de Rabobank Naam: Floris de Kort "Naar mijn mening stelt Rabobank zich als bank relatief bescheiden op. Dat is door de jaren heen zo gegroeid. Daarbij hecht men veel waarde aan de klant, die staat centraal. Maar is de klant van tien jaar geleden nog wel dezelfde als die van nu? Is de huidige klant nog wel gediend bij zo'n bescheiden opstelling van een bank? Ik geloof van niet. Rabobank zou zich, zeker in deze onrustige markt, best wat zelfbewuster mogen opstel len. Dat betekent niet dat we hoog van de toren moeten blazen, arroganter moeten zijn. Met meer zelfbewustheid bedoel ik vooral dat we iets duidelijker mogen laten zien dat we gewoon een goede bank zijn." Naam: Hilde Sijbring "Wij worden opgeleid om te werken in de zakelijke dienstverlening. Wat ik daarbij mis is de aandacht voor maatschappelijk verant woord ondernemen. In mijn ogen een heel belangrijk aspect van Rabobank. Het raakt niet alleen de grondbeginselen van deze bank, maar ook de talrijke initiatieven die zij op dit moment in binnen- en buitenland ont plooit. Denk bijvoorbeeld aan de Rabobank Foundation, die onder meer kansarme men sen in ontwikkelingslanden ondersteunt met bancaire en coöperatieve kennis en coöpera tieve spaar- en kredietsystemen. Ik merk dat veel trainees en medewerkers van de bank niet goed op de hoogte zijn van dergelijke projecten. Dat vind ik heel jammer. Ik zou voor meer bewustwording onder medewer kers willen zorgen, om te beginnen bij de trainees. Daarin kunnen we in mijn ogen nog écht een belangrijke stap zetten." Naam: Jochem Jansen "In mijn opinie moet de Rabobank zich in de toekomst (nog) meer proactief opstel len. Zodoende kan de bank profiteren van veranderingen in het (sociaal-) economi sche landschap in plaats van hier slechts op te reageren. Geenszins een eenvoudige taak, maar essentieel voor onze bank. De weg naar een meer proactieve houding is mijn inziens reeds ingeslagen; een beweging die ik toejuich en steun. We zijn een bank met ideeën'. De bank dient er op toe te zien dat het gekozen pad tot het eind toe bewandeld wordt. Het is belangrijk om voldoende middelen beschikbaar te stellen om de nieuwe ambitie te verwezen lijken. Hierbij dient er wel voor te worden gewaakt dat de bank dicht bij zichzelf blijft. Het mag niet zo zijn dat Rabobank door een proactieve houding verder van de klant komt te staan en zijn betrokkenheid verliest." Het Rabobank Corporate Management Traineeship (CMT) heeft als doel masterstudenten met maximaal 1 jaar werkervaring klaar te stomen voor een carrière binnen de Rabobank organisatie. De trainees worden opgeleid tot zakelijk bankier, waarna ze in de jaren daarna doorgroeien tot groepsbreed inzetbare commerciële manager. Het traineejaar zelf duurt 1 jaar en bestaat uit een strak geregis seerd programma waarbij opdrachten van 10 weken worden afgewisseld met periodes van zowel inhoudelijke- als vaardigheidstrai ningen. Gedurende het jaar ervaren de trainees de rol van kredietanalyse, relatiemanagement, productspecialist binnen de omgeving van de Lokale Bank, Rabobank Nederland en Wholesale. BANK IN BEWEGING 5

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Bank in Beweging' | 2010 | | pagina 5