AGENDA 1 Een vliegende start naar een multichannel dichtbij-bank Men moet de recessie niet onderschatten. Deze crisis is een hele lange en een hele diepe AUGUSTUS SEPTEMBER OKTOBER IN DE PERS Rabobank-bestuurder Bert Bruggink, FD.nl, 30 mei 2009 30 april t/m 31 augustus: Herdenkingstentoonstelling 100 jaar Juliana, Paleis Het Loo, Apeldoorn 19 t/m 26 augustus: Eneco Tour, wielerronde door de Benelux, Benelux 22 t/m 30 augustus: EK Hockey (M+V), Wagener Stadion, Amstelveen 25 t/m 30 augustus: EK Springen en Dressuur, paardensport, Windsor Castle, Londen 26 augustus: Presentatie Halfjaarcijfers, Utrecht 29 augustus: Vuelta a Espana - Proloog en Start, TT circuit, Assen 29 augustus t/m 20 september: Vuelta a Espana, Spanje 31 augustus: Start kringvergaderingen 7 september: Alfabetiseringsweek Stichting Lezen Schrijven: Geld Rekenen 12 september: Première Zonnebloem 60-jarig jubileum theatertoernee, Theater De Meervaart Amsterdam 15, 16 en 17 september: Functioneren als statutair directeur 17 september: Workshop Inzicht in cijfers, Nijkerk 21 september: Interactieve bijeenkomst Zorg voor de klant, Zutphen 23 september: Workshop Verdieping kwartaalrapportage, Heesch 23 t/m 27 september: WK Wielrennen op de weg voor profs, Mendrisio, Zwitserland 30 september: Centrale kringvergadering, Auditorium, Utrecht 2 t/m 5 oktober: IMF Meeting - Duisenberglezing, Istanbul, Turkije 6 oktober: lezing door Hans van der Molengraft, hoofd ARG, Velsen 7 oktober: lezing door Hans van der Molengraft, hoofd ARG, Meppel 13 oktober: Interactieve bijeenkomst Zorg voor de klant, Woerden 14 oktober: workshop Verdieping kwartaalrapportage, Zoetermeer 14 oktober: Symposium Governance in publieke sector, Auditorium, Utrecht 15 en 16 oktober: De 1ste 100 dagen bij de Rabobank in het directiemodel, Wolfheze 22 en 23 oktober: UNEP FI Global Roundtable, Zuid-Afrika Klanten willen steeds beter en sneller bediend worden: op het moment, de plaats en de wijze die hem of haar het beste past. Visie 2010 is er op gericht om tegemoet te komen aan de veranderende wensen en behoeften van klanten en helpt de Rabobank haar klantbediening fors te vernieuwen en te verbeteren. Om dat te bereiken, gaan we steeds meer virtuele kanalen inzetten om met klanten te communiceren. De rol van de lokale bank als multichannel manager is hierbij cruciaal. Om banken hierin te ondersteunen is vanuit de directoraten Particulieren, Private Banking en Bedrijven het initiatief genomen voor het Actieprogramma Virtueel Dichtbij (onderdeel van Visie 2010). Met de workshop Virtueel Dichtbij kunnen lokale banken een vliegende start maken naar een multichannel dichtbij-bank. Inmiddels heeft 58% van de lokale banken dit al gedaan of zich hiervoor aangemeld. De bijna 60 banken die de workshop gevolgd hebben zijn positief en beoordelen deze als zeer zinvol. Deelname aan de workshop is optioneel en gebeurt op basis van behoefte van de lokale bank. De workshop geeft duidelijk inzicht in de verande rende klant, de belangrijkste uitdagingen voor de lokale bank, de eigen, lokale ambitie voor multi channel klantbediening, de huidige positie op het multichannel groeipad en de ontwikkeling van een actieplan om te komen tot een commercieel succes volle, multichannel dichtbij-bank. BANK IN BEWEGING 7

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Bank in Beweging' | 2009 | | pagina 7