MUST Rabobank is cool! De coolste merken van Nederland op een rijtje BOEK Menselijk kapitaal BOEK Leiders van vandaag - lessen voor morgen DE ULTIEME VRAAG BOEK De ultieme vraag: Zou u ons bedrijf aanbevelen Midden in een financiële crisis tot CoolBrand te worden omgedoopt: dat is pas een prestatie! Drieduizend Nederlandse consumenten en een vak jury kenden Rabobank de derde plaats toe, na Apple en HEMA. En, Rabobank is de enige financiële dienstverlener in de top-10. "Ongelofelijk", vindt ook Anouk Pappers van CoolBrands.Tegelijkertijd heeft ze ook een verklaring: "Gedurende deze crisis heeft de bank vertrouwen uitgestraald. Het met-beide-benen-op- de-grond-imago heeft de bank overeind gehouden." Hoe je de coolste wordt? "Door het hebben van een wow-factor, onderscheidend design, een goed verhaal en het durven uitdagen van de gevestigde orde." www.coolunlimited.org 1Apple 6. Albert Heijn 2. HEMA 7. Philips 3. Rabobank 8. Google 4. Heineken 9. Douwe Egberts 5. Nike 10. Audi menselijk kapitaal honder It en j ïai W leid bij de Rabobank -JLj Wie was in een besloten agrarische gemeenschap van rond 1910 geschikt om de kas van de plaatselijke boerenleenbank te beheren? Wat betekende de opkomst van computers voor de baliemedewerker in de jaren tachtig van de vorige eeuw? En heeft in een coöperatieve organisatie het personeel meer zeggenschap? Menselijk kapitaal schetst de ontwikkelin gen in de relatie tussen Rabobank en haar werknemers. Van de tijd van de kleine lokale banken - met slechts één kassier - tot de wereldwijd opererende organisatie met het brede personeelsbestand van nu. De voortdurende zoektocht van de bank naar manieren om nieuwe managementtrends toe te passen in de coöperatieve organisa tiecultuur loopt als een rode draad door dit boek. De gekozen benadering geeft een beeld van een groepsonderneming waarin zowel plaats is voor continuïteit als voor verandering. Royaal gebruik van nog niet eerder gepubliceerd materiaal en inter views met (oud)medewerkers maken deze uitgave tot een levendige geschiedschrij ving vol aansprekende anekdotes en even sfeervolle als tijdsbepalende foto's. Esmée Schilte, het boek is te bestellen via de Raboshop onder nr. 13687 (voor be stuurders via het secretariaat van de lokale bank) en zal ongeveer 17 euro kosten. "Uw wereld is niet mijn wereld."Jonge professionals lopen in leven en loopbaan voortdurend op tegen de gevestigde structuren in maatschappij en bedrijfsleven die werden opgebouwd door de generatie van hun ouders. Tegelijkertijd worstelen ze met het ontwikkelen van een eigen leider schapsidentiteit. In Leiders van vandaag -lessen voor morgen beschrijven Wouter Hart en Harry Sonnenschein hun zoektocht naar het leiderschap van de nabije toekomst aan de hand van diepgravende dialogen met negen vooraanstaande thought leaders van vandaag. Wouter Hart en Harry Sonnenschein, Klu- wer, ISBN-13:9789013054583, 28,50 Zou tl ons bedrijf aanbevelen FREDERICK F. REICHHELD Te veel bestuur ders hebben ambitieuze groei plannen, maar sla gen er niet in die te realiseren. Waarom? Omdat ze zich richten op winstdoelstel lingen die op de korte termijn werken, maar medewerkers én klanten van zich vervreemden. Klanten stappen over naar een ander bedrijf als ze merken dat het bedrijf bezuinigt op kwaliteit en dienst verlening. De loyaliteit van klanten is echter de belangrijkste voorwaarde voor het voortbestaan van elk bedrijf. Fred Reichheld, auteur van The Loyalty Effect, laat in dit boek zien hoe u klanten kunt behouden en zelfs in promotors kunt veranderen. De ultieme vraag die elk bedrijf aan een klant moet stellen, is of die het bedrijf aan een ander zou aanbevelen. Lees ook de gastcolumn van Fred Reichheld op pag.34. Fred Reichheld, Business Contact, ISBN-13: 9789047000082, Prijs: 29,50 BANK IN BEWEGING 13

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Bank in Beweging' | 2009 | | pagina 13