Rabobank Media Adverteerder van het jaar Hypotheekadviseur van het jaar RABO ZORGPLICHT Bestuurders denken verschillend over hun taak Tijdens het Congres De Hypotheekadviseur 2008 op 17 juni in Nieuwegein is Babette van Berkel van Rabobank Dommel en Aa in Sint-Michielsgestel uitgeroepen tot hypotheekadviseur van het jaar. Het congres wordt georganiseerd door vakblad De HypotheekAdviseur i.s.m. Stichting Erkenningsregeling Hypotheekadviseurs (SEH). De tien finalisten zijn tijdens de uitvoering van hun werkzaamheden bezocht door een mystery shopper. De jury roemde Van Berkel (37) voor haar'complete, heldere en deskundige advies'. Zij ziet zich niet als verkoper maar als adviseur. Van Berkel is ook de mening toegedaan dat in de toekomst hypotheekadvies veel vaker plaats zal maken voor totaaladvies. Duidelijke producten, passende advisering en goede service. Drie belangrijke resultaatgebieden die voort vloeien uit het door de Raad van Bestuur opgestelde beleidskader "Zorg voor de klant". In dit kader organi seerde het programma Rabo Zorgplicht onlangs twee arenadiscussies met leidinggevenden en adviseurs van lokale banken. Vragen die centraal stonden: hoe komt zorgen voor de klant tot uitdrukking in het dagelijks werk en komt dit daadwerkelijk ten goede aan de klant? Hoe verhoudt zorgplicht zich tot verkooptargets en zijn er knelpunten? Met deze dialoog start het programma Rabo Zorgplicht met het creëren van bewustwording bij medewerkers. Rabobank wil zich vanuit haar coöperatieve identiteit onderscheiden in de markt door de eigen, specifieke manier waarop zorg voor de klant wordt ingevuld. "Bestuurders vergaderen over dezelfde onderwerpen als de Raad van Commissarissen, onze agenda's zijn volstrekt uitwisselbaar. Het managementteam bestuurt in feite de bank", aldus een bestuurder op 6 juni jl. tijdens een conferentie in Veldhoven. Aan de conferentie onder auspiciën van het directoraat Coöperatie Bestuur AB namen circa 70 bestuurders deel van 30 lokale banken met het partnershipmodel. Dat bovenstaande visie niet opgaat voor alle banken bleek uit de reactie van een collega-bestuurder van een andere bank. "Wij gaan met het managementteam de hei op om samen het beleid van de bank te schrijven." Ondanks de diversiteit en de verschillen in opvattingen blijken bestuurders na te denken over dezelfde thema's. Actueel zijn het boeien en binden van jongeren en mogelijkheden van de virtuele wereld. Ook het betrekken van leden en het organiseren van ledeninvloed staan hoog op de agenda van nagenoeg alle bestuurders. Dit bleek uit de workshops waar in kleine groepen werd gediscussieerd en ervaringen werden uitgewisseld. Zowel Coöperatie Bestuur AB als de Commissie Evaluatie Bestuursmodellen gaan met de inbreng van de bestuurders aan het werk. 8 BANK IN BEWEGING Tijdens de Annual Masters of Media Awards (AMMA's) is de Rabobank uitgeroepen tot Media Adverteerder van 2007. De jury riep de Rabobank unaniem uit tot de winnaar. Juryvoorzitter Albert Wininghof: 'Deze unanimiteit illustreert de kracht van de Rabobank als adverteerder, een innovator in communicatie in de breedste zin des woord. De bank experimenteert volop met nieuwe media en zoekt steeds naar synergie door het inzetten van geïntegreerde communicatie.' Naast Rabobank was ook Holland Casino genomineerd. De titel ging vorig jaar naar Heineken. Een deel van het behalen van deze prijs mag toegeschreven worden aan de interactieve video's van RaboTV. Bert Kamp neemt de prijs Adverteerder van het Jaar in ontvangst.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Bank in Beweging' | 2008 | | pagina 8