In elke editie reageren lezers op een stelling. Dit keer voelden we zes (particuliere en zakelijke) klanten van Rabobank aan de tand. ONEENS 'Rabobank levert de beste Naam: Arno Baanders Functie: Directeur BenN groep (o.a. tentenverhuurbedrijf Multiparasol, BenN vastgoed en uitzendbureau Flexcargo Services) "De BenN groep wil een regionaal opererende groep van innovatieve bedrijven zijn, leidend in geselecteerde nichemarkten. Daarbij is goed ondernemerschap essentieel om waarde en oplossingen te creëren voor klanten, prestaties voortdurend te verbeteren en rendabele groei tot stand te brengen. Wij verwachten dan ook dat een bank een professionele en kwalitatief hoogstaande partner voor ons is. Een partner die ons op allerlei manieren kan bijstaan in de realisatie van onze ambities. Voor ons is de Rabobank deze partner. Al jaren. Het kunnen opbouwen van een relatie is een absolute must voor een snel groeiende en ontwikkelende onderneming als de BenN groep. Een voorbeeld hiervan is het feit dat we al jaren dezelfde accountmanager hebben die ons bijstaat en adviseert bij elke nieuwe ontwikkeling en de daarbij behorende behoeften. Met de vorige accountmanager heb ik 28 jaar gewerkt. De medewerkers van de Rabobank groeien als het ware met ons mee. En dat werkt erg prettig." Naam: Berend Veldhoen Functie: Algemeen directeur Kuhne Heitz "Ik weet niet of de Rabobank de allerbeste is, maar wij zijn heel tevreden. Zij leveren ons goede service. Eind 2006 zijn wij overgestapt naar de Rabobank, na een huisbankierschap van 32 jaar bij een andere bank. De overstap had te maken met onze management buy-out die gefinancierd werd door de Rabobank. Vanzelfsprekend werd het toen ook onze huisbank. Aangezien we met die andere bank ook een goede relatie hadden, waren we in het begin kritisch op de Rabobank. Maar we zijn niet teleurgesteld. Het zijn prettige mensen om mee samen te werken en ze vullen ons goed aan. Wij zijn een down- to-earth bedrijf en dat pikken ze goed op. Natuurlijk moesten we in de uitwerking van de dagelijkse praktijk in het begin wel aan elkaar wennen. Wij hebben als handelsbedrijf veel te maken met internationaal betalings verkeer. De Rabobank is wat formeler in de afwikkeling daarvan dan onze oude bank. Maar het loopt nu allemaal erg goed. Dat de Rabobank een agrarische achtergrond heeft, is voor ons een duidelijke vooruitgang. Aangezien wij veel te maken hebben met Europese regelgeving, is het een grote pre dat de Rabobank daar veel kennis van heeft." Naam: Lindsay Dolman Functie: Afgestudeerd HBO NHTV "Dat klinkt een beetje overdreven. Het lijkt me dat andere banken ook goede service en kwaliteit bieden, anders zouden die nooit kunnen blijven bestaan. Eerlijk gezegd heb ik zelf geen enkel vergelijkingsmateriaal want ik zit al zolang bij de Rabobank. Sinds de Tienerrekening zeg maar! Tot nu toe ben ik heel tevreden over hoe het gaat. Als ik er om vraag dan krijg ik altijd een goed advies. Het valt me ook op dat ik veel op maat' informatie krijg toegestuurd. Voor mij zijn dit bijvoorbeeld voorlichtingsdagen voor net afgestudeerden of informatie over het omzetten van een studentenrekening in een betaalrekening en dergelijke. Ik doe er (nog) niet echt iets mee maar ik vind het wel getuigen van goede betrokkenheid." BANK IN BEWEGING

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Bank in Beweging' | 2008 | | pagina 4