In iedere editie belichten we een bijzonder team binnen Rabobank. Dit keerde leden van de voorbereidingsgroep Triple AAA/Groene Weide, dat zich bezighoudt met de A vereenvoudiging II van het productassortiment van Rabobank. Tekst Ivanka Eggly Fdfógrafie Corblno Martijn: "In de loop der jaren is het aantal producten van de Rabobank enorm gegroeid, en is er vrijwel nooit iets uit het assortiment gehaald. Met als gevolg dat het productassortiment inmiddels te ingewikkeld is geworden. Voor klanten is het belangrijk dat ze in hun behoefte worden voorzien. Ze zijn niet geïnteresseerd in een wirwar van financieringen, hypotheken, zakelijke en particuliere rekeningen, spaarrekeningen et cetera. Met ons team onderzoeken we hoe het assortiment eruit zou moeten zien om klanten nu, én in de toekomst, beter te bedienen. Juist in het kader van virtualisering, het aanbieden van producten via internet en telefoon, is vereenvoudiging noodzakelijk." David Jan: "Groene Weide realiseert modulaire opbouw van producten; producten samenstellen uit standaard productonderdelen. Dit kan wellicht tot meer klantproposities leiden dan we hebben, maar met een kleiner aantal toekomstvaste producten." Waar staat Triple AAA/Groene Weide voor? David Jan: "De drie A's staan voor: Aantrekkelijkst All finance Assortiment. Groene Weide betekent de samenstelling van het productassortiment in de ideale situatie. We kijken als team tevens welke producten we in de bestaande situatie kunnen schrappen, de zogenaamde quick wins. Veranderingen dus, die zonder veel investering nu al doorgevoerd kunnen worden. De Groene Weide en de quick wins versterken elkaar." 30 {-BANftC TM'§EWEGJNG

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Bank in Beweging' | 2008 | | pagina 30