Gelezen Uit de media 12 Media Actie jongerenreizen van start Veel tips in Rabojournaal Gouden Idee over Vermeer? Naar WK Voetbal dankzij Rabo- of Topcard RABOBAND NUMMER 4/21 FEBRUARI 1994 Onlangs ging de eerste reizenactie gericht op jongeren en studenten van start. Met de actie kunnen plaatselijke banken hun aandeel in deze markt vergroten. Landelijk is het marktaandeel van de Rabobank in jongerenrei zen op dit moment zo'n 10 pro cent. Dat is veel minder dan het aandeel in de totale boekings- markt. Om dit aandeel te ver groten startte Reizen medio fe bruari met een actieve markt bewerking van de jongeren- en studentenmarkt. Het reizenas- sortiment is aangepast en sluit nu goed aan op de behoefte van jon geren. Zo'n 800 reismedewerkers van 500 plaatselijke banken wer den tijdens de Info Reizen in de cember geïnformeerd over de nieuwe jongerenreisprodukten. Bovendien kan het produkt rei zen toegevoegde waarde leveren in de bewerking van de jongeren- en studentenmarkt. Het is, in te genstelling tot veel bancaire produkten, voor jongeren een 'high interest' produkt. Via stu dentenmailings kunnen plaatse lijke banken aandacht besteden aan reizen in de vorm van een aantrekkelijke aanbieding naar Parijs. Rabojournaal nummer 2 be steedt uitvoerig aandacht aan belastingbesparende tips, die van pas kunnen komen bij het invullen van het aangiftebiljet. Ook wordt verwezen naar de nieuwe Fiscale en Sociale Revue van de Rabobank. Een ander artikel gaat over het kopen van een huis met gemeen tegarantie. Daarin worden zowel de voor- als nadelen behandeld. Tevens komt ter sprake de Info- dag Wonen die de plaatselijke banken op zaterdag 16 april hou den. Verder in Rabojournaal aandacht voor het verkrijgen van gereduceerde toegangskaarten voor de Wereldruiterspelen, voordelig op vakantie naar Mal- lorca en hoe teleurstelling bij een museumbezoek kan worden voorkomen. De speciale tips gaan over de nieuwe mogelijk heid om belastingvrij te sparen, voorzichtig omgaan met de pin code, afsluiten koopsompolis tot 1 juli en de Beurscompetitie. Bank en Bedrijfsvoering 1 VhhTfik'nifcitti'fc'vi'hn i Het themaverhaal in Bank en Particulier van februari gaat over fiscale adviezen als wezenlijk in strument tot verdere cliënten binding. Albert Vriend, hoofd Particulieren van de Rabobank Meppel, legt uit hoe daaraan sa men met banken uit de buurt ac tief inhoud is gegeven. Daarbij wordt dankbaar gebruik ge maakt van de door Rabobank Nederland aangereikte instru menten, zoals het nieuwe semi nar 'Fiscale actualiteiten voor De oproep om ideeën te leveren voor publiciteitsacties rondom het sponsorproject 'Vermeer' was blijkbaar niet aan dovemans oren gericht. Uit het hele land komen suggesties binnen. Tot 4 april hebben medewerkers van de Rabobank nog gelegenheid om ideeën in te sturen. De komende twee jaar is de Rabobank exclusief sponsor van het Johannes Vermeer-project. In mei start in het Haagse Mau- ritshuis de restauratie van twee van de beroemdste schilderijen van Vermeer. Nadat de gerestau reerde werken in 1995 in Washing ton zijn tentoongesteld, wordt het project in maart 1996 afge sloten met een grote overzichts tentoonstelling in het Maurits- huis. Om het project publicitair te begeleiden, zijn ook ideeën van Rabobankmedewerkers wel- Gratis naar het WK Voetbal '94 in Amerika wordt werkelijkheid voor zeven houders van een Rabocard of Topcard. Bij het rekeningoverzicht dat volgende week op de post gaat, zit een bijsluiter waarin staat hoe dat in zijn werk gaat. De Rabocard en de Topcard wor den uitgegeven onder licentie van Eurocard Nederland, dat samen werkt met Mastercard. Het Amerikaanse bedrijf is één van de hoofdsponsors van het WK, dat adviseurs grote credit relaties'. Verder een artikel over reizen waarin een actieve bewerking van de jongeren- en studenten markt centraal staat. Interpolis kijkt terug op de actie V.8, die een verdieping met de verzeke ringsrelaties tot doel had. Aan gegeven wordt hoe de actie is verlopen en hoe de cliënten erop hebben gerageerd. De volgende stap bestaat uit testacties met di rect marketing technieken. Ook is er een verhaal over de omzet ting van dagelijks opvraagbare spaarprodukten in het kader van de actie AP.1, vernieuwd Assor timent Spaarvormen, uit het CAP '94. kom. Eind april wordt de win naar van het 'Gouden Idee' be kendgemaakt. Die wordt niet al leen geïnterviewd voor Rabo- band, maar zijn of haar idee wordt ook uitgevoerd. Tevens volgt er nog een onvergetelijk weekend in Den Haag met een overnachting in het Kurhaus en een VIP-ontvangst in het Mau- ritshuis. Ideeën kunnen worden gestuurd naar Rabobank Neder land, afdeling Sponsoring, inter ne adrescode UCB 561, postbus 17100, 3500 HG Utrecht. zich van half juni tot half juli op verschillende plaatsen in de Ver enigde Staten afspeelt. Zowel Eurocard Nederland als de Ra bobank haken op het sportieve evenement in. Rabo- en Top- cardhouders die hun card in maart en april minimaal zeven keer gebruiken, maken kans op één van de vijf reizen naar de voorrondes in Orlando. Tien transacties in de maanden maart, april en mei zijn nodig om in aanmerking te komen voor één van de twee fmalereizen naar Los Angeles. Verder moeten voetbal- minnende cardhouders een slag zin afmaken. In Rabocard/Top- card Nieuws van eind april is een wedstrijdcoupon opgenomen. De Nederlandse banken moeten met ingang van het fis cale jaar 1993 aan de Belas tingdienst opgeven hoeveel rente zij uitbetalen aan bedrij ven, vennootschappen en stichtingen. Deze maatregel van minister Kok en staatsse cretaris Van Amelsvoort moet f 200 miljoen extra belasting geld opbrengen. >- De Nederlandse economie is in het derde kwartaal van vorig jaar met 0,8 procent gegroeid. Eerdere schattingen wezen nog op een groei van slechts 0,5 procent. Opvallend in de cijfers is het herstel dat zich aftekent bij de uitvoer van goederen en dien sten. Het groeicijfer voor Neder land steekt gunstig af bij de rest van continentaal Europa. Het aantal CAO's waarin vrouwen ongelijk worden be handeld ten opzichte van man nen, is de laatste jaren afgeno men. Voor zover er nog sprake is van discriminatie, gaat het meestal om overeenkomsten waarin kostwinners worden bevoordeeld. Dit blijkt uit een onderzoek van het ministerie van Sociale Zaken en Werk gelegenheid. >- In de eerste negen maanden van vorig jaar zijn er volgens marktonderzoekbureau Data- quest in Nederland 430.000 per- sonal computers verkocht. Dat is ongeveer tien procent meer dan dezelfde periode in 1992. Door de prijzenoorlog op de computermarkt is vooral de vraag van particulieren sterk toegenomen. In 1993 zijn 1,2 miljoen Ne derlanders naar de wintersport geweest. Het aantal sneeuwva- kanties is tussen 1978 en 1992 meer dan verdubbeld, zo meldt het CBS. Luxemburg is het meest wel varende lid van de EU op ruime afstand gevolgd door Frankrijk en Belgie. Nederland neemt een middenpositie in vlak achter Ita lië, maar voor Engeland. Euro- stat plaatst Griekenland op de laatste plaats wat betreft koop kracht per hoofd van de bevol king. De 950 bij de NVA aangeslo ten assurantiekantoren zagen vorig jaar hun provisie-omzet gemiddeld met 10% stijgen. Met een provisietoename van 44% werd de sterkste groei ge noteerd in de bemiddeling bij hypotheken. De winst voor be lasting steeg met 15%. Verzorgd door Bibliotheek en Documentatie

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband International' (EN) | 1994 | | pagina 10