9 Andere prioriteiten Internationaal gezelschap Geen tijd Dwalen door bijna lege zalen Doorverwijzen Joscelin Luiting en haar vriend Erik van Dam in de tentoonstellingswinkel. 'De Rabobank is als sponsor op de expositie duidelijk aanwezig.' gasten. Tot nu toe hebben we aanmeldin gen gekregen uit Luxemburg, Londen, Parijs, Guernsey, Frankfurt en Milaan.' Lisman: 'Wat de arrangementen zo aan trekkelijk maakt, is ook dat onze genodig den de ruimte hebben om de tentoonstel ling echt goed te zien.' 'We hebben onze cliënten niet speciaal uitgenodigd voor de Vermeertentoonstel ling', zegt onderdirecteur Bedrijven Guul Smeets van Rabobank Weert (L). 'We heb ben wel meegewerkt aan de landelijke actie, maar al voor Vermeer in zicht kwam, hadden we voor deze periode an dere activiteiten gepland. Zo hebben we het Regionaal Operettekoor gesponsord en we zijn met klanten naar de diverse op voeringen van de opera Carmen geweest. Begin april openen we het nieuwe hoofdkantoor en we plaatsen onze inspan ningen op het gebied van relatiemarketing voor een belangrijk deel in dat kader met seminars.' Eén van de eerste bezoekers was ook Joscelin Luiting, cliëntadviseur bij Rabo bank Leiderdorp. 'Dit had ik niet ver wacht', zegt ze. 'Fransen, Duitsers, een heel internationaal gezelschap. Zelf heb ik in november kaarten besteld met de bon die in Raboband stond. Ik kreeg m'n kaartjes zonder problemen thuis. Toen ik bestelde waren m'n collega's nog niet zo enthousiast, maar dat werd later wel anders. Alleen, toen was het al een stuk moeilijker om erin te komen.' Dat de Rabobank dit evenement sponsort, vindt Luitingh een goede zaak. 'Wielrennen zegt me niks', is haar commentaar. 'Dit wel. Dat de Rabobank sponsort, is ook bij onze klanten volop bekend. En ook niet- klanten komen binnen om te vragen of er nog kaartjes zijn. Ook op de tentoonstel ling zal het feit dat de Rabobank de spon sor is niemand ontgaan. Het woord- en beeldmerk zijn duidelijk aanwezig.' Leny de Roos, telefoniste in Eindhoven, voelde wel iets voor een afdelingsuitstapje naar de Vermeertentoonstelling. 'Het ging niet door', zegt ze. 'We kunnen als telefo nistes niet allemaal tegelijk worden gemist. Jammer, ik had het best leuk gevonden om eens met elkaar op stap te gaan. Telefo nisch is het niet extra druk met bellers die nog een kaartje proberen te bemachtigen. 'Ik denk dat het 06-nummer goed bekend is. Onze afdeling Kunstzaken heeft ons ook aangeraden bellers daarnaar te verwijzen.' Het Centrale Bankbedrijf (CBB) heeft uitstekende ervaringen met drie geboekte avondarrangementen. Noor Tania van het CBB: 'Onze gasten waren razend enthou siast. We kregen heel wat brieven met be dankjes en lovende woorden. We hebben met deze relatiemarketing een diepe in druk gemaakt. Dat er zo'n enorme belang stelling voor de expositie is, geeft onze invitatie een exclusief tintje. Want stel je voor: dwalen door bijna stille zalen terwijl anderen er niet eens in kunnen komen of na veel moeite alleen maar een glimp kun nen opvangen van de kunstwerken.' Aan de balie van de Rabobank in Weert is de vraag naar kaartjes wat afgenomen. Sacha Bouten: 'Er is wel heel veel vraag naar geweest. Jammer, dat we al zo snel moesten doorverwijzen naar de VW. Er was een bedrijf dat een delegatie uit Frankrijk op bezoek kreeg. Ze wilden ermee naar het Mauritshuis. Maar ook die mensen hebben we moeten doorverwijzen naar de VW. Of ze uiteindelijk naar de expositie zijn gegaan weet ik niet.' stoutse dromen.... Eefen Rita Boerssen zijn fervente museumbezoekers. De Boerssens laten bij de entree van het Haagse Mauritshuis hun toegangskaartje zien voorde Vermeer-tentoonstelling. De menigte kunstliefhebbers achter hen in de hal dringt om de kunstzalen te betreden. Vol gens het echtpaar Boerssen is het Mauritshuis te klein voorde groots opge zette expositie van de Nederlandse schilder.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1996 | | pagina 9