November December Oktober De bankhal nieuwe stijl is compleet anders Campagne voor startende ondernemers gelanceerd RaboTop 40MusicTour onderstreept voor honderd ste keer jongerenimago De Rabobank Be noorden 't IJ opende als eerste een Rabo- bankkantoor geheel volgens het nieuwe bedieningsconcept. De manier van wer ken in de bank nieuwe stijl wijkt be duidend af van de traditionele stijl. De nadruk ligt er sterk op het begip 'per soonlijden de medewerker houdt zich vooral bezig met verkoop. De eerste maand was het voorAnja Brouwer en haar collega's wennen geblazen. 'Het is compleet anders. Vroeger had je je eigen werkplek. Daarvandaan deed je alles. Nu lopen we rond en stappen we direct op de klant af in plaats van andersom. Dat heeft wel resultaat. De balie was toch een bar rière tussen jou en de klant. Nu die er niet meer is, merkje dat klanten sneller en gemakkelijker praten. Je hebt eerder door wat de klant wil.' In het nieuwe kantoor zijn nog maar enkele werk plekken waar de medewerkers hun administra- Anja Brouwer, cliënt adviseur bij de Rabobank Benoorden 't IJ tie kunnen afhandelen. 'Die werkplekken zijn er voor iedereen. Je moet met elkaar afstemmen wie er wanneer gebruik van maakt. Dat vraagt een strikte planning en heel efficiënt werken. Daar heb ik aan moeten wennen.' Het nieuwe kantoor van Benoorden 't IJ is gedurende win keltijden geopend, 54 uur per week.'Daar krij gen we positieve reacties op.We merken sowieso dat de klanten zich beter op hun gemak voelen.'Ondanks die positieve geluiden heeft de bank toch het één en ander aan het concept moeten bijstellen. Brouwer:'In de praktijk bleek bijvoorbeeld dat er te weinig privacy was bij de gea. Dat was een kwestie van inrichting en is nu opgelost.' Rabobank besteedt steeds meer aan opleidingen Rabobank introduceert beleggingslijn Winst Interpolis groeit Rabo bank succesvol tijdens agrarische missie China De Lage Landen co- sponsor Rabobank Wielerploeg Eerste proeven met 36-urige werk week van start Bijsluiter biedt .klanten mogelijkheid wekelijkse toezending rekeningafschriften Tentoonstelling Vermeer in Washington geopend Rabobank komt met iiilieulease Rabobank en Poster Parents Plan ondertekenen samenwerkingsovereenkomst Rabo bank hoofdsponsor Internationale Bloemen Vaktentoonstelling In november startten de plaatselijke banken met de marktbewer king van de starters- markt. De commer- H cialsdienuop televisie worden uit gezonden hebben als thema:'met de Rabobank sta je er als on dernemer niet alleen voor'. In ver- Jacq Coppen,project- schillende bladen managerstartersbeleid verschijnen tot juni advertenties. Met een herziene aanpak van het startersbeleid zal de Rabobank haar marktaandeel bij succesvolle starters vergro ten. Een goede samenwerking, deskundig en persoonlijk advies, maatwerk en intensief vol gen in de eerste twee jaar. Daarmee verwacht Jacq Coppen, dat de Rabobank de startende ondernemingen een behoorlijke steun in de rug kan geven.'Nieuw aan dit startersbeleid is dat we extra aandacht schenken aan het traceren en bedienen van niet-debet starters. Voorheen richtten we ons met name op de starter die een lening nodig had. Veel starters zitten in de zakelijke dienstverlening en heb ben vaak geen lening nodig. Wij kunnen die starters helpen met een efficiënt betalingsver keer en goede verzekeringsprodukten.Met een totale dienstverlening kunnen we de overlevingskansen van starters vergroten.' De Rabobank profileert zich ook met het Garan tiefonds en de Rabobank Business Challenge 1996 als een startersbank.'Met de sponsoring van de Rabobank Business Challenge,een competitie tussen studenten, komen we ook in contact met netwerken als het Instituut voor het Midden- en Kleinbedrijf, Kamers van Koophandel en accountantskantoren.' Eind november kreeg de Rabobank Apeldoorn de RaboTop 40 MusicTour op bezoek. Het was de honderdste keer dat de vrachtwagen ergens in het land opdook. Zo'n 1.500 jongeren woonden de spectacu laire lichtshow bij en gin gen door de knieën voor de presentatie van Bart Bosch en special guestTim Immers. Bijna twee jaar ge leden ging de Rabo Top 40 voor de eerste keer de lucht in. De Rabo Top 40 Music Tour volgde al snel. ISWOP, het jon gerenmedium van de Rabobank zag vorig jaar voor het eerst het licht en won meteen de Gouden Brief, een belangrijke prijs in Ne derland voor direct mail. De premiums die jongeren krijgen bij het openen van een RaboJongerenRekening vonden gretig af trek. Het imago van de Rabobank als een eigentijdse bank heeft een flinke duw in de goede richting gekregen. Lianne Poels: 'Het laatste jaar kregen we elke maand gemid deld 10.000 jongerenrekeningen erbij. De nieuwe aanpak werpt zijn vruchten af, al voelen we de hete adem van de concurren ten.Tenslotte zijn de jongeren de markt van de toekomst. Wij zijn niet de enige bank die er zo over denkt.' De Jongerencampagne rolt in het nieuwe jaar in volle vaart verder. Lianne Poels, accountmanager Jongerenmarkt 'De Rabo Top 40 gaat volgend jaar naar SBS 6 en krijgt een nieuwe presentator. Er komt nog meer jongereninformatie op Internet en ISWOP wordt weer elke keer anders. Kortom, we blijven in de Jongeren markt vernieuwend bezig.' Rabobank werkt aan eigen loyaliteitspakke-t Rabobank presenteert Visie op 1996

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1995 | | pagina 25