icn/^ ys tartte im-tjW h. 21 Communicatie achterliggend probleem Lachspieren Avondje uit als hoofdprijs leeft verrassende resultaten Thijssen vertelt dat uiteindelijk veel problemen waren toe te schrijven aan interne en externe communicatie. 'Daarvoor heb ben we een werkgroep in het leven geroepen, die daarmee aan de slag gaat. Er kwamen opmer kingen over bedrijfskleding en re presentatie. We hebben een nieuwe werkgroep gevormd die zich buigt over dit onderwerp.' Prompers: 'Er moet veel meer worden gepraat. Het manage mentteam riep iedereen op om als je het ergens niet mee eens ook laten meedingen naar de prijs. Eind dit jaar worden de winnaars bekendge maakt. De hoofdprijs is een geheimzin nige avond uit voor twee personen. Ze worden na een luxueus etentje uitgeno digd bij de opnamen van Peter's nieuw ste televisieshow, inclusief een kijkje achter de schermen.' Lusse zelf aarzelt of mensen dat wel leuk zullen vinden. 'Ik ben nog bezig met die nieuwe serie, dus dat is even afwachten. Misschien valt het wel vreselijk tegen.' Als herinne ring mogen de winnaars samen met Peter Lusse op de foto. gevraagd concreet drie pun ten op te schrijven die verbeterd kunnen worden, was er sprake van een dialoog. Verrassend wat er allemaal naar voren werd gebracht.' De videoband met Lusse werkte bij Monique Prompers op de lachspieren. Zij is pas sinds kort werkzaam bij de Com merciële Binnendienst van de Rabobank Valkenburg. Het viel Prompers op, dat op de bijeenkomst iedere medewerker durfde zeggen wat hij ervan vond. 'Ik herkende veel ervaringen die ik voorheen als klant zelf had. Zo heb ik opgeschreven dat het KTS/KIK-systeem beter wat eerder zou kunnen worden opgestart. Collega's kwa men ook met punten in het contact met klanten.' Pol Bischoff, hoofd Bedrijfsvoe ring zegt dat het KTS/KIK-systeem inmid dels 's morgens eerder wordt opgestart. 'Dat konden we direct aanpakken, dat was gemakkelijk.' bent, dat aan de verant woordelijke persoon te zeg gen. Die kan er dan wat aan doen. Dus niet alleen vertellen aan collega's die er niets aan kunnen doen.' In het pakket is ook een prijsvraag op genomen. De Rabo bank Boxmeer heeft al enige tijd geleden haar tips en suggesties ingezonden. Tot nu toe hebben ze nog niets gehoord. Henriëtte Meyer, communicatie-adviseur voor het proces van gedragsverandering: 'Er zijn banken die de eerste fase van 'Gereedschap voor Gedragelijkheden' nog niet hebben afgerond, of er nog mee aan de slag gaan. Die banken willen we

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1995 | | pagina 25