Vragen voor de telefonist/secretaresse
A Ja, mijn voorganger heeft me alles geleerd
B Ik heb mezelf geleerd, en met vallen en opstaan is dat aardig gelukt
C Ja, ik heb een goede cursus gehad
D Nee, dat is niet gebeurd, maar zou absoluut nuttig geweest zijn
A Nee, ik zeg niet standaard hetzelfde
B Ja, het is mijn gewoonte om eerst 'goedemorgen' of 'goedemiddag' te zeggen, en
dan pas de bedrijfsnaam
C Daar zijn bij ons vaste richtlijnen voor
A Ja, dat gebeurt regelmatig, maar dat heeft volgens mij niets te maken met de
apparatuur waarmee ik werk
B Nee, dat gebeurt zelden of nooit
C Ja, dat overkomt me regelmatig. Door betere apparatuur aan te schaffen, zou dit
probleem opgelost kunnen worden
A Nee, dat gebeurt nooit
B Dat komt weieens voor, maar alleen bij topdrukte
C Dat komt regelmatig voor, maar niet speciaal tijdens drukke periodes
A Ja, ook al is er geen sprake van een geregeld overleg met mijn chef
B Ja, want ik overleg regelmatig even met mijn chef
C Nee, ik zal zoiets niet met mijn chef bespreken
A Nee, dat hoef ik niet te doen
B Nee, want ik vind dat zoiets niet bij mijn werk hoort
C Ja, dit soort gegevens houden wij standaard bij
D Ja, eens in de zoveel tijd wordt dat bijgehouden
A Door aanschaf van betere apparatuur
B Als iedereen zich wat beter aan de afspraken hield
C Door meer mensen tijdens 'piekuren' in te zetten
D Door vaker met mijn chef te overleggen
1 Toen ik hier met mijn werk begon, werd ik goed ingewerkt.
2 Ik neem de telefoon altijd op met een begroeting, zoals 'goedemorgen', gevolgd door de
bedrijfsnaam.
3 Soms moet ik de telefoon vaker dan 4 keer 16 seconden) laten overgaan, voordat ik de
telefoon kan opnemen.
4 Het is tijdens drukke periodes soms niet mogelijk naar buiten te bellen.
5 Als er problemen zouden zijn met ons telefoonsysteem, zou ik daarover met mijn chef
praten.
6 Ik houd voor mijn chef gegevens bij over het telefoonverkeer, zoals de wachttijden en het
aantal telefoontjes dat binnenkomt.
7 De telefonische bereikbaarheid zou vooral verbeterd kunnen worden: