Vragen voor de manager tm SÜ cs- s A Ja, dat doe ik altijd B Dat is bij ons zelfs regel 3 C Dat doe ik zelden SU C^Q A Ja, dat doe ik praktisch altijd B Dat doe ik inderdaad, want dat is bij ons regel """O"* C Ik doe dat alleen als mijn secretaresse mij daarom vraagt D Ik moet toegeven dat ik dat niet zo vaak doe A Nee, want iedereen bij ons hoort ervoor te zorgen direct of indirect bereikbaar te zijn q B Ja, als ik het erg druk heb, doe ik dat weieens U C Nee, dat doe ik nooit D Nee, als ik niet gestoord wil worden, vangt mijn secretaresse mijn telefoontjes op A Ik denk niet dat mijn medewerkers dat automatisch tegen mij zouden zeggen B Ja, we hebben hier duidelijke afspraken over gemaakt C Ik neem zonder meer aan dat mijn medewerkers mij dat onmiddellijk zouden vertellen D Ik informeer regelmatig of er problemen zijn A Ja, dat probleem komt bij ons regelmatig voor B Nee, dat kan ik mij niet herinneren C Ja, maar ik denk niet dat dat met de capaciteit van ons telefoonsysteem te maken heeft SU D Ja, maar we hebben nu eenmaal niet meer buitenlijnen A Onze telefonische apparatuur b Het gedrag van onze medewerkers C De onderbezetting tijdens drukke periodes D Daarover hebben wij nooit klachten ontvangen A Ja, dat is bij ons het geval, want ik vind dat iedereen de meest gebruikelijke functies moet kennen B Nee, dat is bij ons geen regel C Ja, dat gebeurt, omdat daardoor het werk van de telefoniste/secretaresse wat verlicht kan worden D Dat vind ik niet nodig: de bediening wijst zich vanzelf 1 1 Ik laat altijd weten waar ik ben, zodat ik altijd bereikt kan worden. CS- 2 Wanneer er tijdens mijn afwezigheid voor mij is gebeld, bel ik die persoon altijd terug. 3 Als ik eens rustig wil werken, leg ik gewoon de hoorn naast de haak. 4 Mochten er problemen zijn met onze telefonische bereikbaarheid, dan krijg ik dat automatisch te horen. jS 5 Als ik naar buiten wil bellen, gebeurt het regelmatig dat ik na het kiezen van de 'nul' al in gesprek krijg. Oh 6 Als er klachten zijn over de bereikbaarheid van medewerkers ligt dat vooral aan: O 7 ledereen bij ons krijgt duidelijke instructies over de beschikbare functies van de telefoon.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1995 | | pagina 9