A Ben ik nogal eens veel tijd kwijt aan het opsporen van die persoon B Weet ik niet direct of deze persoon aanwezig is en op welke plek zij of zij zit C Kan ik die persoon eigenlijk altijd snel vinden A Waarover alleen ik een goed overzicht heb B Waarvan het belang door vrijwel iedereen in ons bedrijf wordt ingezien C Waarover in onze organisatie niet wordt gesproken/nagedacht D Waarvan een enkeling in onze organisatie het belang inziet A Ja, wij zijn ook buiten werktijd bereikbaar B Nee, zoiets hebben we niet geregeld C Dergelijke voorzieningen hebben we wel, maar het wordt regelmatig vergeten om die ook in te schakelen D Ja, dat zou ik wel willen, maar we hebben de voorzieningen er niet voor Uw antwoorden Uw score Ons advies 15 Wanneer ik een telefoontje heb voor een collega die niet op zijn plaats zit, dan: 16 Telefonische bereikbaarheid is bij ons een onderwerp: 17 Ook voor en na werktijd kunnen externe bellers ons bereiken, bijvoorbeeld via een antwoordapparaat of via doorschakeling. U kunt hieronder uw antwoorden aankruisen. Per vraag worden drie of vier antwoordmogelijk heden geboden. Hetgeen het meest van toe passing is, kruist u aan. Dit kunnen natuurlijk meer antwoorden per vraag zijn. Heeft u alles ingevuld, pak dan het 'score- en adviesformulier' erbij. Antwoorden Vragen A B C D 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Om uw score te berekenen, telt u per kleur (groen, blauw, roze en geel) het aantal aange kruiste hokjes op. Antwoorden die u in een wit kleurvlak heeft aangekruist, tellen niet mee in de totaalscore. De kleur groen staat voor 'Organi satie, blauw voor 'Hulpmiddelen', roze voor 'Gedrag'en geel voor 'Kennis'. Uw totaaltelling per kleur vult u hieronder in. Voorbeeld: u heeft 4 blauwe hokjes aangekruist. Het maximale aantal in dit kleurvlak (categorie Hulpmiddelen) is: 9. Dus 9 x 100% 44%. Deze berekening past u bij elk vlak toe. Vervolgens bekijkt u in welke categorie u het hoogste percentage heeft. Hoe hoger u in een bepaald kleurvlak 'scoort', hoe groter de kans is dat er in die categorie mogelijkheden zijn om de bereikbaarheid van uw bedrijf te verbeteren. Uiteraard is het mogelijk dat u in meer dan één ca tegorie hoog scoort of dat de onderlinge verschil len minimaal zijn. Kijk in dat geval ook bij de score en het advies in die betreffende categorieën. Het advies dat we u hier geven, is uiteraard slechts gebaseerd op de uitkomst van deze toets. Wanneer u deze zelfde toets door iemand anders in uw organisatie zou laten invullen, is de kans aanwezig dat die persoon op een - totaal - an dere score uitkomt. Immers, iedereen ervaart het onderwerp 'bereikbaarheid'op een andere ma nier. Misschien is het daarom een goed idee om ook eens te kijken bij 'Ons advies' in categorieën waar uw score lager is. 7

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1995 | | pagina 15