A Nee, want dat kost mij teveel tijd B Dat doe ik niet, maar ik zou zo wel kunnen achterhalen of er efficiënt met onze apparatuur wordt gewerkt. C Dat gebeurt zeker: of door mij of door iemand anders D Nee, dat gebeurt niet. Want als er klachten zijn, krijg ik dat toch wel te horen A Dat is mogelijk, want daarover hebben we geen duidelijke afspraken gemaakt B Dat is onmogelijk, want mijn mensen zorgen er altijd voor dat er iemand aanwezig is C Als er niemand aanwezig is, moet men het later nog maar eens proberen D Dat is mogelijk, omdat wij geen voorzieningen hebben om telefoontjes automatisch op te vangen A Vind ik zeer belangrijk B Zijn alleen nodig voor de secretaresse(s) C Zijn er bij ons niet D Zouden misschien wel nuttig zijn, maar ik zou niet weten hoe ik die moet opstellen A Levert dat vaak problemen op, want de vervanging is niet goed geregeld B Worden haar werkzaamheden altijd door anderen opgevangen C Weet niemand hoe de telefoon bediend moet worden A Vindt hij bij terugkomst een standaardformulier met daarop alle relevante informatie B Vindt hij meestal wel een notitie dat er gebeld is C Zal hij bij terugkomst waarschijnlijk wel teruggebeld worden D Moet hij zelf informeren of er nog gebeld is A Doordat medewerkers niet altijd laten weten waar ze bereikbaar zijn B Door het ontbreken van afspraken over bijvoorbeeld afwezigheidsmelding en doorschakelen C Dat probleem komt bij ons niet voor D Doordat sommige medewerkers niet weten hoe ze moeten doorverbinden A Ja, ik laat mij regelmatig direct of indirect voorlichten B Nee, dat zou ik niet weten C Ik ben wel op de hoogte, maar ik weet niet of wij nu over het meest optimale systeem beschikken D Nee, dat laat ik aan iemand anders over in mijn organisatie 8 Ik voer regelmatig overleg met mijn secretaresse over haar telefoonwerkzaamheden. 9 Het komt tijdens kantooruren weieens voor dat er niemand is om de telefoontjes aan te nemen. 10 Richtlijnen en afspraken over het telefoongedrag, zoals begroeting, beantwoording en terugbellen: 11 Als onze secretaresse ziek is of afwezig, dan: 12 Mocht er voor een medewerker gebeld worden tijdens zijn afwezigheid, dan: 13 Wanneer er klachten zijn over het inefficiënte doorverbinden, komt dat vooral: 14 Ik ben op de hoogte van de faciliteiten en de onderlinge verschillen van diverse telefoonsystemen. 2

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1995 | | pagina 10