Lokaal Centraal Expositie als PR-instrument 4 Regionaal Bank en klanten gaan voor goud Bank met bankstellen Waterbestendig beeldmerk Rabobank in top Waterschade financieel verzacht Watersnood-fusie Smakelijke mensfiguur Deurne - De Rabobank Deurne organiseerde vorige maand een speciale bijeenkomst voor ondernemers uit het mid den- en kleinbedrijf met als intri gerend motto 'Gaan voor goud in 1995'. Directeur Theo Naus sprak over de gevolgen van de vlag favoriet bij de binnenvaart schepen. Meer dan 33 binnen schippers die bankieren bij de Rabobank Heel en Thorn voe ren al jarenlang de Rabobank- vlag. 'Het geven van een vlag is een kleinigheid, maar het levert veel goodwill op. Schippers zijn wild op vlaggen', verklaart rela tiebeheerder Jos Smeets, die is gespecialiseerd in de binnen vaart. 'Ik kom altijd bij de bin nenschippers aan boord. Eerst willen ze hun ei kwijt, daarna kun je zaken doen. Daardoor zijn de contacten goed en zit er weinig verloop in de bancaire relatie met deze groep.' Gorinchem - De Rabobank Gorinchem, die zelf niet door het hoge water werd bedreigd, schoot te hulp bij evacuerende medewer kers. Negen mensen vervoerden een groot deel van hun inventaris naar de bovenverdieping van het hoofdkantoor. Bijna een week lang Woudenberg De 'Rabogalerie' in de Rabobank Wou denberg en omstreken vierde haar tienjarig bestaan met drie jubileumexposities. Elke expositie werd afgesloten met de uitreiking van een jury- en een publieksprijs. De primaire doelstelling van de Rabogalerie is om plaatselijke (amateur)-kunstenaars te ondersteunen en te stimuleren bij het tonen van hun werk aan anderen. Volgens Coby van de Lagemaat van Managementzaken is de expositie mogelijkheid ook een effectief en goedkoop PR-instru ment. In het afgelopen jaar verschenen 179 berichten over de Rabogalerie in de lokale pers, was de galerie 2.760 keer op de lokale tv en 110 minuten op de lokale radio. 'We komen op deze manier positief en vanuit een andere invalshoek in de publiciteit', aldus Van de Lagemaat. 'Verder werken de exposities drempelverlagend. Wij krij gen zo meer mensen over de vloer. Dat was in 1994 met name het geval bij tentoonstellingen van kantkloswerken en Fries houtsnijwerk. Aan die exposities waren demon straties verbonden.' Eén van de actiepunten voor dit jaar is de aanpassing van de Rabogalerie aan de nieuwe huisstijl. Venlo - Een klant van de Rabobank Venlo-Blerick-Baarlo verraste de bank tijdens de wa teroverlast met een geactuali seerd beeldmerk. Hij voorzag de mensfiguur van een duikbril en zwemvliezen. Als tijdelijke slo gan stelde hij 'You'11 never swim alone' voor. Zijn creatie was een lichtpuntje tijdens de hoogwater perikelen. Met drie kantoren die door de wassende Maas waren getroffen had de Limburgse bank het nodige te stellen. Heel - Rond het Limburgse Wessem is de nieuwe Rabobank- domineerden bankstellen, kasten, koelkasten en wasmachines de vergaderruimtes en de kantine. Tuitjenhorn - Ruim 40 tuin ders die bankieren bij de Rabo bank Geestmerambacht-Noord ondervonden 'aan den lijve' dat je er met de Rabobank niet alleen voor staat. Zij ontvingen onlangs van de bank een uitkering voor de schade die zij vorig jaar leden als gevolg van overvloedige re genval. Gemiddeld keerde de bank een bedrag uit van f 2.000,- per ondernemer. Het in praktijk brengen van de coöpera tieve gedachte werd door de ge dupeerden zeer op prijs gesteld. nieuwe huisstijl en de drie sleu telbegrippen Persoonlijk, Samen werken en Deskundig voor de klanten. Entertainer Bart van Luijk gaf de ondernemers op een ludieke manier een aantal tips om hun klanten beter van dienst te kunnen zijn. Na afloop kregen de aanwezigen een 'goudklomp' met tien gouden tips. Relatiebe heerder Jos van den Berkmortel voorziet de ondernemers die niet aanwezig waren op het seminar, tijdens een bezoek aan de bank van de gouden tips. Leerdam - De Rabobank Leerdam was één van de banken die tijdens de watersnood tijde lijk onderdak verleende aan een geëvacueerde collegabank. Twee medewerkers van de Rabobank De Lingestreek bemanden een balie in de Leerdamse bank. Vooral voor gedupeerde be- drijfsrelaties van de geëva cueerde bank was het erg prettig om zaken te kunnen doen met bekende gezichten. Het mes sneed in Leerdam aan twee kan ten. Medewerkers van de Rabo bank Leerdam die in het be dreigde gebied wonen, konden namelijk niet naar hun werk komen. Door de samenwerking hielden beide banken de zaken draaiend. Reeuwijk - Het nieuwe beeld merk is voor een flink aantal banketbakkers een inspiratie bron. Deze taart, afkomstig uit Reeuwijk, is behoorlijk waar heidsgetrouw. De mensfiguur loopt zelfs van twee naar acht. Het kunststukje was een creatie van een familielid annex banketbakker van een medewer ker van de Rabobank Reeuwijk, die het initiatief nam voor de taart.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1995 | | pagina 4