Beeldmerk komt in actie CHANGE Regionaal 5 Ontharing levert geld op Noviteit trekt niet-klanten Klanten helpen bank bij goede voornemens Reizenverkoop Bergambacht gaat door Baarle-Nassau, Chaam, Gilze en Ulicoten een feit. De geboorte van de nieuwe bank Baarle-Nas sau en omstreken werd gevierd met een 'fusieparty' voor de me dewerkers van de banken en hun partners. Het barpersoneel was gerecruteerd uit de leden van het managementteam. Thema van het feest was 'Ontdek oud en nieuw'. Van 30 op 31 december, om 0.00 uur, vond een lasershow plaats, gecombineerd met vuur werk. Het spektakel visualiseerde het ineenvloeien van de vijf ban ken en het nieuwe beeldmerk. Daaraan vooraf ging een ontdek- kingsspel. De bedoeling van het spel was dat de 127 medewerkers elkaar beter leerden kennen. Klanten hadden al eerder kennis gemaakt met de nieuwe bank. Vooruitlopend op de fusie orga niseerden de vijf 'oude' banken in november, samen met Interpolis en drie lokale bridge-verenigin- gen, een bridge-drive. 'De nieuwe bank hoort met haar balanstotaal tot de Rabobank top tien', aldus directeur Commerciële Zaken Theo Vinken. 'Dan is het logisch dat we ons willen identificeren met de top onder de denkspor ten: bridge.' Staphorst - 'Mijn baard eraf voor f 2.500,-. Voor f 5.000,- gaat mijn haar er ook af.' Zo gaf Arie Moolhuizen, medewerker Automatisering bij de Rabobank Staphorst-Rouveen, een stimu lans aan de inzamelingsactie voor Ruanda, die door de bank onder de medewerkers werd ge organiseerd. Mede dankzij een financiële injectie van de bank zelf kwam het totaalbedrag op f. 5.000,-. Moolhuizen raakte dus zowel zijn hoofdhaar als zijn baard kwijt. Vianen - Bij de Rabobank Vianen is het sinds kort mogelijk met een pinpas vreemde valuta aan te kopen. De integratie van een betaalautomaat in een valu tawisselautomaat maakt dat mo gelijk. Ook pinpassen van niet- Rabobanken worden door het apparaat geaccepteerd. De valu tawisselautomaat met geïnte greerde bea is een onderdeel van de DirectService hal van de bank in Vianen. Klanten kunnen in de zelfbedieningshal ook 's avonds tot 20.00 uur en op zaterdag te recht. Volgens hoofd Vestigingen Leo Friedrich zit het gebruik van de valutawisselautomaat door de ingebouwde betaalautomaat in de lift. 'Ook bij niet-klanten, van wie we nogal wat positieve reac ties krijgen.' Roermond - De Rabobank Roermond had de rollen met betrekking tot de nieuwjaars wensen omgedraaid. Via een 'eindejaarscoupon' in de informatiebrief RaboAktueel - die bij 25.000 particuliere klan ten in de bus valt - konden de klanten hun wensen kenbaar maken voor het nieuwe jaar. Ruim 50 relaties namen de moeite de coupon in te vullen. Hein Steinen van de afdeling PR en Marketing van de Limburgse bank vindt de response niet te genvallen. Over de reacties zegt hij: 'We dachten dat de mensen vooral zouden melden wat ze dwarszit. Maar het overgrote deel van de wensen is positief. Zo blijkt het 'bediende zelfbedie ningskantoor' aan de Donder- berg volgens de klanten een groot succes te zijn. Ze ervaren de toegenomen efficiency als ge volg van zelfbedieningsapparaten niet als negatief. De adviseurs hebben daardoor meer aandacht en tijd voor ons, aldus de rela ties. Andere reacties zijn 'de klant is bij jullie koning, service zo houden in 1995'. Kritische wensen hebben betrekking op de tarieven voor het betalingsver keer en de openstelling van kan toren in kleinere kernen, waar over men zich, bij ons overigens onterecht, zorgen maakt. Ook schreef iemand niet blij te zijn met de kosten van de huisstijl operatie en met de 'toenemende anonieme technologische aanpak van banken in het algemeen'. De reisspecialisten van Bergambacht wensen u Prettige Kerstdagen en een Reislustig 1995! Bergambacht - Na krante- berichten waarin werd gesugge reerd dat alle Rabobanken zouden stoppen met de reizen verkoop, vonden de reisadviseurs van de Rabobank Bergambacht het tijd voor een tegenzet. Het viertal stuurde hun reizende klanten een foto van de reizenaf- deling als eindejaarskaart. Daar mee wilden ze benadrukken dat de klanten ook in 1995 bij hen terecht kunnen voor het boeken van een vakantie. Kollum - Medewerkers én klanten van de Rabobank Kollum werden op 2 januari geconfronteerd met een beeldmerk dat tot leven kwam. Een pantomimespeler was in de huid van de blauwe mensfiguur gekropen, 's Morgens 'onthulde' bestuursvoorzitter Tiddens voor het voltallige personeel het beeldmerk. De man in het blauw deelde aan de klanten deelnameformulieren voor een prijsvraag uit. Wie het juiste aantal nieuwe logo's in de bankhal invulde - 176 - maakte kans op een waarde bon voor een Center Parcs-vakantie of een horloge in de nieuwe huisstijl. Het levende beeldmerk leidde tot veel positieve reacties, aldus directiesecretaresse Aafke Poel stra van de bank Kollum. Een jeugdige klant had er zelfs een verhaaltje over geschreven. Ze vond het 'spannend'. De Friese bank overweegt de pantomimespeler ook in te zetten bij toekomstige evenementen.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1995 | | pagina 5