Lokaal Centraal Wijffels maakt belofte waar 4 Regionaal Klant centraal Kijkje in de keuken Inzet beloond Unieke krant Boer in beweging Klantvriendelijk open Feestelijke kennismaking Eede - De Rabobank Aarden- burg-Eede besteedde intern na drukkelijk aandacht aan de filo sofie achter de nieuwe huisstijl. Samen met een extern bureau or ganiseerde de bank een bijeen komst met als thema 'De mens klant centraal'. Naast de medewerkers woonden de leden van de beheerscolleges en een ad junct-regiodirecteur de avond bij. Rollenspelen door acteurs waren een belangrijk onderdeel van de bijeenkomst. Aan de orde kwamen onder meer verkoop- en communicatievaardigheden, het inspelen op wensen van klanten en het omgaan met veranderings processen. Rotterdam/Utrecht - Voor elf beleggingsadviseurs van Rabo- banken uit heel Nederland kreeg de commerciële vaardigheidstrai ning voor beleggingsadviseurs eind vorig jaar een toepasselijk vervolg. Een bezoek aan de dealingroom van Rabobank Nederland bleek niet mogelijk, maar IRIS kwam met een alter natief. Dat werd een combinatie- bezoek aan de joint venture van de Rabobank en de Robeco Groep in Rotterdam en aan het Effecten Order- en Bewaarbedrijf van Rabobank Nederland in Utrecht. Zowel in Rotterdam als Utrecht bestond het programma uit inleidingen en rondleidingen. 'Een geslaagde, nuttige dag', aldus de elf. titel 'Boer tussen markt, macht en milieu'. Aan de orde kwamen kansen, bedreigingen en de mo gelijke rol van de Rabobank, samen met adviseurs. De bijeen komst was vooral gericht op accountants en voorlichters. Oldenzaal - De benadering van potentiële klanten via onder meer de fax zorgde ervoor dat de Rabobank Oldenzaal topscorer werd van de Interpolis-actie 'WAO-gat arrangement voor de kleinmetaal'. De tegenprestatie van Interpolis was dat de drie assuran tie-adviseurs van de bank in de cember ieder een dag de beschik king kregen over een Porsche. De achttien uitgebrachte offertes hadden in Oldenzaal geleid tot vijftien afgesloten WAO-gat- verzekeringen, een score van 83 procent. De landelijke score van de actie, die een maand duurde, was ruim 30 procent, ofwel 300 verzekeringen. Amsterdam en omgeving - Voor ruim 4.500 mensen in Am sterdam begon 2 januari met een opsteker. Zij kregen een unieke editie van De Telegraaf, die was voorzien van een omslag met als titel 'Rabobank Nieuws'. In deze extra bijlage stond informatie over de nieuwe brochurelijn, de nieuwe huisstijl en de Rabobank Benoorden het IJ. Onder regie van de bank deelden elf bezor gers de kranten 's morgens vroeg uit bij de pont over het IJ, ver keersknooppunten en winkelcen tra. In Landsmeer en een aantal omliggende dorpen werden nog eens ruim 5.000 losse exempla ren van Rabobank Nieuws huis- aan-huis verspreid. De bewoners van twee bejaardenhuizen wer den verrast met Rabobank Nieuws én een Rabobank-ge- bakje. Lisette van Lunen, coördi- Hooglanderveen - De acht Rabobanken in de regio Eem- land organiseerden vorige maand een informatiebijeenkomst over de ontwikkelingen in de agrari sche sector. Hoogleraar Agrari sche Bedrijfseconomie Renkema verzorgde een inleiding met als Utrecht - Hoofddirectievoorzitter Herman Wijffels is de belofte die hij deed in de huisstijlshows nagekomen. Op 2 januari opende hij bij de Rabobank Utrecht een rekening voor burgemeester Opstelten van Utrecht. Terugblikkend spreekt de Hoofddirectievoorzitter van een 'geslaagde actie, omdat het openen van de rekening is gelukt.' De commerciële activiteit van Wijffels vond plaats na de onthulling van de nieuwe huisstijl bij de bank Utrecht. nator huisstijl bij de Rabobank Benoorden het IJ, vertelt dat de combinatie Rabobank Nieuws en een dagblad nogal wat voeten in de aarde had. 'Begin novem ber waren we rond met een plaatselijke krant. Die liet echter in december weten dat het om technische redenen niet mogelijk was de omslag samen met de kranten te drukken. Dankzij de medewerking van de afdeling Communicatie Produkties en de Telegraaf is het uiteindelijk toch nog gelukt.' Peelland - Met nieuwe ope ningstijden spelen de dertien Rabobanken in het gewest Hel mond in op de wensen van de klant. Een marktonderzoek wees uit dat veel klanten behoefte hebben aan verruiming van de openstelling van de bank aan het einde van de middag. Ook de mogelijkheid om een afspraak te maken voor een adviesgesprek buiten de openingsuren scoort hoog. Daarentegen is de vroege ochtend minder populair en heb ben de meesten ook geen be hoefte aan openstelling tussen de middag. Daarom gaan de dertien banken sinds 1 januari om half tien 's morgens open, zijn vrijwel alle kantoren tussen de middag gesloten en gaan de deuren op de meeste plaatsen om half zes dicht. Op vrijdagavond zijn de openingstijden beter afgestemd op die van de winkels. De ban ken voeren tot eind maart een advertentiecampagne om be kendheid te geven aan de nieuwe bedrijfstijden. Ook wordt de mogelijkheid benadrukt om een afspraak te maken voor een adviesgesprek in de avonduren. Baarle Nassau - Op 31 de cember was de fusie tussen de Rabobanken Alphen 8c Riel,

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1995 | | pagina 4