Lokaal Centraal Oud maakt plaats voor nieuw 6 Regionaal Rabohelden nieuwe stijl Noordelijke coproduktie Primeur voor de bakker Geen reclame Informatie bijhouden Bijna iedereen binnen de Rabobankorganisatie is er de laatste tijd nadrukkelijk mee geconfronteerd: de invoering van de nieuwe huisstijl. Veel energie kostte het installeren en het leren werken met het Informatiesysteem Particulieren. Ook het opruimen van oude formulieren en brochures en het uitpakken van het nieuwe materiaal was een hele klus. Reacties op de mailing van 15 decem ber kwamen al snel binnen. Particulieren Tienus Warners van de Rabobank Gieten maakte begin december al afspraken met hem over de levering van het Rabobank-gebak. 'Iedere klant kreeg in de eerste week van janu- Naaldwijk en omgeving - Storm en regen trotserend meld den zich op 27, 28 en 29 decem ber bijna 40 scholieren bij de kantoren van de Rabobank Mid den-Westland. Gehuld in een trainingspak met het nieuwe woordmerk en op fietsen met Rabobank-fietstassen. Hun taak was het huis-aan-huis versprei den van 17.000 kalenders in het werkgebied van de bank. Peter van Beelen van de afdeling Com municatie en PR van de bank Midden-Westland: 'In verband met het 100-jarig bestaan in 1995 hebben we een jubileum kalender laten maken, met lucht foto's van het Westland, én in de nieuwe huisstijl. Door de kleding van de bezorgers zijn klanten en niet-klanten nog eens extra geattendeerd op onze nieuwe huisstijl.' Groningen - Het Regiokan toor Noord-Nederland en de Rabobank in Groningen begon nen het nieuwe jaar met een ge zamenlijk ontbijt. Bijna 140 mensen hadden zich op 2 januari om half acht verzameld bij het Regiokantoor. Ook de feestelijke onthulling van de gevelreclame in Groningen vond daar plaats. 'Het Regiokantoor zit niet zo ver van de Rabobank Groningen en daarom leek het ons voor de hand liggen om samen iets te re gelen', verklaart chef de bureau Albert Pais van het Regiokan toor, die de festiviteiten samen met directie-secretaresse Joke Groenendal van de bank Gronin gen organiseerde. Pais vertelt dat er meer werk ging zitten in het verwijderen van oude huisstijl dragers op het Regiokantoor. 'Het oude logo kwam vaker voor dan we dachten.' Gieten - De bakker in Gieten was als één van de eerste klanten op de hoogte van het nieuwe ge zicht van de Rabobank. Hoofd ari een doosje met twee gebak jes', licht Warners toe. 'Klanten konden daardoor kiezen of ze het gebak bij de bank of thuis opaten.' De bank in Gieten krijgt overigens in de tweede week van januari alweer een 'nieuw ge zicht'. In verband met een ver bouwing verhuizen de medewer- Winschoten - Op vrijdagmiddag 30 december was het in de vier kantoren van de Rabobank in Winschoten een drukte van belang. Niet met klanten, maar met voor bereidingen voor de introductie van de nieuwe huisstijl. Materialen met het oude logo maakten plaats voor het nieuwe of werden voorzien van een sticker met het nieuwe woord- en beeldmerk. Zo'n 40 medewerkers waren in totaal bij deze operatie betrokken. Ina Meijerink, hoofd Managementondersteuning bij de bank Winschoten, vertelt dat er veel tijd is gaan zitten in het inventariseren van materialen. 'Bijvoorbeeld controleren of we alles wel besteld hadden en of de bestellingen ook waren binnengekomen.' De systeembeheerder had tot het laatst toe zijn handen vol aan de installatie van het Infor matiesysteem Particulieren en de nieuwe sjablonen voor tekstverwerking. Het nieuwe Informatiesysteem en de nieuwe brochures drukten ook een stempel op het werk van de adviseurs. kers van het hoofdkantoor tijde lijk naar een ander pand. Roggel en Neer - Het kan toor in Neer van de Rabobank Roggel en Neer moet het tot fe bruari zonder gevelreclame stel len. Eind november ontstond er kortsluiting in de neon, waar door het oude woordmerk ge deeltelijk afbrandde. De bank besloot het beschadigde logo te verwijderen en wacht nu vol on geduld op het nieuwe woord- en beeldmerk. Henk van Meijel, al gemeen directeur van de bank Roggel en Neer, voorziet dat ja nuari een drukke maand wordt, met veel adviesgesprekken. 'Eind december had de huisstijlmailing aan klanten al zo'n 150 reacties opgeleverd.' Dankzij een spoed cursus Word for Windows kun nen de adviseurs van de Lim burgse bank uit de voeten met het nieuwe Informatiesysteem Particulieren. Goes - Bij de bank Goes viel de drukte in verband met de nieuwe huisstijl over het geheel genomen nogal mee. Hoofd Par ticulieren Paul van Kaam: 'Het is belangrijk dat je de informatie van Rabobank Nederland goed bijhoudt, anders raak je het overzicht van de lopende activi teiten kwijt. Iedereen op de plaatselijke bank moet gericht worden geïnformeerd over de nieuwe huisstijl.' Van Kaam vindt wel dat de aanpassingen, zoals de installatie van het Infor matiesysteem Particulieren en de nieuwe sjablonen voor tekstver werking, in erg korte tijd moes ten gebeuren. 'Maar dankzij de inspanningen van de medewer kers van de Interne Dienst en Automatisering konden de advi seurs er op 2 januari mee aan de slag.'

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1995 | | pagina 6