Huisstijl moet nog gaan leven Tiendui zenden beschui ten met blauwe en oranje muisjes Rabobank 1995: Werk in uitvoering Rabobank verwacht hogere rente Milieu-activiteiten INTERN COMMUNICATIEBLAD VOOR DE RABOBANKORGANISATIE Nummer 1-16 januari 1995 'De Rabobank heeft een nieuwe vlag', zegt een jeug dige Rabobankklant op 2 januari, en neemt een hap van haar beschuit met muisjes. Het nieuwe beeld merk op de gevel, de affiches en de welkomstzuil is blijkbaar minder opgevallen. De meeste klanten reageren op de eerste werkdag van 1995 niet zo uitbundig op de nieuwe jas van hun Rabobank of ze weten nog van niets. de nieuwe huisstijl. Na de onthulling van het woord en beeldmerk maakte een auto met de nieuwe vlag een tocht door het werkgebied van de bank Den Ham- Vroomshoop. En op 30 december kregen alle klanten een oliebol, met een uitnodiging om op 2 januari het nieuwe beeldmerk te bekijken. De klant die werd gewekt door het vuurwerk ziet de noodzaak van het nieuwe logo niet in. 'Voor mij was het oude ook goed. En dat nieuwe embleem is een dure grap.' Een andere klant vindt de nieuwe huisstijl mooier dan de oude. 'Ik houd van kleur.' Een zakelijke klant zegt een verandering van huisstijl op zich een goede zaak te vinden. Over de achtergronden zegt hij: 'De mens centraal betekent voor mij dat het van groot belang is om de klant nog beter op zijn wenken te bedienen.' In dit nummer veel informatie over de introductie van de nieuwe huisstijl. 'Ik zie het nieuwe logo voor het eerst. Normaal doet mijn vrouw de bankzaken', vertelt een oudere klant van de Rabobank Den Ham-Vroomshoop. Maar de komst van de blauwe mensfiguur op de oranje zon newijzer is bij de meeste klanten wel bekend. 'Vanmor gen werd ik wakker van vuurwerk bij de Rabobank. Toen ik naar buiten keek, zag ik iemand in een schaatspak op een zonnewijzer', aldus een andere klant van de Overijsselse bank. De man in het schaats pak onthulde samen met een wethouder om half negen 's morgens het nieuwe woord- en beeldmerk op de gevel van het hoofdkantoor in Den Ham. De bank had nogal aan de weg getimmerd met publiciteit rondom 'Plaatselijke banken en Rabobank Nederland waren in de ban van een ingrijpende verbouwing. Intussen ging de verkoop gewoon door. En mét uit stekende resultaten.' Dat stelde Wijffels met voldoe ning vast bij het nieuwe jaar. Pagina 3. De Rabobankeconomen hebben hun verwachtin gen voor 1995 in 'Visie op '95'vastgelegd. Voorde presentatie van het rap port was veel belangstel ling. Pagina 9. 'Zou dat niet minder kun nen?' is één van de vragen die dit jaar op veel plaatsen in de Rabobankorganisatie gesteld zullen worden in het kader van het interne milieubeleid. Pagina 13.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1995 | | pagina 1