jrter! Jiirag'ae bank ziet: 'De consument is niet _®ouw meer, maar ziet bankdiensten als vluch- tige consumptie-artikelen.' De Rabobank blijkt wel de best verspreide en meest gezonde bank te zijn. Met op lokaal niveau een ijzersterke positie en al meer dan twintig jaar herkenbaar aan het blauwe logootje. 'In derdaad', lacht Adriënne Mathijsen. 'Ik werk al sinds 1973 bij de Rabobank Alphen en Riel. Toen ik begon was de fusie tussen Raiffeisenbank en Boerenleenbank net achter de rug. Zolang hebben we dat beeldmerk al. Ik ben blij dat we nu iets anders krijgen.' dag achter een bureau zit, dan krijg je tegen kwart voor vijf, tien voor vijf last van een rood plekje, iets boven je stuitje. Een soort doorzitplekje. Dat is nou de werk plek. Daar moet u vanaf zien te komen.' Brigitte Verei- jken, van de Rabobank Aarle Rixtel, kijkt lachend toe: 'Heel leuk, zoals hij het brengt. Er is al veel over de ge dragsverandering gepubliceerd en we hebben al wat op papier meegekregen. Ik zie het niet als een enorme om wenteling. Ook niet als een grote uitdaging. Meer als een bewuster omgaan met zaken waar je eigenlijk al mee bezig bent.' Levend beeldmerk Flairck verschijnt op het podium. De aandacht ver plaatst zich naar een oranje ballon. Er lijkt een kleine gestalte in te zitten. De ballon krimpt in, zwelt weer aan en wordt paars. De figuur wordt steeds beter zicht baar. Ineens knapt de ballon en is een levend Rabobank-beeldmerk te zien: de nieuwe huisstijl is ge boren. Allerlei toepassingen van het nieuwe beeldmerk verschijnen op het scherm. Op briefpapier, aan een gevel, in een bankhal... Jacques Bijlmakers, lid van de Raad van Toezicht in Born, reageert verrast: 'Ik schil der zelf, vandaar dat ik erg op kleuren let. De nieuwe huisstijl komt op mij heel warm en betrokken over.' Wanneer 'You'11 never walk alone' wordt ingezet, komt de zaal in beweging. Zingend en deinend op de tonen van deze evergreen vindt de show een enerverend slot. Peter Lusse en de gedragsverandering Peter Lusse krijgt veel bijval als hij de 'nieuwe' ge- dragskenmerken aan de kaak stelt. 'U moet meer van uw werkplek afkomen, zeggen ze bij Rabobank Neder land. Ik wist niet wat dat is, de werkplek, dus daar ben ik me in gaan verdiepen. Wat blijkt nou? Als je de hele Rabobond Huisstijl Special 5

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1994 | | pagina 5