1 in, zes, vijf, vier, we een bijeenkomst bij een bank die helemaal in de nieuwe huisstijl was geschilderd en ingericht. Ook de geldautomaat was aangepast. Er kwam een vrouw geld halen en we stonden met z'n allen op haar reactie te wachten. Die bleef uit. Eén van ons vroeg haar ten slotte of haar niets opviel. 'Ja', zei ze, 'het stinkt hier. Er is zeker pas geverfd.' 'Zo'n nieuw jasje is natuurlijk een prima zaak, maar waar het echt om gaat is de stijl tussen de oren', vindt Siem van Diepen, voorzitter van het Be stuur van de Rabobank Bun- nik. 'Dat geldt niet alleen voor de mensen die bij de Rabobank werken, maar ook voor bestuur ders. Veranderin gen moeten we tenslotte met el kaar onder gaan. Ik heb er bewondering voor dat een toch wel tradi tionele organisatie als de onze, zo snel en zo goed kan inhaken op veranderingen. Er is in een hoog tempo heel veel werk verzet.' Victor Veldkamp, relatiebeheer der Bedrijven van de Rabobank Soest-Baarn, vindt het nieuwe beeldmerk goed ge kozen. 'Ik sta er helemaal achter. We stralen hiermee iets heel positiefs uit naar buiten. Je kunt niet ver wachten dat we nu een storm loop op de bank krijgen en dat de omzetten omhoog vlie gen, maar ik denk wel dat het to taal van de vernieuwing op termijn een positieve in vloed zal hebben op de verkoop van onze produkten. De huisstijlshow heeft een enorm saamhorigheidsge voel wakker gemaakt. Scepsis heeft plaatsgemaakt voor enthousiasme. Iedereen gaat ervoor, en dat is ge weldig.' 'Alle buitenlandse vestigingen hebben een kick off meeting *tj| gehad', vertelt Maurits 1/ïf - Barendrecht, hoofd Beheer Buitenlandse Vestigingen. 'De reacties hierop waren heel ge mengd, van mooi tot absoluut niet aan sprekend. Mij per soonlijk spreekt het nieuwe beeld merk nog niet aan, moet ik eerlijk zeggen. Wel vind ik de kleuren een stuk beter. Ik zou me kunnen voorstellen dat we het oude beeldmerk hadden aangepast. Ik hoop dat het nieuwe beeldmerk ons nieuw elan in de markt zal geven. En ik hoop dat het de mensen aanspreekt.' 'Het nieuwe beeldmerk is mooi en heel apart', meent Angelique Smaling, balieme dewerkster in Kamerik. 'Maar je kunt zien dat er diep over nagedacht is. Ik vind het een beetje gezocht. En iESk. ik ben bang dat je er veel bij moet uitleggen. Nee, ik ben niet bang voor verande- ringen. We veranderen voortdurend en daar moet je wel voor open staan. Zo is het ËS&Sfo met de nieuwe huisstijl ook. Ik hoop wel dat we vanuit Rabobank Nederland genoeg krijgen aangereikt om de klanten hierover goed te kunnen informeren.' Raboband Huisstijl Special 3 I

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1994 | | pagina 31