het aftellen is begonnen. De mensen van de Rabobankorganisatie maken zich in snel tempo op om op 2 januari in de nieuwe huisstijl naar buiten te treden. Dat betekent dat er gedurende de laatste weken nog heel wat werk moet worden verzet door de mensen van de Rabobank. Zij hebben allemaal zo hun eigen mening. De één is razend enthousiast, de ander kan wel een puntje van kritiek noemen. Ondanks de verschillen in opvatting kun je zeggen dat de nieuwe huisstijl leeft, ledereen is gemotiveerd om de schouders eronder te zetten. Om de mogelijkheden van de nieuwe huisstijl te benutten. Tien, negen, acht, zei denk dat deze opzet de klanten wel aanspreekt. Ze haken in op algemene situaties en geven een goed overzicht van de produkten. Ja, dat maakt het voor ons leuk om mee te wer ken. Bovendien ziet het er alle maal schitte rend uit. Natuurlijk moeten we nog af wachten wat de klant ervan vindt, maar ik ben daar heel optimistisch over.' Gerard Hollemans, directeur van de Rabobank Schalkwijk, zou zelf nooit op het idee komen om een nieuwe huisstijl in te voe ren. 'Maar nu het er is, vind ik het prachtig. In een dorp als Schalkwijk is de P van persoon lijk natuurlijk volop aanwezig. Meer nog dan de D van deskundig heid. We zijn eer der generalisten dan specialisten. On danks dat hebben we hier negentig procent van de markt in handen. Of dat omhoog kan? We doen ons best.' 'Ik heb een aantal exemplaren van de nieuwe bro chures gezien', vertelt Luciën Krumme, relatiebeheer der Particulieren van de Rabobank Maarssen. 'Ik Raboband Huisstijl Special 3 O 'Ik moet er nog aan wennen', vertelt Jacques Jansen, regiodi recteur in Eindhoven, 'maar dat zal wel lukken. Het beeldmerk komt vergeleken met het vorige, in ieder geval modern en progres sief over. Eloe de klanten het zullen ervaren? Geen idee. Van de zomer hadden Conny Lenderink, hoofd Com merciële Ondersteuning van de Rabobank Mijdrecht, is wat voorzichtiger: 'Het is prima dat er een sterker accent komt te liggen op commer ciële activiteiten. Wat ik begrijp is dat Rabobank Nederland dat goed gaat begeleiden. Natuurlijk moeten we nog afwach ten of het inderdaad al lemaal lukt. Wat dat be treft ben ik altijd voorzichtig. Ik heb ook nog niet zoveel concreets gezien, alleen een brief naar onze cliënten. Die zag er prima uit.'

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1994 | | pagina 30