mmm x€# MwwM mÈm&m WifcCH .VAVAV-Ö ;":5® ::3:Söa iv-.v rir; 'üMfi St& 'A'^ui- Het nieuwe beeldmerk is £fjS3gj ;,V,\er, het briefpapier is gedrukt, de brochures staan klaar en alle mensen - 1- -r, bij de Rabobank zijn ijverig bezig met het lanceren van de new look. Maar hoe is de nieuwe huisstijl, of liever de nieuwe corporate identity van de bank, tot stand gekomen? Een kijkje achter de schermen in Engeland bij het ontwerpbureau Newell Sorrell. Bedrijfsidentiteit beter woord i 3 tf:-Vr-Vrl i,1 f»3 £i «LS £J Uf££tXs/2 ;ÏPs^y^s}iB6!wS a«^ÖTÖ»ÓTÓH raTü'ö-ü'^'tf .vaT XW*XHÏ> aögffihS 1/ C i Als je werk bestaat uit het ontwerpen van bedrijfsidentiteiten die actueel zijn, maar ook de tand des tijds kunnen door staan, dan is een adres in 'Utopia Village' niet onterecht. Want duurzaamheid is een belangrijk aspect van een bedrijfsidenti- teit. Dat betekent dat je een beetje in de toekomst moet kunnen kijken. 'Het laat ste wat de bank wil, is over tien jaar wéér een nieuw gezicht,' zegt Francis Newell, één van de twee creatieve leiders van het Engelse bureau dat uiteindelijk de op dracht voor de nieuwe corporate identity van de Rabobank bemachtigde. De bedrijfsruimte van Newell Sor rell draagt nog vage tekenen uit de tijd dat het een fabriek was. Gebouwd in de dagen van Koningin Victoria. Het is re-

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1994 | | pagina 21