Brochures De nieuwe huisstijl is de nieuwe jas van de Rabobank. De klanten zien vanaf 2 januari in de bankhal,op hun rekeningafschriften, post, en hun PC het nieuwe woordmerk en beeldmerk. Inspelen op de behoefte van de klant, ook in de manier waarop hij wil worden benaderd, is het credo. Zowel in de bankhal als thuis: de Rabobank weet de klant te vinden. Daarvoor beschikt de organisatie over een scala van mogelijkheden. De Rabobank heeft nog steeds het meest uitgebreide kantorennet en veel geldautomaten, maakt gebruik van mailings, telefonische acties en een aantrekkelijk PC-programma voor de thuisbankier. Een overzicht. Waarde klant ook is: De nieuwe actiepanelen worden opgehangen aan de brochurestandaard. Daarbij valt het pakket vanzelf in zijn driedimensionale vorm. Een standaard met brochures over de meest uiteen lopende behoeften vervangt de oude presentatie van produktfolders. Het is als het ware een kiosk met ma gazines. In de titel van de brochure herkent de klant in één oogopslag zijn eigen situatie. Of niet natuurlijk. Iemand op zoek naar een ander huis herkent zich di rect in de titel van de brochure 'Een eigen huis'. Die brochure, zoals alle andere, wijst de klant stap voor stap de weg naar de invulling van zijn be hoefte die natuurlijk met geld heeft te maken. Menig klant heeft daar voldoende aan om een verstandig besluit te kunnen nemen. Maar als dat niet het geval is, wijst de brochure hem ook de weg naar de mensen die hem verder kunnen helpen. Met de brochure in de hand stapt de klant op de balie af. Voor meer informatie. Voor een gesprek met een adviseur of meer schriftelijke informatie. Voor de particulierenmarkt zijn er naast de brochu res ook nog de specifieke produktgegevens. Die kun nen op verzoek door middel van een eenvoudig PC programma direct worden afgedrukt. Voor de medewerker ligt er een geheugensteuntje voor dit PC-programma, zodat het klantencontact zo effec tief mogelijk kan verlopen. In de bankhal gaat na 1 januari het één en ander veranderen. Bij de deur heet een zuil de klant welkom. Nieuwe posterframes en driedimensionale actiepanelen wijzen op lopende acties. De eerste twee weken hangt er een speciaal introductiepakket. Vanaf januari zullen de campagnes worden 'verpakt' in de nieuwe huisstijl. Een nieuwtje: voor de medewerkers is 'fröbelen' zoals met de oude etalagepakketten niet langer nodig. Bankhal: centraal trefpunt klant en bank In de komende jaren zullen steeds nieuwe en hogere eisen worden gesteld aan de medewerkers in de bank- hal Allppn rlp nipnwp nn7Pf van

blad 'Raboband' | 1994 | | pagina 12