TV-commercial Menselijke momenten op de TV met ontbijtspecial De campagne in de bankhal De advertentie luctie-campagne «KfcbLNPdftBffifr O b a n k De aftrap van de landelijke introductiecampagne in de media is op Oudejaarsavond. Zo'n vijftig procent van de Ne derlanders zit dan voor de buis. Die avond wordt zes maal de opvallend lange TV-commercial uitgezonden, waarmee de 'nieuwe' Rabobank zich, net voor het nieuwe jaar begint, zal voorstellen. De commercial is maar liefst 120 seconden lang. Programma Zender Sonja op Oudjaar Nederland 3 André van Duin Show RTL 4 Oudejaarsprogramma Nederland 3 Seth Gaaikema Glamourland Staatsloterij Show Nederland 2 Nederland 1 Vanaf begin januari wordt de TV-commercial van 120 se conden vervangen door twee afzonderlijke versies van elk 60 seconden. De één is gericht op de particulierenmarkt en de andere op de bedrijvenmarkt. Ze komen in de eerste weken van het jaar regelmatig op de Nederlandse TV-zenders. De commercial vertelt geen doorlopend verhaal, maar laat losse stukjes zien. Momenten uit het leven, die alledaags, vertederend, emotioneel en vaak grappig zijn. De baby doet zijn eerste pasjes, de groenteboer laat zijn uitstalling zien, een meisje komt met haar fiets tussen de tramrails, een marathonloper legt de laatste kilometers af, een meisje leert schrijven, een automobilist in de file hoort dat er nog twaalf kilometer staat, de boer en boerin kijken naar het weer, iemand leert zijn Turkse buurman fietsen, een direc teur van een bedrijf geeft een persconferentie, een man loopt met een benzinetankje langs de snelweg, een vrouw gaat 's morgens aan het werk en vindt de knuffel van haar kind in haar zak. Deze knuffel komt een paar keer terug, onder andere op de lopende band in de fabriek waar hij wordt gemaakt. En nog veel meer. Allemaal hele menselijke en her kenbare situaties. Op 2 januari uiterlijk om half acht 's mor- gens hebben alle plaatselijke banken, ijs en weder dienende, een speciale editie van Bank in Beeld in huis. De postauto's van Rabofacet gaan die dag speciaal een uur eerder op weg. In zo'n 12 minuten be- •feji steedt het videojournaal uitgebreid aan- -V j dacht aan de nieuwe huisstijl. In het pro- gramma ontvangt gastvrouw Milou van Sprang de leider van het huisstijlproject, Gert Sluis. De rest van de in houd van de ontbijtspecial blijft nog een verrassing. De klanten herkennen op de bank meteen het nieuwe gezicht van de Rabobank. De bankhal staat in het teken van de nieuwe Rabobank. Met de welkomstzuil, de nieuwe brochurestandaards, de pos- fjj a iZj'" t terframes en alle materialen die a(fL daarbij horen. De etalagepakketten laten de menselijke momenten uit kJt/V de introductiecampagne zien. De pakketten waren tot nu toe langwer- r"w" i pig en zijn voortaan vierkant. Ze worden zó opgehangen aan de ach terkant van de brochurestandaard. Het pakket valt vervolgens van zelf kant en klaar in zijn drie dimensionale vorm. Paginagroot staat het in de dagbladen: 'Voortaan herkent u ons aan dit beeldmerk'. Op 3 januari hebben de regionale kranten de pri meur. Een dag later staat de advertentie, ook over een hele pagina, in de landelijke kranten. Plaatselijke banken is geadvi seerd tussen 2 en 16 januari maximaal twee keer de advertentie te plaatsen in de lokale bladen. De hiervoor be nodigde afdrukken worden mo menteel uitgeleverd. Raboband Huisstijl Special 11

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1994 | | pagina 11