Nedexlandzlet het ,nieuw< 1 Dikke mailinas en serie Belangrijke introductie-momenten Dikke mailings nieuwsbrieven Eén brief per deurmat wmam commercials, paginagrote advertenties, vrolijke ballonnen, kleurige vlaggen, beschuit met blauwe en oranje muisjes, posters in abri's waar je niet omheen kunt, feestelijke bankhallen waarin videoprogramma's en nieuwe brochures om aandacht roepen. Nederland zal het weten. De Rabobank heeft een nieuw gezicht. Alle aandacht gaat naar de introductie van het nieuwe uiterlijk. De interne veranderingen en de méér S® klantgerichte opstelling. Dat alles zal de klant daadwerkelijk ervaren. 4 januari Reusachtige intro Voortaan herkent u ons aan dit beeldmerk. 15 december - Perspresentatie bij Rabobank Nederland. - In zo'n 4,5 miljoen huishoudens valt de mailing voor particuliere klanten op de deurmat. - Een half miljoen bedrijfsrelaties ontvangen de eerste mailing uit een serie van vijf. Start van het uitreiken van de agenda's en gezinskalenders. 31 december - De introductie-commercial zes keer op TV. 2 januari De introductie op de plaatselijke banken. Met beschuit met muisjes, bijzondere activiteiten, een speciale Bank in Beeld, nieuwe brochures, formulieren, displaymateriaal, vlaggen, soms al met nieuwe lichtreclames aan de gevel en andere materialen gaan de kantoren open. - Een week lang posters in abri's in het hele land. 3 januari - Introductie-advertenties in de regionale dagbladen. Introductie-advertenties in de landelijke dagbladen. Met nieuwsbrieven worden bedrijfsrelaties op een heel eigen wijze over de nieuwe huisstijl van informatie voorzien. De eerste van de serie van vijf - met daarin aandacht voor de nieuwe huisstijl - valt op 15 december in de zake lijke brievenbussen. Op dezelfde dag ontvangen 4,5 miljoen particulieren een dikke envelop. Die mailing bestaat uit een brief, ondertekend door de directeur van de eigen bank, met een brochure en een antwoordformulier. Daarop kan de klant aangeven wat zijn persoonlijke wensen en plannen voor het komende jaar zijn. De eigen plaatselijke Rabobank kan vervol gens over de financiële aspecten adviseren door nieuwe bro chures toe te zenden of een afspraak te maken. De grote cen trale mailing gaat niet naar alle particuliere klanten. Studenten en houders van een JongerenRekening bijvoorbeeld lezen er al over in hun eigen medium. Op 15 december hebben alle klanten dé mailing in huis. Maar dé mailing bestaat niet. Er zijn er verschillende. Alle klanten een gepersonaliseerde mailing stu ren bleek ondoenlijk. Van de 4,5 mil joen mailings, kunnen er zo'n drie miljoen op naam worden gesteld. Bestanden van banken zijn ad- RABO MAILING EKP ROTTERDAM RABO MAILING ministratieve bestanden en niet goed te gebruiken voor een geper sonaliseerde brief.Toch was het uit gangspunt om zoveel mogelijk brieven op naam te stellen. Dus werd besloten bestanden te schonen en ontdubbelen. Klanten hebben een Betaalrekening, een spaarrekening, wellicht een hypotheek en een rekening op naam van de partner. De klant komt dan voor in vier verschil lende administratieve bestanden. En toch moet er maar één mailing naar die klant. Het gaat om een mailing die centraal wordt gemaakt en verzonden. Alle banken doen mee. Dat is uniek. Het opscho nen van de bestanden scheelt bijna een miljoen mailings. Eén brief op één deurmat is het streven. Als het goed is, vin den ook alle mensen van de Rabobankorganisatie thuis één mailing in de brievenbus. Raboband Huisstijl Special I O

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1994 | | pagina 10