Symposium bij tienjarig bestaan van de Caar Samen l Vernieuwen Arb®ickx daarin naP Intern communicatieblad voor de Rabobankorganisatie w Vernieuwen Huisstijl lokaal centraal Invoering huisstijl in stroomversnelling Project gedragsver andering van start OPMERKELIJK Mailing naar 5 miljoen klanten Van baan naar baan Speciale Raboband over huisstijl RABOBAND NUMMER 23/28 NOVEMBER 1994 Tien jaar geleden hield de Caar, de Centrale Adviesraad Arbeidsaangelegenheden Rabobankorganisatie, zijn eerste vergadering. Daaraan ging een periode van vier jaar van studie door de Commissie Arbeidsverhoudingen en een discussie binnen de organisatie over de gewenste medezeggenschaps structuur vooral. Caar-voorzitter Meijer blikte terug bij de opening van het jubileumsymposium. r Onder het motto Samen Ver nieuwen is de Rabobankorga nisatie bezig met vernieu wingsprogramma's. Raboband laat de verbanden zien. Ook in dit nummer aandacht voor Samen Vernieuwen. Tot nu toe onttrok de invoering van de huisstijl zich voor het grootste deel aan het zicht van de medewerkers van de plaatse lijke banken. Ervaringen, plan nen en de stand van zaken in lokaal centraal. Pagina 4. De invoering van de nieuwe huisstijl gaat snel. Heel snel. Hier en daar vragen medewer kers zich af of het allemaal wel op tijd gaat lukken. Heerst er chaos, of hoort een periode van onoverzichtelijkheid bij zulke grote operaties? Pagina 6. In de huisstijlshow heeft Peter Lusse de gedragskenmerken die in de nieuwe huisstijl passen, treffend neergezet. Het was de aftrap voor het project van ge dragsverandering. Pagina 7. Op 15 december vinden 4.740.000 particulieren klan ten van de Rabobank een mailing over de invoering van de nieuwe huisstijl op de deurmat. 450.000 Bedrijven krijgen een nieuwsbrief over de nieuwe huisstijl in de bus. Niet eerder zijn zoveel mai lings in één keer verzonden. 'Bij de oprichting was de doelstel ling om de Caar te maken tot hét gezaghebbende adviesorgaan op het gebied van sociaal beleid in de ruimste zin van het woord. Bij zonder is, dat in de Caar zowel werkgevers als werknemers zijn vertegenwoordigd. Geheel in lijn met de coöperatieve beginselen komen adviezen tot stand na zorg vuldig overleg. Hierbij vormen ook de regiocommissies, als scha kel tussen Caar en achterban, een belangrijke factor. In de afgelopen tien jaar heeft de Caar vaak van zich doen spreken. Toch werd in de laatste vergadering geconsta teerd, dat de raad nog niet de pro minente positie heeft bereikt, die hem bij de instelling was toebe dacht. Daarom worden nu initia tieven ontplooid om hierin verbe tering te brengen, waarbij aanslui ting zal moeten worden gevonden bij de verwachte ontwikkelingen in de toekomst. Die waren overi gens ook het onderwerp van het symposium, dat op 8 november werd gehouden in Utrecht.' Meer over het symposium op pagina 5. Op 1 november is in Utrecht én in Eindhoven een mobiliteitscentrum geopend. In die centra kunnen Rabobankmedewerkers zich oriënteren op hun loopbaan. Belangstellenden kunnen de centra vrij binnenlopen voor informatie of om er zich te laten adviseren. In Utrecht is het mobiliteits centrum gevestigd in het pand Oudenoord 170, waarin ook het Rabobank Pensioenfonds zetelt. Het centrum in Eindhoven be vindt zich in de voormalige stu dio van de Audio Visuele Dienst in het hoofdkantoor van Rabo bank Nederland. De mobiliteits centra bieden een ruim assorti ment van produkten op het ge bied van loopbaanontwikkeling. Bezoekers kunnen bijvoorbeeld zelf een sterkte/zwakte-analyse uitvoeren. Verder is het mogelijk onder deskundige begeleiding een loopbaanplan te maken. Bo vendien zijn er volop gegevens over vacatures. De mobiliteits centra zijn telefonisch bereikbaar onder de nummers (030) 348854 en (040) 347363. Het moment waarop de nieuwe huisstijl wordt geïntroduceerd nadert met rasse schreden. Me dio december hebben de klanten van de Rabobank de primeur. Dan worden ze door middel van een mailing alvast geïnformeerd. Begin januari gaat de introductie echt van start met de onthulling van het nieuwe beeldmerk bij de plaatselijke banken, advertentie campagnes, tv-commercials en noem maar op. Over al deze ac tiviteiten en de achtergronden verschijnt over enkele weken een dubbeldikke Raboband. De abonnees die Raboband per post ontvangen, krijgen het blad van wege het embargo dat rust op het beeldmerk, wat later in de bus.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1994 | | pagina 1