Lokaal Centraal 9 Regionaal Collega's in de halve marathon RABOBAND NUMMER 21/31 OKTOBER 1994 Succesvol blad in Maastricht Maastricht - De bedrijfsrelaties van de plaatselijke Rabobank ontvangen sinds begin dit jaar elk kwartaal Raboprofiel, een full color blad in een afwijkend groot formaat. Onlangs verscheen de derde editie, waarin onder meer aandacht voor Rabobank Trust, Cijfers en Trends, Jumping Am sterdam en Leasing. De zakelijke informatie wordt gelardeerd met lokale en regionale informatie. Met het blad wil de Rabobank Maastricht zich duidelijk profile ren bij haar bedrijfsrelaties. De attentiewaarde is volgens de ma kers duidelijk groter dan van een brief of een mailing. Eén van de terugkerende rubrieken is een in terview met een bedrijfscliënt. Regelmatig bieden vrijwilligers zich hiervoor aan. Het is weer spaarfeest Echt Met een advertentie en een persoonlijk geadresseerde kaart werden spaarders van 0 tot 15 jaar door de Rabobank Echt- Maasbracht uitgenodigd om met de inhoud van hun spaarpot naar de bank te komen. Naast de ge schenken die Rabobank Neder land beschikbaar stelde, had de bank bij een bedrijfsrelatie met een speelgoedzaak nog een aan tal andere cadeautjes ingekocht. Dit onder meer omdat men vond dat er voor de allerjongste spaar- dertjes ook een toepasselijk ge schenk moest zijn. Óp 18, 19 en 20 oktober kwamen honderden van de 3.000 aangeschreven spaarders naar de bank. De bank zal de kalenders in december uit delen aan klanten die reageren op een printregel op hun reke ningafschrift, waarin zij worden uitgenodigd naar de bank te ko- Telebankieren per tv Leeuwarden - In het werkgebied van de Rabobank Leeuwarden loopt momenteel een proef, waarbij via de televisie een aantal diensten kan worden afgenomen. Eén van die diensten is Teleban kieren voor particulieren van de Rabobank. De proef loopt via het twee-weg net van de lokale ka belexploitant. Leeuwarden is één van de weinige plaatsen in ons land met een twee-weg net. Met een speciaal ontwikkelde af standsbediening, de zogenoemde tele-key, en een kastje aan de ka bel kunnen zo'n 250 personen deelnemen aan de proef. DLL Autolease sponsort NEC Nijmegen - De spelers van NEC, de Nijmeegse voetbalclub, ver plaatsen zich sinds kort allemaal in een nieuwe Renault. Dit is een gezamenlijk initiatief van De Lage Landen Autolease, Renault- dealer HUB en Europolis Verze keringen. In ruil staat in het NEC-stadion een reclamebord van De Lage Landen Autolease en wordt tijdens wedstrijden in formatie over De Lage Landen ten gehore gebracht. Spelers en sponsors poseerden gezamenlijk voor de nieuwe auto's. Jongerenhonk augustus Amsterdam - Met een groei van het aantal JongerenRekeningen van 59,39 procent voert de Rabo bank Amsterdam het algemeen klassement van de 'Jongerenban- ken' tot en met augustus aan. 'We hebben gewacht met een actieve benadering van cliënten tot de JongerenRekening zo was aange past, dat de overgang naar de Stu dentenrekening goed te realise ren was', meldt hoofd Retail Roy Duffels van de Amsterdamse bank. 'Dat was op 1 mei het geval. Vanaf dat moment zijn de men sen aan de balie het produkt actief gaan afzetten. We delen heel wat exemplaren van de Rabo Eindhoven - Zondag 9 oktober stond de stad in het teken van de elfde Marathon Eindhoven. De Runnersgroep van De Lage Landen BV organiseerde bij deze gelegenheid voor de eerste maal het Nederlands Kampioenschap voor Rabobankmede- werkers op de hele en halve marathon. Ruim honderd colle ga's uit het hele land namen de uitdaging aan. De meesten liepen individueel, maar er waren ook zeven teams. Bij de hal ve marathon won het eerste team van De Lage Landen de interne strijd. Bij de dames ging Mia Schaper van de Rabo bank Alphen aan den Rijn in een tijd van 1.29.21 over de finish en bij de heren tot 40 jaar zette Henk van der Laar van De Lage Landen een tijd van 1.20.27 neer. Bij de 40-plussers won Mink Zeilstra van de Rabobank Zeist in 1.23.02. Een uit stekende prestatie zette Nellie van Beers van de Rabobank Oirschot neer bij de hele marathon dames. Haar tijd was 3.05.03. Toon van Bemmel van de Rabobank Houten finish te in 2.56.12. De Rabobankdeelnemers werden gastvrij ont vangen bij De Lage Landen en konden gebruikmaken van al le faciliteiten, van kleedkamers tot restauratieve verzorging. Top 40 uit en de premiums zijn leuk, dus het is voor onze mede werkers een prettig produkt om te verkopen én voor de klant een leuk produkt om af te nemen. Wat onze afzet ook goed heeft ge holpen waren de commercials die van de zomer werden uitgezon den. We merken duidelijk dat dat nu is afgelopen.' Rabo Roadshow trekt velen Alphen aan den Rijn - De avond ervoor viel de regen nog met bak ken uit de hemel. Maar 21 sep tember, in Alphen aan den Rijn de dag van de Rabo Roadshow, was het stralend weer. Het muzi kale festijn was een onderdeel van de jaarmarkt. Hoofd Vestigingen Ad Smakman en hoofd Marke ting 8c Publiciteit Wim de Ruiter van de bank Alphen aan den Rijn hadden met een aantal collega's de nodige tijd en energie in de voorbereiding van het evenement gestoken. In de regionale kranten en een plaatselijke uitgave voor de jeugd werden advertenties ge plaatst, op alle vier kantoren hin gen posters en er waren 2.500 fol ders verspreid door medewerkers gehuld in een Rabo Roadshow- sweatshirt. 'Volgens onze schat ting hebben een paar duizend mensen de Roadshow bezocht', aldus Smakman. 'Aan de prijs vraag deden een kleine achthon derd jongeren mee, terwijl we hadden verwacht dat dat er drie honderd zouden zijn. De meest originele verzoeken voor het ver tonen van een videoclip dongen mee naar een prijs. Het jureren was een hele klus.' De elfjarige Devika Raghoenath (2de v.r.) won de hoofdprijs, een radio-cas setterecorder met cd-speler en boxen. Zij vroeg een clip aan 'voor alle kinderen in de wereld, omdat het niet leuk is dat er kin deren zijn die honger lijden.'

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1994 | | pagina 13