2 Actueel Ruim 100.000 premiums voor het Spaarfeest in oktober besteld ACTIEF IN DE MARKT Toekomst voorzieningen centraal in najaarsactie Achttiende editie 'Cijfers Trends' gepresenteerd k J RABOBAND NUMMER 19/3 OKTOBER 1994 Voor het komende Spaarfeest zijn ruim 100.000 premiums voor de jeugd besteld. Volgens Piet Dansen van Creditgelden Particulieren is de keuze van de premiums een schot in de roos gebleken. 'De moderne premiums passen in de benadering van de jongerenmarkt.' Voor de kinderen vanaf zes jaar is er een kleuren video- tekenfilm. De videoband met onder andere Bugs Bunny en Woody Woodpecker leverde 45.000 bestellingen op. Het computerspelletje RedCat werd 35.000 keer besteld. Dit pre mium is bestemd voor de jeugd vanaf tien jaar. Omdat niet iedereen thuis een PC heeft, is als alternatief een Rabo-tele- foonkaart ontwikkeld met daarop twintig telefoontikken. Voor de telefoonkaart kwamen 25.000 bestellingen binnen. De plaatselijke banken kunnen zelf beslissen wanneer zij het Spaarfeest houden. Dansen: 'Om die reden zijn op de etalagepakketten en affiches de data weggelaten.' In verband met de ontwikkelingen rond de nieuwe huisstijl kan de ge zinskalender pas aan het eind van het jaar worden uitgele verd. Bij de thema-actie 'Bouwen aan de toekomst', die in het vierde kwartaal wordt gehouden, ligt de nadruk op het segment Financiële Advisering. De actie richt zich primair op bestaande cliënten. 'Bouwen aan de toekomst' kent twee centrale onderwerpen die momenteel sterk in de maatschappelijke belangstelling staan. In de eerste plaats het op zij leggen van geld om eerder te kunnen stoppen met werken of later net zo ruim te kunnen le ven als op dit moment. Het tweede onderwerp heeft betrek king op het treffen van voor zieningen voor kinderen die la ter gaan studeren. De kern van de actie wordt gevormd door lokale informatiebijeenkomsten met plaatselijke sprekers. Daar naast zijn er direct mail activi teiten. De actie wordt publici tair ondersteund met materia len voor de mailpakketten en de bankhal. Er komen geen lokale of landelijke advertenties. Ook worden opleidingen aangebo den voor medewerkers ter voor bereiding op de informatiebij eenkomsten en om kennis en vaardigheden op te vijzelen. Particulieren Vaak staan cliënten voor de keus of zij hun hypotheek moeten verhogen of een consumptieve fi nanciering moeten afsluiten. Met het oog op de concurrentie moet daarop actief worden ingespeeld. Plaatselijke banken wordt geadvi seerd samen met de cliënt te bekij ken wat de mogelijkheden zijn en welke financieringsvorm het beste is. >- Er is een gebruikersgroep in gesteld voor de toepassing Onder steuning Financiering Particulie ren (OFP). De groep bestaat uit medewerkers die dagelijks werken met OFP. Zij worden betrokken bij de verdere ontwikkeling van OFP. Dit najaar wordt de beleggings actie 'Toekomst met Effect' ge houden. De actie biedt plaatselijke banken een transactiekorting. Bank en Particulier op Weg nummer 15 heeft als bijlage een historisch overzicht van rente tarieven. Het inlegvel is een hulp middel bij het adviseren van klan ten over hypotheken. Bedrijven >- Momenteel loopt de actie 'Trends in het midden- en klein bedrijf. Een onderdeel daarvan is een seminar waarin het onderwerp Op 14 september vond bij Rabobank Nederland in Utrecht de presentatie plaats van de achttiende editie van 'Cijfers Trends'. Het eerste exemplaar werd overhandigd aan voorzitter Jansen AA van het bestuur van de Nederlandse Orde van Accountant- en Administratieconsulenten. Tijdens de bijeenkomst hield Hoofddirectielid drs. Henk Vis ser een inleiding over de econo mische ontwikkelingen binnen het midden- en kleinbedrijf. Hij ging daarbij in op de vooruit zichten per MKB-sector. In 'Cij fers Trends' worden de ont wikkelingen en perspectieven be schreven van 75 branches in het MKB. De publikatie, die een op lage heeft van ruim 110.000 exemplaren, is bestemd voor on dernemers en hun adviseurs. 'Consumententrends' centraal staat. Dit onderwerp heeft ook op de agenda gestaan van de leden vergadering van de Rabobank We- zep-Hattemerbroek. De aanwezi ge ondernemers waardeerden het initiatief. De Rabobank presenteert zich met de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van telebankieren en betaalautomaten op de Detailhan delsmanifestatie Euretco. Deze beurs, die van 23 tot en met 25 ok tober wordt gehouden in Houten, is bestemd voor de non-food de tailhandel. Een aantal plaatselijke banken is met een stand vertegenwoordigd op de beurs Binnenvaart en Visse rij '94. De beurs wordt van 22 tot en met 26 november gehouden in de Rotterdamse Ahoy. Het uit gangspunt voor de banken is hun relaties te ontmoeten en de onder linge band te verstevigen. De Rabobank is huisbankier geworden van de Groningse Ver zorgingshuizen. Begin dit jaar heeft de Vereniging van Neder landse Bejaardenoorden alle Ne derlandse banken om een offerte gevraagd voor de financiële dienst verlening aan de Groningse Ver zorgingshuizen. Bij de selectie bleek de aanbieding van de Rabo bank de beste te zijn. Naast de complete uitgave zijn ook bedrijfskolombrochures be schikbaar. Daarin zijn meerdere branches in een bepaalde be drijfskolom gebundeld. 'Cijfers en Trends' is ook beschikbaar op diskette. Naast alle informatie die in het boek staat, bevat de diskette ook uitgebreide print-, kopieer- en Tekenfuncties voor het maken van een bedrijfsver- gelijking.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1994 | | pagina 2