Rabobankklokken geven op Schiphol tijd aan Intern communicatieblad voor de Rabobankorganisatie De effecten van de wet MOT Relatieverdieping door machtigen RabobankAcademie zit niet stil OPMERKELIJK 150.000 keer Easy Money Tien jaar Caar Getronics in RTB RABOBAND NUMMER 13/11 JULI 1994 Op 1 februari trad de wet Mel ding Ongebruikelijke Transac ties, MOT, in werking. De drie grote Nederlandse banken ga ven in vier maanden samen ruim 4.000 transacties door aan het MOT. De Rabobank deed 1.412 meldingen, afkom stig van één derde van alle Rabobanken. Pagina 3. Het Centrale Bankbedrijf van Rabobank Nederland heeft en kele zeer grote incassanten be naderd met een machtigings actie. Een aantal van deze be drijven was nog geen cliënt van de Rabobank. Dit heeft geleid tot nieuwe cliënten en een di recte kostenbesparing voor banken en bedrijven van onge veer f 1.775.000. Pagina 5. De RabobankAcademie be staat ruim een halfjaar. Het eerste seminar en de eerste special courses zijn achter de rug. In september gaan de general courses van start. Meer over de plannen van het cen trale aanspreekpunt voor het ontwikkelen en uitvoeren van opleidingen op pagina 6. Eind juni hadden de plaatse lijke Rabobanken al 150.000 Easy Money kortingsboeken besteld. Vorig jaar werd dit aantal pas eind augustus be reikt. Het Easy Money kor- tingsboek met zo'n 350 aan biedingen is een exclusief pre mium voor houders van een Studentenrekening. Dit jaar bestaat de Centrale Adviesraad Arbeidsaan- gelegenheden Rabobank organisatie tien jaar. Op 8 november wordt dit gevierd met een symposium voor onder meer OR-en van Rabobanken. Het thema van het symposium is 'Arbeidsverhoudingen in de toe komst en de rol van de medezeg genschap daarin'. Sprekers zijn onder andere voorzitter van de Raad van Beheer en Caar-voorzit ter Meijer, Hoofddirectievoorzit ter Wijffels en vakbondsbestuur der Noten van het FNV. Installatie en ondersteuning van cliënten met Rabo Telebankieren Bedrijven worden vanaf nu gedaan door één bedrijf, Getronics Service BV. Op 24 juni werd het contract getekend. Tot nu toe besteedden de plaat selijke banken installatie en on dersteuning, al of niet via Rabo bank Nederland, uit aan ver schillende bedrijven. De kosten en geboden service liepen nogal uiteen. Voordeel van het nieuwe contract is een aanzienlijke da ling van de tarieven voor cliën ten. De prijs voor de installatie wordt f 125,-. Een abonnement voor ondersteuning gaat f 12,- per maand kosten. Cliënten kun nen met vragen en problemen voortaan terecht bij een Help desk. De keuze viel ook op Ge tronics, omdat het bedrijf qua omvang bij de snel groeiende Te- lebankierenmarkt past en garant staat voor continuïteit. Maande lijks worden momenteel zo'n 700 cliënten aangesloten op RTB. De Rabobank is sinds begin juli duidelijk zichtbaar aanwezig op Schiphol. Waar jaarlijks miljoenen mensen op reis gaan voor zaken of vakantie zijn op opvallende locaties, op parkeerplaatsen, zes klokken geplaatst met de naam Rabobank. De hele plaatsingsoperatie nam twee dagen in beslag. In tegenstelling tot de proef met het 'klokkenproject' vorig jaar, waren de weersomstandigheden ideaal. De klokken zijn zodanig uitge voerd dat ze met geringe kosten begin volgend jaar aan de nieuwe huisstijl kunnen worden aange past. De klokken draaien rond, zodat reizigers vanuit alle hoeken kunnen zien of ze op tijd zijn om in te checken. Op maandag 4 ju li vond de officiële onthulling plaats. Vertegenwoordigers van Rabobank Nederland maakten samen met het management van Schiphol en de directies en de voorzitters van de besturen van de banken in het Schipholgebied een rondvlucht boven de natio nale luchthaven en de klokken.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1994 | | pagina 1