b. Relatie plaatselijke Rabobanken en Rabobank
Nederland
De Rabobankorganisatie heeft een complexe maar uitgebalanceer
de structuur. In de interne verhoudingen binnen de Rabobank
organisatie zijn goede en open relaties van belang. In de besluit
vorming wordt gestreefd naar consensus, waarbij ieders inbreng
wordt gerespecteerd.
Resultaatgericht dienstbetoon is ook binnen en tussen de geledin
gen van de Rabobankorganisatie een belangrijk kenmerk.
Voor een hechte samenhang binnen de organisatie zijn goede
onderlinge verhoudingen tussen de aangesloten banken - met
respect voor eikaars werkgebied en cliëntenkring - van wezenlijk
belang.
Het instandhouden en bewaken van het bijzondere karakter van
de coöperatie - waartoe onder andere behoren de doelstelling, de
structuur en de cultuur - moet gezien worden als een gezamen
lijke verantwoordelijkheid.
c. Bestuurders, leidinggevenden en medewerkers
Bestuurders, leidinggevenden en medewerkers spannen zich in
om een hoge kwaliteit van dienstverlening te bereiken. Het belang
van leden en cliënten staat daarbij voorop.
De Rabobankorganisatie ontwikkelt zich voortdurend: bestuurders,
leidinggevenden en medewerkers zullen zich steeds oriënteren op
de vraag hoe zij hun kwaliteiten - direct of indirect - kunnen blijven
verbeteren in het belang van de organisatie.
Teamgeest en respect voor elkaar zijn bepalend voor het werken
binnen de organisatie.
Bestuurders, leidinggevenden en medewerkers zijn samen de
cultuurdragers van de coöperatieve bank. Het hanteren - en dus
het handhaven - van het gedachtengoed van de organisatie maakt
een wezenlijk deel uit van de vervulling van de functie.
10
DE SIGNATUUR VAN DE RABOBANK