b. Relatie plaatselijke Rabobanken en Rabobank Nederland De Rabobankorganisatie heeft een complexe maar uitgebalanceer de structuur. In de interne verhoudingen binnen de Rabobank organisatie zijn goede en open relaties van belang. In de besluit vorming wordt gestreefd naar consensus, waarbij ieders inbreng wordt gerespecteerd. Resultaatgericht dienstbetoon is ook binnen en tussen de geledin gen van de Rabobankorganisatie een belangrijk kenmerk. Voor een hechte samenhang binnen de organisatie zijn goede onderlinge verhoudingen tussen de aangesloten banken - met respect voor eikaars werkgebied en cliëntenkring - van wezenlijk belang. Het instandhouden en bewaken van het bijzondere karakter van de coöperatie - waartoe onder andere behoren de doelstelling, de structuur en de cultuur - moet gezien worden als een gezamen lijke verantwoordelijkheid. c. Bestuurders, leidinggevenden en medewerkers Bestuurders, leidinggevenden en medewerkers spannen zich in om een hoge kwaliteit van dienstverlening te bereiken. Het belang van leden en cliënten staat daarbij voorop. De Rabobankorganisatie ontwikkelt zich voortdurend: bestuurders, leidinggevenden en medewerkers zullen zich steeds oriënteren op de vraag hoe zij hun kwaliteiten - direct of indirect - kunnen blijven verbeteren in het belang van de organisatie. Teamgeest en respect voor elkaar zijn bepalend voor het werken binnen de organisatie. Bestuurders, leidinggevenden en medewerkers zijn samen de cultuurdragers van de coöperatieve bank. Het hanteren - en dus het handhaven - van het gedachtengoed van de organisatie maakt een wezenlijk deel uit van de vervulling van de functie. 10 DE SIGNATUUR VAN DE RABOBANK

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1993 | | pagina 18