Rabo band Hoogerheide verwelkomt Laura in stijl Norg in ban Beurscompetitie Nieuws uit de markt Veel inzendingen prijsvraag Vakan tiemagazine Kabobank Brommende pizzabezorgers zijn niet te stuiten. Dat onder vond een muur van 29 Olivetti- dozen bij de Rabobank Hooger heide. Met deze actie nam de Brabantse bank eind april Laura in gebruik. Hoogerheide is de 75ste Laura-bank. Laura staat voor Lokale Auto matisering RAbobanken. Het is een gezamenlijk project van de Rabobank en Olivetti Systems Networks. De Italiaanse fa brikant Olivetti levert onder an dere de apparatuur. Daardoor kwam de bank Hoogerheide op het idee de ingebruikname van de zeventien Laura-werkplek- ken in Italiaanse stijl te vieren. Dat gebeurde met pizzaatjes, Italiaans ijs en Italiaanse wijn. Het streven van de afdeling Dienstverlening Informatisering Aangesloten Banken van Rabo bank Nederland is dat Laura eind van dit jaar bij 160 banken operationeel zal zijn. Nummer 10/24 mei 1993 Ook bij de Rabobank Norg is bijna het hele personeel in de ban van de Beurscompeti tie. Van de negentien mede werkers nemen er achttien deel aan de competitie. De meesten spelen individueel mee. Zeven mensen hebben de krachten gebundeld in drie teams. De teams houden regelmatig ruggespraak over de behaalde resultaten en de strategieën die moeten worden gevolgd om zoveel mogelijk winst te maken. Vrijwel zonder uitzondering wordt belegd in aandelen en op ties. Een enkeling heeft een sterke voorkeur voor de combi natie opties en futures. De in dividuele deelnemers voeren hun strijd niet alleen, maar kun nen voor advies terecht bij een collega die de beleggingsadvi- sering tot taak heeft. Het finan ciële nieuws wordt vanzelfspre kend op de voet gevolgd. De stand van zaken wordt op het mededelingenbord genoteerd en is regelmatig aanleiding tot het aanwakkeren van de onder linge competitiedrang. De hoofdprijs voor de interne com petitie is een etentje. De directie van de Rabobank Norg heeft deelneming aan de competitie gestimuleerd door iedere medewerker in de gele genheid te stellen mee te doen. De bank draagt de kosten. Deelneming gebeurt voorname lijk op basis van zelfwerkzaam heid. Voor achtergrondinforma- Informatie over activiteiten van concurrenten. Bijdragen aan deze rubriek zijn welkom via interne adrescode UCR 514 of fax (030) 901904. Campagne ING Bank 'On getwijfeld ING Bank' is het the ma van de nieuwe reclame campagne van de ING Bank. Daarmee wil de bank inspelen op het service-aspect. Met het thema wil men aangeven dat de ING Bank er is voor mensen die alleen genoegen nemen met het allerbeste. Tarieven betalingsverkeer De Consumentenbond consta teert dat ouderen en mensen met een lagere schoolopleiding de dupe lijken te worden van de tarieven in het betalingsverkeer. Zij slagen er niet in om bepaalde kosten te ontlopen doordat ze vasthouden aan de traditionele, duurdere betalingsvormen. Prijzen reizen De prijzen van vakantiereizen zijn in juli en augustus maar liefst 22 pro cent hoger dan in de overige zo mermaanden. Dit heeft het CBS becijferd. April en oktober blij ken het voordeligst te zijn. Va kantiereizen naar Azië zijn deze zomer 4,9 procent goedkoper en naar Amerika zelfs 9,1 pro cent goedkoper dan vorig jaar. Dit komt door de prijzenslag in de luchtvaart. Bromfiets-actie De offi cier van justitie in Den Haag meent dat de postkantoren bui ten hun boekje zijn gegaan door een prijsvraag te verbinden aan de verkoop van bromfietsverze keringen. De wet Assurantiebe middeling verbiedt dat. De offi cier zal het bedrijf dagvaarden. tie maken de deelnemers voor al gebruik van het theorieboek. Men is over het algemeen zeer enthousiast over de competitie. De medewerkers in Norg vinden het jammer dat er alleen kan worden gehandeld tegen slot- koersen. Veel spannender is handelen tegen dagkoersen. Omdat bijna iedereen meedoet aan de Beurscompetitie is de kennis over beleggen binnen de bank fors toegenomen. De Top van alle Rabobank- teams onderging veel verande ringen. Aan kop staat nog steeds de Rabobank Katwijk aan Zee, zij het met iets minder winst dan de vorige keer. De deelnemers in categorie B blij ken zich goed te weren. In de totale Top nemen zij prominen te plaatsen in door de tweede plaats tot en met de zevende plaats te bezetten en de negende plaats. Toppers Rabobankteams per 8 mei Er zijn binnen de Rabobankorganisatie twee categorieën deelne mers. Ervaren beleggers die meespelen in categorie A en onerva ren beleggers die meespelen in categorie B. Op verzoek worden in het vervolg de beste deelnemers per categorie vermeld. Categorie A 1. Katwijk aan Zee M. van der Plas f 520.266 2. Hengelo C. van het Laar f 408.750 3. Maastricht R. Houben f 390.171 4. Hoogerheide Management Team f 369.950 Categorie B 1. Haarlem J. Schildwacht f 483.241 2. Lieshout R. van Luyt f 482.077 3. Leusden P. van Bemmelen f 445.889 4. Berlicum J. Westerlaken f 434.725 5. Frieschepalen J. Geertsema f 414.065 De beste deelnemer van de Rabobank Norg, H. Weggemans, staat op de 151ste plaats met een bedrag van f 314.582,-. De prijsvraag in het Rabo bank Vakantiemagazine voor jaar/zomer leverde 4.500 in zendingen op. Een klant van de Rabobank Goes won één van de drie hoofdprijzen. De winnende slagzin was: 'Ik boek bij de Rabobank want de vakantie die daar begint wordt eindeloos'. Onlangs reikte Henk de Vrind (r), hoofd produktgroep Reizen, op de bank in Goes de prijs uit. De bank in Goes vond dit een mooie aanleiding voor extra pu bliciteit en informeerde de krant. In het weekblad De Be velander werd met een redac tioneel artikel aandacht be steed aan de prijsuitreiking op de bank. Sinds de vernieuwing van de bankhal, eind vorigjaar, verkoopt de Rabobank Goes reizen via een geïntegreerde ba lie. Voor het boeken van reizen kunnen de klanten terecht bij de vier medewerkers van de ad viesbalie. Bij de bank in Goes namen dertig cliënten aan de prijsvraag deel. Deelnemers aan de prijsvraag moesten een detail van een foto herkennen, die elders in het magazine was afgebeeld. Bovendien moesten zij een slagzin afmaken. Er wa ren drie eerste prijzen, reis- cheques van f 1.000,-, beschik baar. Die vielen, behalve in Goes, bij klanten van de Rabo- banken Apeldoorn en Wasse naar. Vijf reischeques ter waar de van f 500,- vormden de twee de prijzen. In het Vakantie magazine dat in het najaar ver schijnt worden de namen van alle prijswinnaars gepubliceerd.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1993 | | pagina 2