Rabo band Vandaag verschijnt jaarverslag IRIS organiseerde eerste Emissiedag in Utrecht Brochure geld op nemen en betalen in het buitenland veranderd Wedstrijden voor medewerkers op Indoor Brabant Krediet coöperatie (6) 'Betaal op Maat' wordt vervolgd Vandaag 13 april is het or ganisatiejaarverslag 1992 van de Rabobank verschenen. De 20.000 exemplaren zullen hun weg vinden naar de plaatselij ke banken, de pers, grote rela ties en andere belangrijke doelgroepen. De vormgeving van het jaarverslag werd ver zorgd door studio Hands. De fo tografie is van Maarten van de Velde. De verspreiding van het organi- satieverslag zal voor een deel worden verzorgd via de jaarver slagservice van Het Financieele Dagblad en de Telegraaf. De Te legraaf geeft in de krant van 18 mei een overzicht van een aan tal jaarverslagen van verschil lende bedrijven, waaronder de Nummer 7/13 april 199: Rabobank. Met een coupon kunnen verslagen worden be steld. Het Financieele Dagblad doet hetzelfde op 5 mei en 2 juni. De verslagen zullen aan de belangstellenden worden ver zonden door Rabobank Neder land. Medio maart organiseerde IRIS voor het eerst een Emis siedag. Deze bijeenkomst vond plaats bij Rabobank Nederland in Utrecht. Ruim vijftig beleg gingsadviseurs kwamen naar Utrecht. De rol van de Rabobank bij emissies groeit. Het marktaan deel als syndicaatsleider in het guldenssegment bedraagt ruim eenderde. Dr. Wim van den Goorbergh, hoofd Financiële Markten, opende de Emissie dag. In zijn openingswoord zei hij dat de Emissiedag was ge organiseerd om een bijdrage te leveren aan een beter inzicht bij plaatselijke banken in de vele aspecten van emissies. Ook bood de bijeenkomst gelegen heid tot het uitwisselen van er varingen tussen medewerkers van Rabobank Nederland en 'het veld'. Gedurende de dag belichtten acht sprekers onderwerpen als het verwerven van het leadma- nagement bij een emissie en het plaatsen van de stukken via de plaatselijke banken. Ook de fiscale aspecten bij emissies en de operationele kant van de zaak, waaronder het nieuwe or dersysteem en de onontbeerlij ke research, kwamen aan de orde. De brochure 'Geld opnemen en betalen via de automaat in het buitenland' is sinds kort in de 'Rabobank. Aangenaam.'- stijl uitgevoerd. Ook de tekst is voor een deel gewijzigd. De vernieuwde brochure geeft informatie over het betalen of het opnemen van geld met pas, card of eurocheque in het bui tenland. In deze editie is een overzicht opgenomen van de opname- en betaalmogelijkhe den in 25 Europese landen en 17 landen buiten Europa. Ook de internationaal geldende vreemde valuta-afkortingen staan in het overzicht. Verder wordt er informatie gegeven over de betaalautomaat in Europa. Het bestelnummer van de uitgave is 0528. Ruim veertig medewerkers van Brabantse Rabobanken namen deel aan dressuurwed- strijden op Indoor Brabant. De zevenentwintigste editie van Indoor Brabant vond eind maart plaats in de Brabanthal len in 's Hertogenbosch. Indoor Brabant is een jaarlijks terugkerend hippisch evene ment, dat wordt gesponsord door de Rabobankorganisatie. Sinds drie jaar kunnen mede werkers van Brabantse Rabo banken deelnemen aan onder linge wedstrijden. Door capaci teitsproblemen was er dit jaar in het programma slechts ruim te voor zeven disciplines. Geko zen werd voor dressuurwed- mmaü strijden in de klassen B, L, M en Z. In de klasse B werd Ardie Bekkers van de Rabobank De Eerde eerste op Heidi. In de klasse L ging de hoogste prijs naar Annemarie van de Mortel van de Rabobank Asten op Gimmick. In de klasse M werd Jen ny Voskens van de Rabobank Tilburg eerste op Elan. In klasse Z tenslotte reed Maarten van den Bosch van de Rabobank Gemert op Dominant als beste. Ze ontvingen voor hun prestatie een bokaal en een Rabobank paarde- deken. Kredietcoöperatie zijn bete kent een aangename missie Iedere onderneming, groot of klein, streeft een bepaald doel na. Dat heet met een mooi woord 'de missie' van een be drijf. Die missie geeft aan wat de onderneming wil bereiken en voor wie het eindresultaat is be stemd. Bij een eenmanszaak is het doel het verdienen van een inkomen voor de ondernemer. Bij een ter beurze genoteerde NV gaat het om een zo hoog mo gelijk dividend voor de aandeel houders. De missie van een on derneming moet helder en dui delijk zijn. Bovendien moet die missie gedragen worden door iedereen in die onderneming. Het bedrijf opereert dan op z'n best. Alle medewerkers streven immers hetzelfde doel na. De omgeving verwacht dat ook. Bo vendien zorgen verschillen in de doelstelling voor een duidelijk onderscheid met concurrerende bedrijven. De kredietcoöperatie werkt ten behoeve van haar be- drijfsleden. Dat is de missie van de Rabobank. De Rabobank werkt dus niet voor onbekende aandeelhouders. Neen, zij is er voor haar bedrijfsleden, haar eigen cliënten. En dat zijn be kenden uit de plaatselijke ge meenschap. Dat is een aange name missie, de meest aange name in ondernemersland. De campagne 'Betaal op Maat' is eind maart opnieuw van start gegaan. Machtigen en het gebruik van de betaal automaat staan centraal. De campagne duurt tot juli. 'Betaal op Maat' is een cam pagne van de Nederlandse Ver eniging van Banken en de werk geversorganisaties KNOV en NCOV. De machtigingsactie startte met het versturen van een brief aan incassanten over de voordelen van machtigen. 'Machtigen is handig en veilig' is het thema van de actie, die wordt ondersteund door tv- spots en advertorials in huis- aan-huis bladen en vaktijd schriften. De machtigingsactie loopt tot en met de derde week van april. Vanaf mei staat 'Be taal op Maat' in het teken van de betaalautomaat. Ook voor die actie komen er tv-spots en advertenties. opnemen en betalen via de automaat in het buitenland

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1993 | | pagina 16