4 INEDERffi S Neem de proef op de koopsom. Wilt u direct weten wat onze koopsompolis u oplevert? Rabo band Neem de proef op de (koop)som NeemJepröèf Nieuwe museumgids verschenen Manager Personeel goed gelezen Rabobank sponsort baby film met drie ton Domburg heeft haar schaapjes op het droge Elk jaar staat de maand de cember in het teken van de koopsompolis. Er is een adver tentie beschikbaar en er is een radiocommercial. Ook dit jaar weer. Maar er ging even iets mis. In de zomer was het concept* van de Rabobankcampagne voor de verkoop van de koop sompolis al klaar. De plaatselij ke banken kregen vorige maand de advertentie toegezonden voor plaatsing in de lokale kran ten. Rabobank Nederland zou dezelfde advertentie, maar dan voorzien van het telefoonnum mer 06-0113, plaatsen in de landelijke bladen. Op 24 no vember bleek echter, dat FBTO Verzekeringen in de dagbladen Nummer 24/14 december 1992 ynjbhjvtnde offerte di,. d< van '"«"rrfciumnwr 10. 8900 V<i M.—058.911897 N.um. G»-.. *««>dc/pU.U: adverteerde met dezelfde slo gan 'Neem de proef op de (koop)som'. Reden voor de Ra bobank om de advertentie niet te plaatsen. Gevolg was dat Saatchi Saatchi op dat mo ment nog een nieuwe versie moest ontwikkelen. Dat was binnen een paar dagen voor el kaar, zodat de advertentie toch nog in de meeste bladen kon en kan worden geplaatst. De nieuwe tekst luidt: 'Wilt u direct weten wat onze koopsompolis u oplevert?' In de radiocommercial, die deze maand regelmatig wordt uitgezonden op de zenders 1, 2 en 3, roept een veilingmeester bedragen die in de richting van de 23.500 gulden lopen. Een andere stem, die van Coen Flinck, zegt tussendoor: 'Als u wilt weten wat de koopsompolis van de Rabobank u exact kan opleveren, bel dan 06-0113.' Dit nummer wordt na het 'één maal andermaal' van de vei lingmeester nog een keer her haald en de commercial wordt afgesloten met 'Een koopsom polis van de Rabobank. Aange naam.' EDITIE De Stichting Museumjaar kaart heeft een nieuwe editie van de gids 'Nederland Mu- seumland' uitgebracht. In het boekje staat onder andere of de Museumjaarkaart in een museum geldig is. Dit naslag werkje ligt vanaf vandaag in de winkel. 'Nederland Museumland' biedt op 312 pagina's en gerang schikt op provincie en plaats naam een overzicht van alle Ne derlandse musea, inclusief die rentuinen en hortussen. In to taal zijn meer dan 900 adres sen in het boekje opgenomen. De adressen zijn voorzien van informatie over de collectie, het telefoonnummer, de openings tijden, de toegangsprijzen en de bereikbaarheid per openbaar vervoer. En uiteraard de geldig heid van de Museumjaarkaart. De gids is voor f 12,50 te koop bij de erkende boekhandel, VW's, grotere musea en ANWB- kantoren. Na het verschijnen van het septembernummer van Ma nager Personeel werd een enquête gehouden. 85 Procent van de respondenten leest de artikelen geheel of groten deels en 74 procent vindt dat men adequaat wordt geïnfor meerd over het personeelsont wikkelingsbeleid. De leesbaarheid van de artike len vindt 91 procent redelijk tot goed. Het blad verschijnt op ad vies van de ondervraagden voortaan in een iets groter let tertype en de frequentie wordt verhoogd van vier naar zes keer per jaar. In nummer 6 van de cember aandacht voor het Meao-traject bij de Rabobank Helmond en voor de beëindi ging van de actieve loopbaan. Bij plaatselijke banken veran dert er veel. Dat heeft invloed op de gevraagde kennis en het niveau van medewerkers. Daar om is het volgen van opleidin gen belangrijk. Een ander arti kel gaat in op de vrij geringe deelname aan opleidingen van 35-plussers. Tot slot aandacht voor opleidingen voor het ma nagement van Rabobank Ne derland over personeelsplan ning en beoordelen. De Rabobank is één van de sponsors van de film Baby blues, die volgend jaar op 10 ja nuari uitkomt. Babyblues is een 60 minuten durende infor matiefilm voor zwangere vrou wen, die wordt verspreid via huisartsen en verloskundigen. Elk jaar worden in Nederland zo'n tweehonderdduizend kin deren geboren. De film wil de jonge ouders voorbereiden op de emotionele en financiële ge volgen van het krijgen van een baby. Het programma begint met de bevruchting en eindigt als de baby een jaar is. Bij de Rabobank Blaricum werden vo rige week opnamen gemaakt, waarbij ouders een spaarreke ning openden voor hun kind. Be langrijkste reden om drie ton in de produktie te steken, is het zo vroeg mogelijk binnenhalen van de jonge cliënten. Na de jonge ren- en de studentenmarkt nu dus weer extra aandacht voor het jongste segment. Andere sponsors van Babyblues zijn on dermeer Welcome Baby Waren huizen, de Stichting Volksge zondheid en Roken en AKZO Pharma divisie Organon. Sinds 20 november staan voor de ingang van de Rabo bank Domburg vier schapen. Een deel van het parkeerterrein is bebouwd met een schaaps kooi. De nieuwe campagne voor het Rabobank Pensioenplan bracht de bank op het idee. Elk najaar voert de Domburgse bank actie rond een opvallend thema. Vorig jaar was dat 'Wie zaait zal oogsten', waarbij cliën ten een mailing met een zakje bloemzaad ontvingen. Voor dit jaar werd gedacht aan 'Een ap peltje voor de dorst', maar de nieuwe campagne zorgde voor een actuelere invalshoek. De bank in Domburg leende de schapen van een cliënt, die ze elke dag zelf komt verzorgen. De reacties van de cliënten zijn positief. De link naar sparen voor later wordt door iedereen direct gelegd.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1992 | | pagina 16