Half miljard voor Money Plus Fund Contacten met het onderwijs Lijn in documenta tie Betaaldiensten Meer variatie in relatiemarketing Licht op groen voor machtigingsservice bij de Rabobank in het Drentse Vries Informatie over internationale activiteiten nu maandelijks Belangstelling kunstaanbieding blijkt groot Machtigings service succes van medewerkers Intern communicatieblad voor de Rabobankoréanisatie Op 5 november passeerde het belegde vermogen in het Money Plus Fund f. 500.000.000,-- De Robeco Groep introduceerde het beleggingsfonds eind juli. Meer dan 80 procent van de plaat singen was afkomstig van Rabo- banken. Het grootste deel van het vermogen werd belegd in het guldensfonds. Plaatselijke banken ontplooi en allerlei activiteiten richting scholen. Zo verzorgen ze er gastlessen. Op de bank worden rondleidingen gegeven. Sommi ge banken werken samen, an dere benaderen het onderwijs zelfstandig. Een gesprek over de aanpak. Pagina 6. Dit jaar werd via de infolijn Betaaldiensten al meer dan 20.000 keer advies gegeven over allerlei aspecten van het binnenlands betalingsverkeer. Maar er zijn ook andere bronnen voor informatie over betaal diensten. Zo komt binnenkort produktdocumentatie beschik baar. Pagina 9. Relatiemarketing wordt door veel plaatselijke banken toege past. Wat gaat er achter dat be grip schuil en wat zijn de moge lijkheden? Welke activiteiten kunnen worden ingezet? Een gesprek over relatiemarketing. Pagina 5. SjAZ-ZBAHb, DRUMBANb, Qi/N. f O/XIEI-AN&BAND, FN HARbRoCK-^ BANt> IN ÉÉN: THE /ATERrJATiaNAL Nummer 22/16 november 1992 Voor intern gebruik VANAF HENEN XRENEN ZIJ \ELKë MAANb VOOR U Op !j In de bankhal van de Rabobank Vries wordt de balie-actie voor de machtigingsservice opvallend ondersteund met een echt ver keerslicht. Daarmee haakt de bank in op de drie kleuren van de kaarten die voor de machtigingsservice beschikbaar zijn. Boven dien geeft ze op symbolische wijze rood licht voor niet-efficiënte betaalvormen en zet zij het licht op groen voor de machti gingsservice. De display in de bankhal maakt de gesprekken met cliënten over machtigen aan de balie een stuk gemakkelijker. In Vries is men tevreden over de resultaten van de actie tot nu toe. Met ingang van vandaag zal Raboband International iedere vier weken verschijnen. Tot nu toe verscheen deze Engelstalige uitgave van Raboband onregel matig. De Rabobank speelt in de inter nationale financiële wereld een steeds belangrijkere rol. Het aan tal kantoren groeit en met steeds meer Europese banken worden samenwerkingsverbanden aan gegaan. Daardoor groeit ook het aantal medewerkers van het directoraat Internationaal op de buitenlandse vestigingen. Ac tuele informatie in de Engelse taal over ontwikkelingen in de organisatie is daardoor onmis baar geworden. De redactie van Raboband verzorgt de uitgave van Raboband International en is daarvoor een samenwerkingsver band aangegaan met een En gelstalige journaliste. De aanbieding voor twee zeefdrukken van de kunstena res Arty Grimm, die in de vorige Raboband werd gepubliceerd trekt veel belangstelling. Het aantal overboekingen naar de rekening van de Kunstcom missie kwam al kort na het verschijnen van het blad op gang. Ook wordt veel geïnfor meerd naar verdere bijzonder heden van de aanbieding. Veel telefoontjes die bij de Kunstcommissie en de redactie van Raboband binnenkomen gaan over het formaat van de zeefdrukken. Die informatie is door een technische storing bij de produktie van het blad weg gevallen. Het papierformaat van beide prenten is 50 x 70 centi meter. Een andere veel gestelde vraag betreft de lijsten. Deze zijn niet in de prijs begrepen en moeten door de kopers zelf wor den verzorgd. Nog tot 23 novem ber kan door middel van een over schrijving worden ingeschreven op de zeefdrukken. Door loting wordt bepaald wie in aanmer king komen voor de prenten. De actie machtigingsservice loopt goed. Uit een onderzoek onder de cliënten van negen Rabobanken blijkt, dat de actieve benadering door de bank, waarbij wordt geatten deerd op de voordelen van machtigen, door de cliënten als positief wordt ervaren. Vooral de gesprekken aan de balie wor den zeer positief beoordeeld. Ruim 80 procent van de cliënten vindt het een goede zaak dat de baliemedewerker de cliënt aan spreekt over de machtigings service. Niet minder dan 87 pro cent van de cliënten vindt dat de medewerker deskundig is. 97 Procent vindt de medewerker vriendelijk en 95 procent vindt de tijd die voor het gesprek werd uit getrokken voldoende. Ruim de helft van alle benaderde cliënten ondertekende direct aan de balie één of meer machtigingskaar ten. Meer dan 30 procent van de cliënten neemt de kaarten mee naar huis. Ruim tweederde daar van geeft te kennen de kaarten alsnog te zullen tekenen. Medio november waren al zo'n 750.000 kaarten door cliënten getekend. Daarmee lopen de resultaten in de pas met de planning.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1992 | | pagina 1