Het Beoordelingssysteem Het systeem bestaat uit de volgende onderdelen: Het beoordelingsformulier, met de begripsbepalingen en de CAO-voorschriften; Bijlage I: Overzicht van de relevante gedragskenmerken, die bij verschillende soorten functies horen; Bijlage II: Aandachtspunten beoordeling kwaliteit personeels management. Op het beoordelingsformulier komen vier aspecten aan de orde: 1. Welk niveau is vereist aan kennis, opleiding en ervaring voor het uitoefenen van de functie? Hier wordt beoordeeld in welke mate de vereiste kennis, oplei dingen en ervaring aanwezig is. Indien het nodig is kunnen hier ook afspraken worden gemaakt over nieuwe opleidingen of het volgen van stages om meer ervaring op te doen. 2. Welke gedragskenmerken moet de medewerker vertonen om de vereiste resultaten te bereiken? Afhankelijk van de aard van de functie worden hier de vereis te gedragskenmerken van de medewerker weergegeven en be oordeeld. Afspraken kunnen worden gemaakt over bijv. vaar digheidstrainingen. 3. Welk resultaat wordt van de medewerker in de functie verwacht? Beschrijving van de te behalen resultaten zijn te vinden in functiebeschrijvingen, activiteitenplannen en speciale taakaf spraken. 4. Hoe wordt de toekomstige inzetbaarheid van de medewerker in geschat? De inzetbaarheid kan betrekking hebben op de huidige func tie, maar ook op een andere functie. Dit onderdeel staat los van de toekenning van de totaalbeoordeling en beoordelings toeslag.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1992 | | pagina 18