De dialoog Een open dialoog tussen medewerker en leidinggeven de is van essentieel belang. Dit betekent dat niet alleen de manager moet nadenken over het functioneren van de mede werker, maar dat de medewerker zelf ook alle plussen en minnen van zijn eigen functioneren onder de loep neemt. In de meest ideale situatie worden eerst de verschillende ge dachten uitgewisseld en pas daarna de formulieren inge vuld. Immers, door kennis te nemen van eikaars ideeën kun nen verwachtingen of (voor-(oordelen wijzigingen. Deze sa menspraak kan uiteindelijk voor betere resultaten zorgen. Bezwaar en beroepsmogelijkheden Het kan gebeuren, dat een medewerker het niet eens is met de beoordeling. Dit wordt dan op het beoordelingsfor mulier vastgelegd. De procedure die hierop volgt, staat dui delijk beschreven op het formulier. Een medewerker die hiervan gebruik maakt, mag in zijn po sitie binnen de bank hierdoor niet worden benadeeld. Beoordelen is meer dan het uitvoeren van een aantal plichtmatige en technische handelingen. Een goede dialoog tussen manager en medewerker vormt de basis voor een suc cesvol resultaat.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1992 | | pagina 17