Taakafspraken Iedereen heeft er recht op te weten wat er van hem verwacht wordt, maar ook waarom dat zo is en op welke wijze dat moet gebeuren. Een beoordelingsgesprek, waarin wordt teruggekeken op een bepaalde periode, is pas zinvol als aan het begin van die periode ook taakafspraken zijn ge maakt. Dit kan gebeurd zijn tijdens het vorige beoordelings gesprek of een tussentijds gesprek. Managementstijl De manager reikt de middelen aan om het werk zo goed mogelijk te doen en moet op een zo objectief mogelijke wijze het functioneren beoordelen. Voorwaarde voor succes vol beoordelen is een managementstijl die bestaat uit open heid, overleg en overtuiging. Meer dan eens per jaar Iedere medewerker heeft recht op een officieel be oordelingsgesprek en zo mogelijk op meerdere gesprekken tussentijds. Voor iedereen die leiding geeft is het belangrijk om regelmatig met de medewerkers te praten over hun func tioneren. Niet alleen met medewerkers die succesvol zijn, maar juist ook met medewerkers die wat minder goed uit de verf komen en daarom extra aandacht of begeleiding nodig hebben.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1992 | | pagina 20