Personeels advertenties vernieuwd Winst Nedship Bank iets gedaald Beoordelen is ook vooruitblikken Wat doet de Caar? i Rabobank gaat door met gratis Museumjaarkaart Forse groei kredietverlening eerste halfjaar Rabobank presenteert nieuwe folderlijn Intern communicatieblad voor de Rabobankorganisatie De aanpak van de perso neelsadvertenties is vernieuwd. Reclamebureau De Bussy heeft het uiterlijk aangepast aan de Aangenaam-campagne. De Rabobank kan nu consequent naar buiten treden als één herkenbare organisatie. Pagina 7. De netto winst van de Ned ship Bank, een dochter van Rabobank Nederland, bedroeg in het eerste halfjaar f 7,9 mil joen. Vorig jaar was dat in de zelfde periode f 8,7 miljoen. Oorzaken van de daling zijn de lage dollarkoers en een lager resultaat van deelnemingen. In het kader van het perso neelsontwikkelingsbeleid wordt het oude groene beoordelings formulier vervangen door een nieuwe versie. Nu wordt niet al leen teruggeblikt, maar ook vooruitgekeken. Pagina 3. In november zijn er verkie zingen voor de Caar. Gebleken is, dat het werk van de Centra le Adviesraad Arbeidsaangele- genheden Rabobankorganisatie niet bij iedereen bekend is. De Caar stelt zich voor. Bijlage. A^AANSENAAM NIEUWE BROCHURE- EN FOLbER LIJN Mm Voor intern gebruik - M Op 25 augustus werd in het museum van 's-Rijks Munt in Utrecht het contract ondertekend door v.r.n.l. directeur Hamer- lijnck en voorzitter Horstmann van de Stichting Museumjaarkaart en de heren Van Brunschot en De Haas van Bankpasbetaal diensten. De samenwerking wordt hierdoor met nog eens twee jaar verlengd tot eind 1994. De Rabobank startte twee jaar gele den met het verstrekken van een gratis Museumjaarkaart voor rekeninghouders met een Europas. Uit onderzoek is gebleken dat 86 procent van de ruim twee miljoen Europashouders positief denkt over de Museumjaarkaart. Bijna de helft van de cliënten van de Rabobank met een Museumjaarkaart zegt nu vaker een museum te bezoeken. De actie draagt dus in belangrijke mate bij aan de doelstelling van de Stichting Museumjaarkaart: het bevor deren van het museumbezoek in Nederland. In de eerste zes maanden van dit jaar is de kredietverle ning door de Rabobankorgani satie weer fors gegroeid. De rentebaten en de provisie-in komsten namen toe. De toe vertrouwde middelen lieten een lagere stijging zien. De bruto winst groeide met bijna 5 procent. Dit blijkt uit het on langs verschenen verslag over het eerste halfjaar. De uitstaande kredietverlening aan de private sector nam in het eerste halfjaar met f 5,0 (1991: 5,5) miljard toe tot f 142,7 miljard. De financie- ringsvraag vanuit het bedrijfsle ven bleef hoog. De kredietverle ning aan particulieren nam toe onder invloed van het herstel van de markt voor woninghypo theken. De toevertrouwde mid delen groeiden, met f 3,7 (7,4) miljard tot f 124,2 miljard, de helft minder dan in dezelfde pe riode van 1991. De spaarmid- delen namen toe met f 1,6 (3,2) miljard tot bijna f 83 mil jard. De provisiebaten stegen fors, vooral door de inmiddels vrijwel voltooide invoering van transactiegebonden tarifering. Het geconsolideerde balansto taal van de organisatie kwam uit op f 224,1 (217,1 over 1991) miljard. De totale baten namen met 7,3 (15,3) procent toe tot f 3.473 miljoen. Het groeicijfer is vertekend door het effect van de integratie van In terpolis. De kostenontwikkeling nam een keer ten goede. De to tale lasten stegen met 8,6 (17,7; exclusief Interpolis 10,7) procent. Het aantal werkne mers daalde met 26 tot 39.024. De ontwikkeling van baten en lasten resulteerde in een bruto winst, die met 4,8 (11,5; exclusief Interpolis 7,0) procent groeide tot f 1.177 (1.123) miljoen. De toevoeging aan de VAR werd verhoogd tot f 350 (325) miljoen. Bij een wat hogere belastinglast kon de netto winst toenemen met 2,6 (8,6; exclusief Interpolis 1,9) procent tot f 544 (530) miljoen. Eind vorig jaar stelde de Rabobank zich opnieuw voor. Dat gebeurde onder andere door middel van grote adver tenties en indringende tv-com- mercials in de zogenaamde 'tussensprint'-cam- pagne. Vanaf dat moment werd ook een begin gemaakt met het invoeren van een nieuwe vormgeving voor publiciteitsmateria len. Advertenties, posters en com mercials waren daar een voorbeeld van. Nu is begon nen met het aan passen van de fol ders en brochures. In de bijlage bij deze Raboband wordt de nieuwe vormgeving van deze materialen gepresenteerd en toe gelicht.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1992 | | pagina 1