band Nieuws Videoprogramma stelt internationale Rabobank voor Nieuwe advertenties voor lokaal gebruik Er is een bank waar u echt meetelt. I2£s >- Uitnodiging. _TS=Ï Nieuwe reclame campagne bedrijvenmarkt Voordat we uw financiering berekenen, cijferen we eerst ons zelfweg. Nummer 17/7 september 1992 Boven verwachting Op 24 augustus heeft de Floriade de 2,5 miljoenste bezoeker ontvangen. Dat overtreft alle verwachtingen. De organisa toren denken tot de sluiting op 11 oktober 2,9 miljoen bezoekers te kunnen ontvan gen. Ruim 40 procent van alle bezoekers komt uit het buitenland. Ook dat is boven verwachting. Taptoe Op de grote evene- mentenweide van de Floriade wordt op zaterdag 12 sep tember een grote Taptoe ge houden. Aan dit evenement werken veertien korpsen mee. Ecodrome naar Haren Het 2.000 vierkante meter grote milieupaviljoen Ecodrome ver huist na afloop van de Floria de naar de Flortus in het Gro ningse Flaren. Het paviljoen bevat, naast een expositie ruimte, een bioscoop, een kenniscentrum en een ge hoorzaal. Russisch Festival In het openluchttheater van de we- reldwondertuin wordt van 15 tot en met 25 september het Russisch Festival gehouden. Drie keer per dag is er een show. Lierop op stap Het jaarlijkse uitstapje van de afdeling Lier- op van de NCB ging dit jaar naar de Floriade. De Rabo bank Lierop bood de reis aan en nodigde, naast alle plaat selijke NCB-leden, ook agrari sche en potentiële relaties uit. Met twee bussen en meer dan honderd deelnemers be zocht men de Floriade. Er was voorzien in koffie met gebak en een diner op de terugreis. Bengaalse tuin Tussen de wereldtuinen op de Floriade ligt een Bengaalse moestuin van 20 bij 20 meter. Van zo'n stukje grond moeten platte landsgezinnen in Bangladesh leven. De tuin is een project van de NOVIB en de voorlich tingscommissie voor ontwik kelingssamenwerking NCO. Binnenkort wordt de produk- tie van een videoprogramma af gerond, waarmee de Rabobank laat zien, dat zij een internatio nale agrarische bank is. In op dracht van het directoraat Inter nationaal ging Tonko Tomei van de Audiovisuele Dienst twee we ken naar Brazilië om het pro gramma te maken. Directe aanleiding voor het vi deoprogramma zijn twee grote evenementen, waarbij de Rabo bank actief is betrokken. Bij die gelegenheden wil de bank zich als internationale food agri- business bank profileren. Het gaat om het World Poultry Con- gress, dat van 20 tot 24 sep tember in Amsterdam wordt ge houden en de InterMopro, een grote internationale zuivelbeurs, die van 4 tot 7 oktober in Düs- seldorf plaatsvindt. Verder kan het programma door de buiten landse kantoren onder meer worden gebruikt bij seminars, beurspresentaties en relatiebe- zoeken. In ongeveer vijftien mi nuten geeft het programma een beeld van de Raibobank in Sao Paolo. General manager Teun de Boon werkt net zoals een re latiebeheerder bij een plaatselij ke Rabobank. Hij kent zijn werk gebied, de cultuur, de gewoon tes, spreekt de taal en gaat naar zijn relaties toe. In het vi deoprogramma bezoekt hij een citrusplantage op vijfhonderd ki lometer van het kantoor. Het programma is op 18 september gereed in een Engelse versie. Bij de produktie wordt er reke ning mee gehouden, dat het la ter ook in andere talen kan wor den uitgebracht. Binnenkort zullen nieuwe advertenties beschikbaar zijn voor gebruik door de plaatselij ke banken. Kdlxilunk. Aangenaam. Ze zijn opgezet volgens het Aangenaam-concept en passen in de stijl en het beeld van de landelijke campagnes. De advertenties die landelijk wor den geplaatst, staan al enige tijd volgens dit concept in de dag- en weekbladen. Voor plaat selijke banken was tot op he den nog geen materiaal be schikbaar. Nu zijn vier soor ten adverten ties ontwik keld. In de eerste plaats de campagne- afgeleide en de standaard produktadver- tenties. Daar- naast de sponsoring- en gele genheidsadvertenties. Alle advertenties kunnen wor den geleverd op twee forma ten, A4 en A5, aangepast aan de kolom-afmeting van de dag bladen. Volgens Paul van Beersum van Communicatie en PR, is het van groot belang dat alle plaatselijke banken de nieuwe advertenties gaan gebruiken: 'Als iedereen meewerkt, zal elke advertentie bijdragen aan eenduidigheid en herkenbaar heid van de Rabobankorgani- satie.' Meer informatie over de nieu we advertenties in het sep tembernummer van Bank en Particulier. Van 1 september tot 15 ok tober loopt op TV en in onderne mersbladen een nieuwe recla mecampagne. De Rabobank laat on dernemers zien dat zij bereid is zichzelf weg te cijferen als ze voor een bedrijf een financiering be rekent. In het voorjaar heeft de Rabobank onder nemers verteld dat zij voor haar beta lingsverkeer eerlijke tarieven hanteert, omzetprovisie en valutadagen heeft afgeschaft en een goede rente vergoedt op de rekening-courant. Nu wordt de ondernemers verteld, dat de ma nier van zakendoen van de Rabobank voortkomt uit een be paalde mentaliteit, die het we zen is van de kredietcoöperatie. Leden geven de bank de op dracht financieringen te verzor gen tegen zo laag mogelijke ta rieven en zo gunstig mogelijke voorwaarden. 'Wij zijn er niet om aan u te verdienen, maar voor u te verdienen', aldus de tekst bij de twee pagina's tellende adver tentie, die wordt op genomen in de bla den De Werkgever, Ondernemersvisie, Ondernemer, Onder neming en Account. Op TV wordt zo'n veertig keer een commercial van twintig seconden uit gezonden. Onder an dere aanstaande vrijdag 11 septem ber om 22.10 uur op Nederland 3.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1992 | | pagina 19