Voor iedere medewerker? Verkiezingen in oktober 14 Varia Profiel van een werknemer in de Caar Hoe staat 't met het klachtrecht? .a?rr. Hoe ziet een vertegenwoordiger van de werknemers in de Caar eruit? Een vraag aan werknemers voorzitter Kagenaar. 'Dat is iemand die een beetje bevlogen is. Iemand die geïnteresseerd is in so ciaal beleid. En ook iemand die het al behoorlijk druk heeft. Zo iemand die er altijd nog wel iets bij kan doen. Je kent ze wel. Als iemand zegt: 'Ja maar ik heb het zo druk. Ik heb ook naast mijn werk nog zo veel, dan heb je kans dat hij precies de goede figuur is voor dit werk.' Iedere medewerker van de Rabobank heeft het recht een klacht in te dienen. De klager krijgt altijd een gemotiveerd antwoord en wie niet tevreden is kan in beroep gaan. Dat is de kern van de Regeling Indi vidueel Klachtrecht, die nu ook voor de plaatselijke banken geldt. In de CAO voor het bankbedrijf is Dit najaar zijn er Caar-verkiezingen voor de leden van OR en de perso neelsvertegenwoordigingen. Ook alle leden van de regiocommissies en van de Caar treden dan af. Wilt u meer weten over dit boeiende, be langrijke werk, bij voorbeeld omdat u erover denkt u kandidaat te stellen? Bel dan voor meer informatie: (030) 902784. Of verstuur de bon. Ik wil meer informatie over het werk van de Caar Neem kontakt met mij op. Naam Adres Postcode/plaats Telefoon Deze bon sturen naar het secretariaat van de Caar, interne adrescode UCB 510, postbus 17100, 3500 HG Utrecht. vastgelegd dat elke bank met 250 medewerkers of meer verplicht is een klachtrechtregeling te treffen. In de Rabobankorganisatie komt dit neer op een verplichting voor Rabobank Nederland en enkele gro te plaatselijke banken. Door uit breiding van de regeling hebben nu echter alle medewerkers de kans zich schriftelijk met een klacht tot hun hoger management te wenden. Het gaat dan om problemen op het gebied van arbeidsvoorwaarden of wanneer men meent dat de CAO of andere vastgelegde regels niet cor rect worden toegepast. De klacht moet vergezeld gaan van schriftelij ke documentatie. De klager heeft ook altijd recht op advies van een deskundige. Binnen een vastgestel de termijn volgt antwoord. Mocht het management de laatste instantie zijn, dan kan de klacht worden in gediend bij het bestuur van de plaatselijke bank. Wie vindt dat de uitspraak onbevredigend is, kan in beroep gaan. Het bestuur kan zich desgewenst laten adviseren door de Centrale Dienst Personeel. In te genstelling tot de plaatselijke ban ken zijn medewerkers van Rabo bank Nederland hiertoe verplicht. Alfons Smits Rabobank Schaijk-Reek, secretaris werknemersdelegatie 'Eenheid geeft perspectief en succes', aldus Smits. De Caar werkt voor eenheid tussen alle geledingen. Smits zat 9 jaar in de Caar: 6 daarvan was hij vice-secretarisde laatste 3 jaar secretaris. Hij stelt zich vanwege zijn drukke werkzaamheden niet herkiesbaar. lanny Venema Rabobank Stadskanaal Janny Venema zet zich via de Caar in 'om mee te denken en de nodige informatie te ontvangen ten behoeve van de ondernemingsraad en achter ban. Zowel plaatselijk als regionaal'. Belangrijk daarbij: personeelsontwik kelingsbeleid en de tot standkoming van het Sociaal Plan ten behoeve van de plaatselijke banken.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1992 | | pagina 13