1992 u Rabo band Nieuws JUNIOR recordboek Spaarfeest- geschenk: Guinness Recordboek Dia-projecties op gebouw in Eindhoven Effecten, de uitdaging voor iedere Rabobank 'Handje contantje' succes op kabel-tv Geldkiosk Gedurende de maand april maakten 1.609 bezoekers van de Floriade ge bruik van de geldkiosk van de Rabobank. Ze namen samen bijna drie ton op. Het gastge bruik is hoger dan normaal. Ge bruikelijk is een gastgebruik van 10 procent. Op de Floriade is dat 30 procent. Evenementen Nog tot en met 12 juni staat de Floriade in het teken van Big Band Busch Gardens. Op 13 en 14 juni kun nen bezoekers het evenement 'Floriade zing!' bijwonen. Vanaf 24 juni is er een serie landen- festivals. Het Brits Festival bijt de spits af. Van 26 tot en met 28 juni is er een Duits Festival. Parkeerkaarten Plaatselijke banken kunnen parkeerkaarten bestellen. Ze kosten f 5,93 per stuk inclusief BTW en moeten per 100 stuks worden afgeno men. Ongebruikte kaarten kun nen niet worden geretourneerd. De kaarten kunnen uitsluitend schriftelijk worden besteld bij mevrouw B. Strengers van de Floriade, postbus 1992, 2700 DA Zoetermeer. Informatietelefoon Cliënten kunnen voor informatie over de Floriade bellen met 06-9200. Toren populair De Rabobank uitkijktoren, die op de Floriade staat, is populair. In Bleiswijk werd een kleine versie meege voerd op een praalwagen bij het kinderbloemencorso. Ook een kopie van de Rabo-rups, die als monorail over de Floriade rijdt, was in Bleiswijk aanwezig. Symposium De Rabobanken uit de kring West-Betuwe orga niseerden op de Floriade een symposium over ethiek en de acceptatie van ondernemers- beleid. De inleidingen van Hoofddirectielid Burghouts en communicatie-specialist Van der Meiden werden door 175 relaties van de Betuwse ban ken gevolgd. Aansluitend vond een geanimeerde discussie plaats. Nummer 11/9 juni 1992 Als premium voor het ko mende Spaarfeest in oktober is het Guinness Junior Record boek 1992 ontwikkeld. In het boek staan ongeveer twee honderd records uit het officiële Guinness Book of Records. Die zijn zodanig geselecteerd, dat ze jongeren aanspreken. Het Guinness Junior Record boek 1992 is exclusief voor de Rabobank geproduceerd. Op 72 pagina's worden de tweehon derd records afgewisseld met ongeveer veertig illustraties. Het boek kan ook bij andere ge legenheden dan het Spaarfeest worden uitgereikt. De uitgave is, met de voorgedrukte bestelbon uit het marktbewerkingspakket, tot 3 juli te bestellen. Dit geldt ook voor de overige actiemate rialen die in marktbewerkings pakket C.2 worden genoemd. Bestelnummer (90)0468, beste/eenheid 25, richtprijs f4,-per stuk. In het weekend dat PSV voor de zevende maal lands kampioen werd, nam Rabobank Nederland in Eindhoven een uniek lichtsysteem in gebruik. Het is een project van kunste naar Bob Stolzenbach. Het project bestaat uit een lichtbron, die is opgesteld in een marmeren bouwwerk. Het staat voor de hoofdingang van het gebouw aan de Fellenoord en kan, op een formaat van 32 bij 16 meter, dia's projec teren op de gevel. Dat kan bij bij zondere feestelijk heden in Eindho ven, gebeurtenis sen binnen de or ganisatie, maar ook voor commer ciële doeleinden, zo als het aansluiten op een landelijke advertentiecampag ne. Hoofddirectie lid Burghouts stel de het systeem in gebruik door PSV geluk te wensen met het landskam pioenschap. ft De Rabobank heeft grote aandelen in de hypotheek- en spaarmarkt. Een positie die de bank ook wil verwerven in de beleggingsmarkt. Het echte werk wordt door de plaatselijke banken gedaan. De joint venture van de Rabobank en de Robeco Groep, IRIS, geeft daarbij ondersteuning. Onder de titel 'Een uitdaging' versche nen onlangs een audiovisual en een informatiebrochure. Daar in wordt ingegaan op de markt situatie, wordt aangegeven wat de Rabobanken van IRIS kun nen verwachten en waar zij te recht kunnen voor bepaalde in formatie. Zo wil IRIS, samen mét de banken, bouwen aan een goede basis voor de beleg gingsdienstverlening, die voor iedere Rabobank een belang rijk basisprodukt is. Als de helft van de eigen cliënten, die nu el ders hun effectenzaken afhan delen, kan worden gemotiveerd dit te doen via de Rabobank, leidt dat tot een goede verbete ring van het marktaandeel. Ge lijktijdig zal de produktrentabili- teit sterk toenemen en het ima go van de Rabobank op het ge bied van de beleggingsadvise- ring verbeteren. De commercial 'Handje contantje' I van de Rabobank Amsterdam op het Amsterdamse tv- station AT5 is een succes. Volgens on derdirecteur Dick Guntenaar van de bank in Amsterdam heeft de actie bin nen twee maanden een groei van de toe vertrouwde midde len opgeleverd van zo'n vijf miljoen gul den. 'Onze bank had behoefte aan spaargeld', meldt Guntenaar. 'Toen het kabelstation op 1 april startte, hebben wij gekeken wat de mogelijkheden waren. Een ondernemer uit het Matrixge- bouw, een project voor high tech bedrijven waarin onder meer de Rabobank Amsterdam partici peert, kon voor een redelijk be drag een commercial vervaardigen. De com mercial kwam er en wordt zeer frequent op AT5 uitgezonden.' Ook in 1975 heeft de Rabobank Amster dam al een omruil- actie voor spaarbank boekjes gevoerd. De premie was 1 pro cent van het bedrag op de rekening. Dat leverde toen 500 boekjes op met een gemiddeld bedrag van f 1.000,-.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1992 | | pagina 16