Floriade: wereldwondertuin Rabo band Rabobank HE INTERPOLIS WERELDWONDERTUIN Nummer 4/24 februari 1992 De laatste ontwikkelingen op tuinbouwgebied. In een parklandschap van 93 hectare honderden inzendingen uit binnen- en buitenland. 14.000 m2 overdekte tentoonstellingsruimte. Dertien wisseltentoonstellingen. 68 hectare tuinbouwexposities. 35.000 soorten bloemen, bollen, bomen, planten, groen ten en fruit. Vollegronds- en glastuinbouwprodukten. Indonesische inzending. 150.000 vakspecialisten. Zeven thema's. Drie bloeiseizoenen. 8.000 m2 binnententoonstellin- gen. Permanente exposities. Veertien voorbeeldtuinen. American interior landscaping. Historische tuinen. Inheemse poldertuinen. Accommodatie voor congressen en feesten tot 3.000 personen. Klassiek rosarium. 150 soorten varens. Groente- en fruitveiling. Vollegrondsgroenten. Exotische gewassen, culturen en gewoonten. Chinese inzen ding. 100 soorten rozen. Spaanse inzending. 25.000 potplanten. 70.000 heesters. 13.000 strekkende meter hagen. Russische Tsjechov- en speeltuin. Oostenrijkse Ju- gendstill-tuin. Britse kruidentuin. 4.500 bomen. Rabobank geldautomaat. Hydroplan- ten. Nationaal milieupaviljoen. Themapaviljoen Handel, Transport en Distributie. Wa terwonderland. Groente- en fruitpaviljoen. 35 kilometer wandelpaden. Europa'92 eve nementenpaviljoen. Themapaviljoen Energie en Productie. Internationale themawe- ken. Sierteeltpromotie-organisatie. Rabobank Ontvangstruimte. Franse inzending. Ruim 2 miljoen bloembollen. Boskoopse cultures. Vaste plantentuin. Apothekerstuin. Rijnsburgse cultures. Waterplanten. reik je een heel groot publiek. Samen met de verbondenheid met de agrarische sector la ten we de Rabobank zien als een moderne, eigentijdse bank.' Platform De Rabobank gaat de Floria de op verschillende manieren gebruiken. 'Om het eens met een vakterm aan te dui den, we zien de Floriade dit jaar als hét rela- tiemarketing-platform', licht Moeskops toe. 'De plaatselijke banken worden in de gele genheid gesteld hun relaties op de Floriade te ontvangen. Er kan dan eens een keer over andere dingen worden gesproken, dan over direct zaken doen. Dat kan op een aantal ma nieren. Cliënten uit de P/E-segmenten kun nen bijvoorbeeld naar een mini-seminar over beleggen. Ook voor zakelijke relaties komen er seminars met interessante onderwerpen. Voor de mini-seminars is op de Floriade een Rabobank Ontvangstruimte beschikbaar. Daar kunnen plaatselijke banken een dag deel reserveren en een programma naar eigen inzicht samenstellen.' Service Moeskops: 'Als we het hebben over de particulierenmarkt, dan is de hoofd gedachte 'service'. Dat moet worden bereikt met de kaartverkoop via KTS/KIK. Als je uit gaat van 2,1 miljoen Nederlandse bezoe kers, dan zal de helft van die mensen een re kening bij de Rabobank hebben. Door de agrarische herkomst van veel klanten, zullen ze waarschijnlijk wat meer belangstelling hebben voor de Floriade dan de gemiddelde Nederlander. Als je een kaartje kunt kopen bij de Rabobank en je krijgt daarbij iets extra's, dan heb je het voor meer dan een miljoen klanten over service. Service is ook de geldautomaat op de Floriade.' Kaartverkoop Via de Rabobank vindt een belangrijk deel van de kaartverkoop plaats. Moeskops: 'We hebben een aantrek kelijk voordeel bedacht voor de mensen die hun kaartje bij de Rabobank kopen. Ze krij gen bij het kaartje gratis een telefooncard. Het kaartje is net zo duur als bij de kassa op de Floriade, maar de telefooncard is extra. Op die manier willen we toegevoegde waarde bieden.' Passe-partout Voor mensen die vaker naar de Floriade willen gaan, zijn er passe- partouts. Die zijn in de voorverkoop onder andere bij de Rabobank met f 25,- korting verkrijgbaar. Een ondersteunende actie daar voor is onlangs gestart. De banken krijgen marktbewerkingsmiddelen om met dat aan bod een direct marketing-actie op te zetten. De doelgroepen kunnen door de banken zelf worden bepaald. Moeskops: 'Dat is ook weer service. Daarmee attendeert de eigen Rabo bank op het feit, dat je met f 25,- voordeel een passe-partout kunt kopen.' Succes nodig Het is in het belang van de Rabobank om de kaartverkoop tot een De Rabobank is één van de elf hoofdsponsors, maar door een garantiestel ling super-hoofdsponsor. Service: een geldautomaat voor de bezoekers van de Floriade.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1992 | | pagina 8