Fusie met Inter polis goedgekeurd Zeefdruk binnen week uitverkocht Geen tweede hands PC'S beschikbaar Rekeninginforma tie per telefoon Medewerkers voordelig naar Floriade Handels informatie Dun Bradstreet Plastic bekertjes worden voortaan ingezameld Eurodesk in middelpunt belangstelling Intern communicatieblad voor de Rabobankorganisatie ,1 G>HE/i> Be"ooRt>EL/MGSCRITÊRlA, Nummer 22/18 november 1991 Voor intern gebruik Minister Kok heeft de fusie van Rabobank Nederland en In terpolis goedgekeurd. De verkla ring van geen bezwaar is gepu bliceerd in de Staatscourant. Kok gaf zijn oordeel over de fu sie in het kader van het, onlangs versoepelde, structuurbeleid. De gehele oplage van de zeefdruk van kunstenaar Wij nand Thönissen, die in de vori- ge Raboband werd aangebo- i den, is binnen één week uitver- i kocht. De kunstwerken zullen j binnenkort aan 190 gelukkige bestellers worden verzonden. De overigen krijgen het bedrag van f 125,- teruggestort. Het tweedehandscircuit voor PC's gaat niet door. De PC's die Rabobank Nederland hiervoor aan de HOCOM beschikbaar zou stellen komen niet vrij. Be sloten is om de apparatuur lan ger in gebruik te houden en dus niet af te schrijven. Onlangs is bij de Rabobank Almere een proef gestart met een Rekening-informatielijn. Klan ten ontvangen een persoonlijke code en kunnen daarmee voort aan via de telefoon informatie krij gen over de stand van zaken op hun betaalrekening. Pagina 3. De Rabobank is één van de hoofdsponsors van de wereld- wonder-tuin Floriade 1992. Op grond daarvan worden alle me dewerkers van de Rabobank- organisatie in de gelegenheid gesteld tegen gereduceerd tarief maximaal twee entree- kaarten voor de Floriade te be stellen. De kaarten kosten f 15,- per stuk, de normale en treeprijs is f 20,-. Uit efficiency-overwegingen is gekozen voor één totaal-bestel ling per plaatselijke bank. On langs ontving de directie van iedere bank een circulaire met een intern bestelformulier en een totaal-bestelformulier. Deze laatste dient voor 1 december te worden teruggestuurd naar Rabobank Nederland. Medewer kers van de kantoren van Rabo bank Nederland worden door hun personeelsvereniging in de gelegenheid gesteld de voordeli ge entreekaarten te bestellen. De actie kan alleen doorgaan als de Rabobankorganisatie mi nimaal vijfduizend kaarten tege lijk bestelt. Eind oktober tekende Ba ron van Slingelandt, hoofd van het directoraat Buitenland, een overeenkomst met Dun Bradstreet. Daardoor zijn sinds 1 novem ber de handelsinformatierap porten van dit bedrijf voor cliën ten en plaatselijke banken be schikbaar tegen exclusief voor de Rabobank geldende tarie ven. Wil een bank of cliënt za ken doen met een bepaald be drijf, dan kan in de rapporten allerlei informatie worden ge vonden. Beschikbaar zijn gege vens over de juridische struc tuur, dochterondernemingen, de jaarrekeningen, betalings ervaringen, kredietwaardig heid, en dergelijke. Dun Brad street baseert de gegevens on der meer op interviews en jaar verslagen. Het bedrijf werkt in meer dan 260 landen en houdt met behulp van de nieuwste technologie informatie over ruim 17 miljoen bedrijven con stant up to date. Momenteel wordt onderzocht, of het moge lijk is dat de lokale Raboban- ken in de toekomst via RTN toe gang tot de databank van Dun Bradstreet krijgen. Rabobank Nederland ge bruikte vorig jaar 4,7 miljoen plastic bekertjes voor koffie, thee en chocola. Die verdwe nen gewoon in de prullenbak en kwamen op de vuilnisbelt terecht. Sinds vandaag is dat afgelopen. In de vestigingen van Rabobank Nederland in Best, Eindhoven, Utrecht en Zeist, komt bij elke koffieautomaat een speciale af valbak te staan, waarin de be kertjes in nette rijen worden in gezameld. Is de bak vol, dan gaat de inhoud - een kleine dui zend bekertjes - netjes in een lege doos, waarin ooit de scho ne bekertjes zaten. De dozen worden opgehaald en de beker tjes worden hergebruikt. Er wor den onder andere hangertjes, tuinmeubels, stoepranden en kozijnen van gemaakt. Belang rijk is, dat de ingezamelde be kertjes geen kauwgom, restan ten koffie of ander afval bevat ten. Het directoraat Verzorging en Gebouwen van Rabobank Nederland verwacht dat men zo milieubewust zal zijn om, als opnieuw van de automaat ge bruik wordt gemaakt, het ge bruikte bekertje mee te nemen naar de afvalbak. Deze week in de dagbladen aandacht voor de buitenland-acti viteiten van de Rabobank. In opvallende advertenties maakt de lezer kennis met de mogelijkheden die de bank biedt. Het Info centrum Buitenland staat samen met de Eurodesk klaar om plaatselijke banken ter zijde te staan bij de advisering aan cliën ten.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1991 | | pagina 1