Ut Rabo band Kandidaten voor ondernemersprijs gevraagd Publiciteits- commissies op Floriade Hebben we ons eigenlijk ooit wel goed aan u voorgesteld? Nieuw effecten systeem in bedrijf Eurocheques voortaan in eigen huis verwerkt Start campagne verzekerd sparen Activiteiten journaal Onlangs ontvingen de plaatselijke Rabobanken in de tuinbouwgebieden infor matiemateriaal over de Ne derlandse Tuinbouw Onderne mersprijs. Deze prijs - die be gin volgend jaar wordt uitge reikt - is bestemd voor de on derneming of personen die een bijzondere bijdrage heb ben geleverd aan de economi sche vooruitgang van de Ne derlandse tuinbouw. De Nederlandse Tuinbouw On dernemersprijs is ingesteld door onder meer het ministerie van Landbouw, Visserij en Na tuurbeheer, het Produktschap voor Groenten en Fruit, Hagel- unie en de Rabobank. Om de prijs onder de aandacht te brengen van potentiële kandi daten ontvingen de tuinbouw- banken een aantal exemplaren van een brochure èn een affiche voor de bankhal. In de brochure de voorwaarden voor inzending en een aanmeldings formulier. De inzendtermijn sluit op 1 december. Extra exemplaren van de brochure en af fiche kunnen worden aangevraagd bij de afdeling Representatie (030) 902838. In vier bijeenkomsten heb ben onlangs alle regionale pr- en publiciteitscommissies een bezoek gebracht aan het Zoe- termeerse Floriade-terrein. Tijdens de vier bijeenkomsten spraken vertegenwoordigers van de produktgroep Bedrijven en van Communicatie en Public Relations over het hoe en waar om van de sponsoring door de Rabobank. Cees van Hal, com municatie- en pr-adviseur van het regiokantoor Arnhem: 'Ik vind het een prima zaak dat deze bijeenkomsten zijn gehou den. Naast informatie over het grootschalige sponsorproject zijn ruim honderdvijftig leden van de pr- en publiciteitscom missies in de gelegenheid ge steld het Floriade-complex te bezichtigen. De aanwezigen kregen op die manier een be hoorlijke indruk van de omvang van het Floriade-terrein en de mogelijkheden die deze wereld tuinbouwtentoonstelling biedt voor relatie-marketing.' Nummer 21/4 november 1991 Het Effecten Order- en Be- waarbedrijf van Rabobank Ne derland levert fase gewijs het nieuwe OASE-systeem voor ef fectenorders uit. Ook de Perso- neelsbank in Eindhoven kreeg de beschikking over dit nieuwe systeem. Directeur Particulie ren Vullings (r) kwam het per soonlijk in werking stellen. OASE staat voor Order Afhan- delings Systeem Effecten. Het biedt de plaatselijke banken de mogelijkheid om via een beeldscherm koop- en ver kooporders direct naar het ge automatiseerde effectensys teem van de Effectenbeurs in Amsterdam te zenden. Dat be tekent in tijd gezien een aan zienlijke versnelling in het ef- fectenordertraject. Tevens be schikken de banken met OASE over een medium om de sta tus van een order te raadple gen. Vanaf 18 november gaat de verwerking van de bij de lokale banken ingeleverde en verzil verde (betaal- en) eurocheques veranderen. Tot dan toe werden batches - pakjes cheques - door de ban ken opgestuurd naar de activi teit Chequeverkeer in Utrecht, vanwaar ze na codering werden doorgeleid naar de Bank- GiroCentrale, voor verdere ver werking en opslag. Vanaf 18 november gebeurt de complete verwerking en de opslag van de bij Rabobanken aangelever de cheques in eigen huis bij Chequeverkeer in Utrecht. Deze wijziging heeft conse quenties voor onder meer het opvragen kopie-cheques, het gebruik van formulieren, de ad ministratieve afwikkeling en het inzenden en verwerken van de batches. Meer informatie in circulaire 43/1004 van 11 ok tober. Op 22 oktober werd in Asten een feestelijke bijeenkomst ge houden. Aanleiding daarvoor was het feit dat de Rabobankor- ganisatie de afgelopen vijf jaar honderdduizend lijfrente-koop- sompolissen heeft verstrekt. De honderdduizendste polis werd verkocht door de Rabo bank Asten. Ir. Piet van Schijn- del, lid van de raad van bestuur van Interpolis, overhandigde daarom de betreffende cliënt èn de personeelsvereniging van de bank Asten een geschenk. Op deze manier werd het start sein gegeven voor de najaars campagne verzekerd sparen. De landelijke campagne voor verzekerd sparen wordt gevoerd in de nieuwe campagnelijn en door middel van een advertentie en een radio-commercial. Dit ge beurt gedurende de maand de cember. Zowel in de kranten als op de radio wordt de nadruk ge legd op direct-respons. De ver werking van de antwoordcoupon uit de advertentie vindt zoals ge bruikelijk centraal plaats bij Rabobank Nederland. De cou pons worden uiteraard zo snel mogelijk doorgeleid naar de be treffende plaatselijke bank. In de advertentie en op de radio wordt een 06-nummer ge noemd. Van de campagne ma ken verder deel uit een etalage pakket, een affiche, brochures, een lokale advertentie, een bij sluiter en een speciaal voor de actie geschreven redactioneel artikel. Verwacht wordt dat dit jaar circa vijftigduizend polissen zullen worden verkocht met een totaal ingelegd vermogen van tussen de f 500 en f 600 mil joen. Warmond Tijdens de 'Dag van Warmond' presenteerde zich het Warmondse Rabo bank Skelterteam. Compleet met podiumwagen, zes pro fessionele skelters en een enthousiaste presentator was dit team één van de gro te publiekstrekkers. Zwanenburg/Halfweg Di recteur Van der Linden en re latiebeheerder Heimenberg van de Rabobank in Zwanen burg werd onlangs onder scheiden met een erespeld van de stichting Blijfhuis. Deze stichting zet zich in voor de bouw van overnachtings huizen van ziekenhuizen waarin kankerpatiënten en/ of familieleden kunnen over nachten. Ook de Rabobank zette zich in. Woudenberg Vorige maand werd in de Rabogale- rie in de Rabobank Wouden berg een expositie gehouden van poppen en kralenboom- pjes van Ali van de Weerd-van de Beek. Almere Begin oktober bood de Rabobank Almere haar leden en cliënten een 'Vivat Vivaldi'concert aan. De vijfhonderd aanwezigen wa ren zeer enthousiast. Soliste was Emmy Verhey, begeleid door het ensemble Camerata Antonio Lucio. Het optreden maakte deel uit van een serie - over het hele land versprei de - concerten. Nuenen Het negentigjarig bestaan was voor de Rabo bank Nuenen aanleiding wat extra's te doen voor haar cliënten. Voor de jeugd was er de 'Lachen is oké show', de wat oudere jeugd kreeg een cd, het boek 'Dwers door Nuenen' werd uitgegeven en de bankhal werd feestelijk versierd. Leerdam 'Van Bach tot Beatles, met een knipoog naar de jazz'. Zo'n honderd cliënten en relaties van de Rabobank Leerdam-Schoon- rewoerd waren - ter gelegen heid van het vijfenzeventigja rig jubileum - uitgenodigd dit concert van Pim Jacobs en Louis van Dijk bij te wonen. Meijel In Meijel is onlangs een bronzen beeld onthuld. Het één meter hoge werk heet 'de Turfsteker'. Het werd door de plaatselijke Rabobank aan de lokale be volking geschonken ter gele genheid van de verbouwing van de bank.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1991 | | pagina 4