Vermogen SPR ruim 3 miljard 'Robeco. Aangenaam.' Ideeën minstens een CD waard Tarieven geven inzicht Rabobank Nederland verwerkt alléén microfiches, microfilms en pasjes Personeels ontwikkeling verdient méér aandacht Edinburgh officieel geopend Oktobermaand, spaarmaand Intern communicatieblad voor de Rabobankorganisatie Het vermogen van het pen sioenfonds van de Rabobankor- ganisatie (SPR) steeg vorig jaar van 2,9 miljard tot 3,1 miljard gulden. Het aantal deelnemers ging van 34.753 in 1989 naar 35.930 in 1990. De Rabobank heeft veel kennis en kunde in huis als het gaat om effecten. Dat is het thema van de vijfde advertentie in de campagne 'Rabobank. Aangenaam.'. Die samenwer king moet het marktaandeel in de effectenmarkt verdubbelen. Pagina 3. Onlangs beloonde de Ideeëncommissie een idee van Joop Voeten van de Rabobank Tegelen met f 10.500,-. De commissie wil het inzenden van ideeën stimuleren en be loont nu alle originele ideeën minstens met een CD. Pagina 7. 'Vroeger bankierden we hut je mutje, nu weten we precies wat het betalingsverkeer ons kost.' Cees van Tiggelen, hoofd van de produktgroep Betaal diensten, over de achtergron den van de vierde in de reeks 'Rabobank. Aangenaam.' adver tenties. Pagina 5. yWABEWKEW?MEEt>ENKEN?Qy\y EEN &Ahk MöêT aj/et Alleen 1 AAN6ENAAM? WAT KAN IK. VCóR U POEN Nummer 19/7 oktober 1991 Voor intern gebruik Dozen vol oude stempels, inktlinten, videobanden, plastic mapjes, enzovoorts, vonden dagelijks hun weg naar Rabobank Nederland. Alles wat voor kunststofafval kon doorgaan, werd ter verwerking aangeboden. Door verandering in milieuvoorschriften mogen deze zaken niet meer zomaar worden verstuurd. Elke bank is voortaan zelf verantwoordelijk voor het aanbieden van de kunststoffen bij het depot chemisch afval van de gemeente. Gro te hoeveelheden kunnen worden aangemeld bij de Stichting MILOBA in Tilburg. Uitzondering op de regel vormen microfiches, microfilms en pasjes. Deze kunnen gesorteerd worden verstuurd naar Zeist en Best in dozen voorzien van speciaal tape. Pasjes moeten doorgeknipt zijn en niet vermengd met plastic mapjes. Het personeelsontwikke lingsbeleid krijgt onvoldoende aandacht bij veel plaatselijke banken. Dat is de indruk van de Caar. In zijn vergadering van 18 sep tember werd opgemerkt dat er veel aan is gedaan om het ma nagement van de banken op de hoogte te stellen van de ontwik kelingen. Bij de medewerkers is er echter vaak nog onvol doende bekend. De Caar heeft signalen ontvangen, dat er be hoefte is aan informatie over zaken als de interne arbeids markt, het personeelsontwik- Hoofddirectielid Schreve ging half september naar Schotland om daar het kantoor van de Rabobank in Edinburgh offi cieel te openen. Na een pio niersfase is de vooruitgescho ven post van de Rabobank in Londen nu in vol bedrijf. Er wer ken drie mensen, die hun werk zaamheden vooral richten op Britse en internationale bedrij ven in Schotland en Noord-ler- land en op geld- en kapitaal marktdiensten. Voor het eerst is er dit jaar geen exact tijdstip vastgesteld voor de spaarweek. Dit in te genstelling tot voorgaande ja ren, toen de spaarweek altijd was gekoppeld aan de herfst vakantie. Op deze manier kun nen de plaatselijke banken de gehele maand oktober tot ac tieperiode sparen bestempe len. In de publiciteitsmateria len worden daarom ook geen exacte data meer genoemd. Als cadeautjes voor de cliënten zijn onder meer beschikbaar de traditionele gezinskalender en het spel 'Herken Europa', over de 12 lidstaten van de EG. En hoewel de spaar'week' steeds meer in het teken staat van re latie-onderhoud in plaats van relatie-werving, ontbreekt ook dit jaar de f 7,50 spaar-inleg- premie niet. kelingsbeleid, de rol van vrou wen in de organisatie, interim management en loopbaanont wikkeling, etc. Over al die za ken zijn brochures beschikbaar die informatie geven en een handvat zijn voor gesprekken op de banken. Die brochures zijn wel in voldoende aantallen aanwezig op de banken, maar er wordt nog te weinig mee ge daan.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1991 | | pagina 1