De Rabobank heeft haar relaties wat te bieden op de Floriade Rabo baad De Floriade 1992 komt steeds dichterbij. Over ruim een halfjaar - en wat is dat nu helemaal - gaan in Zoetermeer de deuren van de internationale wereldtuinbouwtentoonstelling open. De voorberei dingen zijn in volle gang. Langzamerhand wordt het tijd om knopen door te hakken. Hoe vertellen we Nederland dat de Rabobank een belangrijke hoofdsponsor is. En vooral: Wat kunnen de plaatselijke banken en hun relaties met de Floriade? Symposia/seminars op de Floriade p\°nade Floriade reserveringsbureau Nummer 18/23 september 1991 Het is inmiddels algemeen bekend binnen de organisatie: De Rabobank heeft haar naam verbonden aan de Floriade 1992. Daarmee wil de bank zich profileren als een internationale, deskundi ge, innovatieve en ondernemende agribusi- ness bank. Met symposia en seminars die exclusief door de Rabobank op het Floriade- terrein worden georganiseerd, richt de bank zich vooral op bedrijfsrelaties. Jaarplannen Bij de septembernummers van 'Bank en Bedrijf' en 'Bank en Particu lier' is de Aktiekalender Floriade 1992 ge voegd. Daarin wordt een overzichtelijke op somming gegeven van alle marktbewer kingsactiviteiten die tot nu toe bekend zijn voor de periode maart tot oktober volgend jaar. Met de kalender in de hand kunnen de plaatselijke banken in hun commerciële jaarplannen en budgetten rekening houden met de Floriade. Niet alle kosten hoeven overigens extra te worden gemaakt. Sommi ge Floriade-activiteiten kunnen in de plaats komen van activiteiten die toch al zouden worden georganiseerd. Seminars De Rabobank heeft een eigen ontvangstruimte in het handelscentrum, dat alleen toegankelijk is voor de vakbezoe kers en hoofdsponsors. Elke plaatselijke bank kan deze ruimte huren voor een och- BEDRIJVEN Agrarisch - Bloembollen - Paddestoelen - Snijbloemen en potplanten - Fruitteelt - Boomteelt - Uitgangsmateriaal tuinbouw - Vollegronds- en glasgroenten - Verantwoord beslissen met Ricardo en Telebankieren Flandel, industrie en dienstverlening - Succesvol ondernemen in klantgerichte relatienetwerken Buitenland - Buitenland manifestatie - Landendag - Europese dienstverlening PARTICULIEREN - Actueel beleggen (Iris bv) - Rabobank, uw beleggingsbank De Floriade Aktiekalender 1992: hulpmiddel voor de commerciële planning tend of middag. Dorrith Zijdeveld-Radema ker van Communicatie en Public Relations vertelt over de mogelijkheden: 'Banken kun nen daar hun relaties ontvangen, maar ook bijeenkomsten organiseren voor hun eigen medewerkers of voor het bestuur. Ook zijn er standaardprogramma's ontwikkeld, waarop de banken kunnen inschrijven. Voor sommige zijn er zelfs al data vastgesteld, bijvoorbeeld voor het seminar 'Verantwoord Vanaf januari 1992 is er een speciaal Flo riade reserveringsbureau. Daar kunnen de plaatselijke banken terecht voor infor matie over de Floriade-activiteiten van Rabobank Nederland en het reserveren van de Rabobank ontvangstruimte. Het telefoonnummer is (vanaf januari 1992) 030 - 904354. beslissen met Ricardo en Telebankieren' en 'Actueel beleggen'. Daarnaast is overleg mogelijk over andere seminars. En op het Floriade-terrein zijn ook grotere vergader ruimten aanwezig die ruimte bieden tot 1.500 personen.' Garantie De sponsoring van de Rabo bank bestaat voor een groot deel uit een financiële garantiestelling. Die garantie is gekoppeld aan de kaartverkoop. Dat bete kent, dat het bedrag waarvoor de Rabobank garant staat, vermindert naarmate het aan tal bezoekers aan de Floriade stijgt. De Rabobank heeft er als hoofdsponsor dus belang bij om de Floriade te doen slagen. Reden voor de organisatie om de naamsbe kendheid van de Floriade te helpen vergro ten. Zo komen er printregels op rekeningaf schriften, bijsluiters, artikelen in de pu blieksbladen 'Goede Raad' en 'Mijn Geld' en redactionele artikelen voor de huis-aan- huis bladen. Kaartverkoop De entreebewijzen voor de Floriade zullen bij de Rabobank verkrijg baar zijn. Van november tot april zijn, met korting, passé partouts beschikbaar. Daar na verkoopt de Rabobank de 'gewone' en treebewijzen. 'We willen de hele kaartver koop via KTS/KIK laten verlopen', legt Zijde veld uit. 'De banken ontvangen daarover binnenkort een marktbewerkingspakket.' Bij de Floriade Aktiekalender is een belang stellingsregistratie-formulier gevoegd. Zijde veld benadrukt: 'We hopen wèl dat alle ban ken die belangstelling hebben voor de Rabobank-ontvangstruimte en de symposia, dit formulier snel invullen en naar ons stu ren. Liefst voor 15 oktober. Daarop baseren wij onze planning en die willen we uiteraard zo goed mogelijk voor elkaar hebben. Als pas over een paar maanden blijkt, dat er heel veel interesse is voor een bepaald symposium, dan kunnen we niets meer re gelen en moeten we 'nee' verkopen. Het omgekeerde geldt natuurlijk ook.' Consument Produktie Ontvai :e Rabobank Toekomst Recreatie Handel, transport en distributie De Floriade is onderverdeeld in zeven thema-gebieden.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1991 | | pagina 5