Rabo band Uit de media M e Blad Goede Raad geeft advies bij kopen auto Kerngevens op zakformaat Belangstelling Festival Oude Muziek enorm Bank in beeld weer op de buis De drie Amsterdamse beurzen, de Effectenbeurs, de Optiebeurs en de Financië le Termijnmarkt, gaan nauw samenwerken om de buiten landse concurrentie van on der meer Londen, Parijs en Frankfurt het hoofd te bie den. Verzekeraars voorzien dat de premies voor reisverzeke ringen volgend jaar omhoog moeten. Sinds 1986 zijn de premies gelijk gebleven. De verzekeringsmaatschappijen kampen met een stijging van de schadelast, slinken de winstmarges en vrezen in sommige gevallen in de rode cijfers te komen. In de tweede helft van 1990 is een nijpend tekort ontstaan aan kleingeld, 's Rijks muntmeester drs. Van Draanen wijt dit aan een veelvuldiger gebruik van geldautomaten. Door de op mars van geld uit de muur is het contant betalen van arti kelen sterk toegenomen. Het ouderschapsverlof en het educatief verlof hebben een te verwaarlozen beteke nis als middel om de werkge legenheid te vergroten. Er wordt te weinig gebruik van gemaakt om enig effect te kunnen sorteren, zo consta teert de organisatie voor stra tegisch arbeidsmarktonder zoek. De netto winsten van de Nederlandse beursfondsen zijn in 1990 van f 20,6 mil jard naar f 11,2 miljard ge daald, een teruggang van 45 procent. In 1988 en 1989 steeg het gezamenlijk netto resultaat van de onderne mingen, die officieel aan de Amsterdamse Effectenbeurs zijn genoteerd, nog met on geveer 30 procent, zo blijkt uit cijfers van het CBS. Vooral als gevolg van overheidsbeslissingen wak kert de inflatie in Nederland steeds sterker aan. Tussen midden juni en midden juli stegen de kosten van levens onderhoud gemiddeld met 1,6 procent. Vergeleken met half juni vorig jaar komt de geldontwaarding daarmee uit op 4,5 procent. Dit blijkt uit cijfers van het CBS. Belang rijkste veroorzakers van de oplopende inflatie zijn de huur verhoging, het benzine-kwart- je en de verhoging van de gasprijs. Verzorgd door Bibliotheek en Documentatie Het cliëntenmagazine 'Goe de Raad', dat vanaf 3 septem ber wordt verspreid, adviseert bij het kopen van een auto ook de verzekering en de financie ring te testen. De 'cover story' is aan dat onderwerp gewijd. Een bon wekt op informatie te vragen bij de Rabobank. Ook in het nieuwe nummer van Goede Raad weer een reeks on derwerpen. De mogelijkheid tot het financieren van kunst en de voorwaarden van een 'WVC-le- ning' staan op twee pagina's. Een artikel over zon en sneeuw met een kortingbon voor een proefles voor een onbeperkt aantal personen op een kunst skibaan beslaat drie pagina's. In een ander verhaal worden de Binnenkort verschijnt de nieuwe versie van het vouw- kaartje 'Kerngegevens'. Deze folder geeft in beknopte vorm informatie over de Rabobank- organisatie. In 'Kerngegevens' staat in het kort informatie over de finan ciële kerncijfers, het coöpera- Nummer 16/26 augustus 1991 tieve karakter, de marktpositie en de structuur van de Rabo- bankorganisatie. Naast het organisatieschema wordt een overzicht gegeven van de buitenlandse vestigin gen en de belangrijkste deelne mingen. Een opsomming van de produkten en diensten is niet meer in 'Kerngegevens' opgenomen. 'Kerngegevens' is verkrijgbaar in Best. Bestelnummer 6690 Ruim vóór de eerste activi teiten plaatsvinden, is een groot aantal uitvoeringen van het Holland Festival Oude Mu ziek uitverkocht. De belangstelling groeit jaar lijks. Ook de media, waaronder radio en televisie, besteden veel aandacht aan dit culturele evenement, waaraan de naam van de Rabobank is verbonden. De Rabobank is voor het derde jaar hoofdsponsor van het Fes tival Oude muziek. Coördinator van de festival-activiteiten bij Na twee maanden zomer stop verschijnt op 4 september weer een aflevering van Bank in Beeld. Nummer 187 om pre cies te zijn. In de herfstvakan tie is er - op 16 oktober - geen uitzending. De laatste afleve ring van 1991 zal verschijnen op 11 december. Dat is een feestelijke gebeurtenis, want het is de tweehonderdste keer dat Bank in Beeld te zien is. Rabobank Nederland, Marty Braggaar: 'De ruim 60.000 be zoekers vormen voor de bank een belangrijke doelgroep. Het zijn hoger opgeleiden die in cul tuur zijn geïnteresseerd en een goede maatschappelijke posi tie hebben.' Relatiemarketing en imagoverbetering via de cul turele context zijn de mogelijk heden die het festival voor de Rabobank biedt. Braggaar: 'Voor de openings avond hebben we een aantal toprelaties uitgenodigd. Het festival biedt daarmee moge lijkheden voor relatiemarketing op niveau. Met de naamsver- binding maken we gebruik van de uitstraling van het festival. De naam van de bank wordt dan ook vermeld op een groot aantal affiches, programma's en op de aftiteling van de opna me van het concert, die via de NOS televisie wordt uitgezon den.' nieuwe JongerenRekening en de JongerenPas aan de lezers voor gesteld. Er is een verhaal over het kopen van een huis in het kader van het samenwerkings verband van de Unicobanken en een reportage over het smakelijk en gezond eten dank zij scharrelprodukten. Vol macht en machtiging wor den duidelijker gemaakt aan de hand van enkele voorbeelden. Tot slot is er een artikel over het wereld- spel Monopoly, dat al een tijdje de hypotheekadver tenties van de Rabobank opluistert. Dan de rubrie ken. In 't Weten waard' wordt ingegaan op de laat ste ontwikkelingen rondom de Brede Herwaardering, de folders en brochures over de inboedelverzeke ring, de studentenverzeke ring en de nieuwe opzitten- denverzekering voor motor en scooterrijders. Verder aandacht voor het Fonds Zomer- zegels, dat ook centraal staat in de puzzel. De coöperatieve co lumn heeft het Festival Zeeuws- Vlaanderen als onderwerp. Inlichtingen over de inhoud van Goede Raad: (030) 902981, over de versprei ding: (040) 34/948.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1991 | | pagina 20