De achterkant van de kaart DLL neemt Belgisch lease bedrijf over Voet tussen de deur? Schriftelijke overeenkomst huis Reclame-adviesbureau Saatchi Saatchi gaat reclamebeleid Rabobank gestalte geven Onderhandse emissie United Bus Onderhandelen met PTT bespaart miljoenen Intern communicatieblad voor de Rabobankorganisatie De achterkanten van de passen en cards van de Rabo bank laten zien wat de moge lijkheden zijn van dat 'plastic geld'. Symbolen geven daar over duidelijkheid. Maar er staat méér op de achterkant van de kaarten. Pagina 7. De Lage Landen Internatio nal heeft de vijfde Belgische autoleasemaatschappij, Sobe- lease overgenomen, die 4.000 auto's in portefeuille heeft. Voor DLL past de overname in de strategie om in Europa een com pleet pakket financiële diensten voor bedrijven aan te bieden. Ongelooflijk goede deskun digheid, rustig kennis maken. Bestaande contacten goed on derhouden. Het zijn enkele tips die in gesprekken met deskun digen over marktbewerking be drijven aan de orde komen. Pagina 8. Een mondeling akkoord over de koop van een huis via een NVM-makelaar is niet meer gel dig. De overeenkomst is pas gesloten nadat deze schriftelijk is vastgelegd. De NVM loopt vooruit op een wet die per 1 ja nuari van kracht wordt. yVVA EEN HEEL KLANTVRIENDELIJK bezig ZIJN-NU EEN PAAR weken VRIENbELUK VOOR MEZELF A//FT BEZIG ZIJN.. Nummer 14/29 juli 1991 Voor intern gebruik VAKANTIE.,,. Met veel enthousiasme vernam directeur Mark Cunningham van Saatchi Saatchi Advertising telefonisch het bericht dat Rabobank Nederland zijn bureau heeft gekozen om het reclame beleid voor de komende jaren uit te voeren. Dat bericht vormde de ontknoping van een intensieve selectieprocedure waaraan vier grote Nederlandse reclamebureaus deelnamen. Het nieuws was voor het communicatievakblad Nieuws Tribune aanleiding om een extra bulletin uit te brengen. Rabobank Nederland besloot enige tijd geleden de uitvoering van het reclamebeleid in han den te leggen van één bureau. Tot nu toe worden de campag nes voor Bedrijven, Particulie ren en Buitenland door verschil lende bureaus uitgevoerd. Saatchi Saatchi verzorgt al jarenlang de publiciteit gericht op de particulierenmarkt. Vier grote bureaus werden geselec teerd om deel te nemen aan de competitie. Voor die selectie werd de deskundigheid van het in bureaukeuzes gespeciali seerde SCAN ingeschakeld. Uiteindelijk ging de strijd tus sen twee bureaus die nu ook al voor de Rabobank werken. In een close finish eindigde het Amstelveense Saatchi Saat chi op de eerste plaats, al heb ben volgens hoofd Communica tie en PR, Willem Lageweg, alle vier deelnemende bureaus een uitstekende indruk gemaakt. In een opdracht aan de bureaus is onder meer gevraagd een vi sie te geven op het merk Rabo bank, de deelmarkten en de produkten. Het nieuwe recla mebeleid zal rond het eind van het jaar zichtbaar worden. De Rabo Merchant Bank en de Nationale Investerings- Bank treden gezamenlijk op als lead-managers voor een on derhandse uitgifte van aande len voor een bedrag van f 113,7 miljoen, Tevens wordt achtergesteld vermogen aan getrokken, onder meer via een achtergestelde lening van in totaal f 25 miljoen met war rants. Het doel van de emissie is om na een aantal in het recente verleden gepleegde acquisities een gezonde balansstructuur te creëren. Dat moet de basis zijn voor de toekomstige groei van de onderneming. De vor ming van United Bus is een be langrijke stap geweest. De on derneming is eind jaren tachtig ontstaan als combinatie van de busactiviteiten van DAF en de autofabriek BOVA. In 1990 is het bedrijf verder uitgebouwd door de overname van Den Oudsten, het Britse Optare en het Deense DAB Silkeborg. Het ligt in de bedoeling over enige tijd notering op de Amsterdam se Effectenbeurs aan te vra gen. Onlangs heeft de Rabobank met de PTT Post overeenstem ming bereikt over de nieuwe tarieven voor de centraal ge- couverteerde en de centraal aangeleverde post door de Rabobankorganisatie. Het centraal couverteren en aanleveren van post begon als proef, waaraan een aantal plaatselijke banken meewerk ten. Door de grote efficiency- voordelen en verlaging van de kosten voor de plaatselijke banken wekte dit experiment grote belangstelling. De porto kosten voor de Rabobankorga nisatie belopen per jaar meer dan f 100 miljoen. Om de lage tarieven te behouden moet pe riodiek worden onderhandeld. De succesvolle gesprekken werden namens Rabobank Ne derland gevoerd door een on derhandelingsteam onder lei ding van drs. H. Baken RA en namens de PTT door mr. P. Tes- selaar. De plaatselijke banken zullen binnenkort over de nieu we tarieven worden geïnfor meerd.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Raboband' | 1991 | | pagina 1